3 Penske✔️Hunter-Reay➡️ECR? Egyesül a Carlin és a Juncos??? Uborkaszezon 7. rész

Uborkaszezon sorozatunk utolsó részét a Jack Harvey bejelentés napján olvashattátok. Azóta ugyan nem hemzsegtek a hivatalos megerősítések, viszont számos pletyka egyre stabilabb lábakon áll, és új híresztelések is szárnyra kaptak.

Az egyetlen offisöl hírt tegnap kaptuk, a Kapitány gárdája részéről. És maradjunk annyiban, hogy nem volt a legváratlanabb bejelentés. Simon Pagenaud távozásának kiderülése óta nyílt titok volt, hogy nem fog negyedik autót indítani a Team Penske a 2022-es idényben. Ugyan volt néhány kósza pletyka, amelyik szóba hozta Alexander Rossit és Rinus VeeKayt az üléssel, ezekről már a szezonzáró előtt kiderült, hogy kacsa. Tehát a szériát vezető Kapitány alakulata lesz az egyetlen, amelyik csökkenti autói számát az új évadra.

Arról a hazai motorsport sajtóban is elég sok helyen olvashattatok, hogy hétfőn megejtette első IndyCar tesztjét Nico Hülkenberg az ASMP-vel. Mindez egy újonc tesztelés keretei között zajlott a Barber Motorsport Parkban, ahol az IndyCar-ral ismerkedők mellett olyan pilóták és csapatok is részt vehettek, akik még nem véglegesítették 2022-es terveiket. Hülkenberg mellett jelen volt két autóval az Andretti Autosport (Kyle Kirkwood-Devlin DeFrancesco), a DCR (David Malukas), illetve Ryan-Hunter Reay tesztelte Ed Carpenter egyik autóját. Előzetesen arról lehetett olvasni, hogy Logan Sargent is jelen lesz A.J. Foyt egyik autójával, végül azonban nem így történt. A háttérben pedig gyanúsan azt kell keresni, hogy az amerikai fiatalt leszerződtette a Williams csapat nevelőprogramjába, A felsorolt nevek és csapatok mögött pedig számos szóbeszéd-szál húzódik meg, szóval ezeket vesézzük is ki!

Valaki, aki nem ért oda az illető tesztre- érhető okokból!

Talán páran felkaphatták a fejütek az RHR-ECR teszten, ez azonban egyáltalán nem újdonság. Az Andrettiéknél ülés nélkül maradó 2012-es bajnok utolsó reális esélyének tűnik Ed Carpenter csapata ahhoz, hogy jövőre is az IndyCar-ban maradhasson. És ugyan továbbra is Conor Daly a csapat elsőszámú opciója a 20-as autóba a csapatfőnök Carpenter valtótársaként, egy ideje arról lehet olvasni, hogy a megszokottnál nagyobb költségvetési gondjai vannak a 30 éves versenyzőnek. Hunter-Reay 100 kört teljesített a teszten, és elmondása szerint minden méterét élvezte annak.

Motorsport hírek terén hetek óta az Andretti Autosport van a legforóbb dróton. A legújabb értesülések szerint már megköttetett az üzlet a Sauber csapat többségi felvásárlásáról. Az elsőszámú kérdés közben az lett, hogy tényleg Colton Hertát akarják-e beültetni Valtteri Bottas mellé??? Abban az esetben, ha az amerikai versenyző utolsó három szezonban szerzett szuperlicensz pontjait számolják, akkor nem rendelkezik elegendővel az F1-es induláshoz. Tehát rommá kellene tesztelnie magát és gyanúsan indulnia valamelyik téli, ázsiai F3-as szériában. Herta átnyergelésével szabaddá válna az az ülés, amelybe be lehetne ültetni Kyle Kirkwoodot (a 29-es autó favoritjának továbbra is DeFrancesco tűnik), ám ez egy kockázatos lépés lenne. Vezérpilóta nélkül hagyni egy 4 autós csapatot nem az év ötlete. Viszont kérdés, hogy Herta távozásával Rossi fel tudna-e nőni újra a feladathoz? Akár igen, akár nem, én – bármilyen rosszindulat nélkül – nem szeretném, hogy Grosjean teljesítményén múljon a csapat szezonja… Egyelőre még kezeljük szkeptikusan a történetet, legalábbis addig, amíg a Sauber-Andretti vásárlás bejelentődik.

Visszatérve a teszt szálakhoz, a hétfői körözgetés legjobb idejét David Malukas futotta a Coyne autóval. Az pedig több mint árulkodó szerintem, hogy a 18-as hátsó szárnyán már ott volt a HMD logó (Henry Malukas Drivers- David apjának kamionos cége). Arról már részletesen írtunk az utolsó uborkaszezon részben, hogy a Lights ezüstérmes családi csapatostól lépne fel az IndyCar-ba, ehhez pedig Coyne alakulatával szövetkeznének. Természetesen ez a Coyne-Vasser/Sullivan kapcsolat végét jelentené a 18-as Hondában, közben pedig úgy néz ki, hogy egy lehetséges új partnertől is elestek Jimmy Vasserék- de erről kicsit később! A csapatnál maradva, Sato érkezését még mindig nem jelentették be az 51-es autóba, de egyre inkább úgy tűnik, hogy ez csak formalitás.

A teszt sztárja, Nico Hülkenberg ugyan egy másodpercet kapott a leggyorsabb Malukastól, de ezek az eredmények abszolút nem mérvadóak, hiszen nem tudjuk, hogy ki mennyi üzemanyaggal körözött, és használt-e minden versenyző push to pass-t a legjobb körén. Mielőtt elkezdenénk szőni a szálakat, tegnap megerősítette az ASMP, hogy a következő hónapokban Stoffel Vandoorne is tesztelni fog velük. A belga amúgy is favoritnak tűnik a pletykák alapján a csapat harmadik autójára 2023-tól, a csapat elnöke, Taylor Kiel pedig ismét kiemelte, hogy ha minden adott hozzá, már jövőre a lehető legtöbb futamon indítanák a harmadik autót, felkészülve a teljes bővítésre.

Visszatérve a Vasser/Sullivan szálra, az elmúlt hetekben azt lehetett olvasni, hogy ha létrejön a Coyne-HMD “házasság”, Jimmy Vasserék új partnere a Carlin lehet. Az uborkaszezon sorozatban elég sokat foglalkoztunk Trevor Carlin gárdájának sorsával, az pedig egyre biztosabbnak tűnik, hogy független csapatként nem maradnak a rajtrácson jövőre. A Racer az este hozta le a hírt, miszerint a Juncos-Hollinger Racing érdekelt lehet a Carlin amerikai “fiókcsapatának” részleges vagy teljes felvásárlásában, hogy két autóssá bővítsék saját programjukat. Ugyan Marshall Pruett megkeresésére egyik csapat sem kívánt reagálni, tudjuk róla, hogy amit ő megír az IndyCar kapcsán, nem áll távol a valóságtól. Avagy szegény Robin Miller halála óta Pruett maradt AZ IndyCar újságíró.

Mivel így is túl hosszúra nyúlott a rész, egyelőre ennyi legyen is elég! Hozzászólásokban megírhatjátok a véleményetek a friss értesülések kapcsán, mi pedig 1-2 hét múlva újra jelentkezünk az uborkaszezon legfrisebb szálaival!

Címlapkép forrása: IndyCar Media
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.