Nem tegnap óta várunk erre: a WTCR szezonzáró hétvégéjén mindkét autóját indítja az orosz bajnokságot második szezonja domináló Lada Sport!
Sokak számára a 2016-os WTCC szezon lehet az utolsó emlék a sárga Lada Vestákkal, amikor a Tarquini-Catsburg-Valente trióval igencsak komoly eredményeket ért el az orosz csapat. Az idény végén azonban kiléptek a szériából (2017-ben az Ehrlacher féle RC Motorsport teljesen függetlenként versenyzett), ami egyebek mellett bőven “hozzásegített” TC1-es formula bukásához.
A Lada a gyári csapatát 2017 eleje óta a hazai bajnokságban indítja, aminek a fő kategóriája már egy évvel korábban a TCR lett. Független orosz TCR-bajnokság azóta sem született, azonban a Russian Circuit Racing Series (RCRS) legtöbb indulóját évek óta a TCR kategória adja. Az első évek még bőven nem a dominanciáról szóltak, hiszen az előbb Audival, majd Hyundaial versenyő Dmitry Bragin egymás után négy címet szerzett a szériában, amivel azóta is ő a legsikeresebb TCR pilóta a nemzeti bajnokságokban. A jég tavaly tört meg, amikor a ladás Kirill Ladygin elég domináns szezont követően lett bajnok. Az e hétvégi szezonzáró előtt is 31 ponttal vezeti a tabellát Bragin előtt, tehát egyenes úton halad a címvédés felé.
Az említett fordulót ugyan úgy Sochiban rendezik majd, mint a WTCR szezonzárót egy hónap múlva. A Lada pedig a gyári Ladygin-Mityaev duójával indul majd a WTCR-ben is. Kirillt ismerhetitek már a 2008-9-es WTCC szezonokból, illetve az SMP Racinggel teljesített Le Mans-i 24 órásokról. A 35 éves Mikhail Mityaev picit no-name versenyző. Harmadik szezonja indul az orosz bajnokságban, ahol az élmezőny végén-középmezőny elején tanyázik, legjobb eredménye pedig a tavalyi összetett 5. hely volt (jelenleg egy győzelemmel 7. a kategóriában).
BREAKING: #Lada Sport Rosneft will join the #WTCR season finale at @SochiAutodrom. Full story to follow. pic.twitter.com/btIIEhxmxQ
— TouringCarTimes (@TouringCarTimes) October 27, 2021
A Ladáktól pedig csodákat ne várjatok, hiszen a beugró szabály miatt maximális kompenzációs súllyal (+60 kg) kell versenyezniük, illetve ha rájuk sózzák a régi ECU miatti plusz súlyt, akkor benne van, hogy 100 kilóval nehezebbek lesznek mint a hazai bajnokságban. Ennek ellenére abszolút pozitívan és reménykedve érkeznek, a csapatfőnök Vladislav Nezvankin pedig a pálya ismerete egy jelentős előny lehet számukra a WTCR regulárisokkal szemben.