Uborkaszezon sorozatunk utolsó részét a Jack Harvey bejelentés napján olvashattátok. Azóta ugyan nem hemzsegtek a hivatalos megerősítések, viszont számos pletyka egyre stabilabb lábakon áll, és új híresztelések is szárnyra kaptak.
Az egyetlen offisöl hírt tegnap kaptuk, a Kapitány gárdája részéről. És maradjunk annyiban, hogy nem volt a legváratlanabb bejelentés. Simon Pagenaud távozásának kiderülése óta nyílt titok volt, hogy nem fog negyedik autót indítani a Team Penske a 2022-es idényben. Ugyan volt néhány kósza pletyka, amelyik szóba hozta Alexander Rossit és Rinus VeeKayt az üléssel, ezekről már a szezonzáró előtt kiderült, hogy kacsa. Tehát a szériát vezető Kapitány alakulata lesz az egyetlen, amelyik csökkenti autói számát az új évadra.
Arról a hazai motorsport sajtóban is elég sok helyen olvashattatok, hogy hétfőn megejtette első IndyCar tesztjét Nico Hülkenberg az ASMP-vel. Mindez egy újonc tesztelés keretei között zajlott a Barber Motorsport Parkban, ahol az IndyCar-ral ismerkedők mellett olyan pilóták és csapatok is részt vehettek, akik még nem véglegesítették 2022-es terveiket. Hülkenberg mellett jelen volt két autóval az Andretti Autosport (Kyle Kirkwood-Devlin DeFrancesco), a DCR (David Malukas), illetve Ryan-Hunter Reay tesztelte Ed Carpenter egyik autóját. Előzetesen arról lehetett olvasni, hogy Logan Sargent is jelen lesz A.J. Foyt egyik autójával, végül azonban nem így történt. A háttérben pedig gyanúsan azt kell keresni, hogy az amerikai fiatalt leszerződtette a Williams csapat nevelőprogramjába, A felsorolt nevek és csapatok mögött pedig számos szóbeszéd-szál húzódik meg, szóval ezeket vesézzük is ki!
What an honor it is to confirm that I will be joining @WilliamsRacing as part of their driver academy. I am extremely grateful for the opportunity and the faith they’ve put in me. A massive thank you to @Infinity_ISM for all of their help. I can’t wait to get started. pic.twitter.com/DvyCOfDb9G
— Logan Sargeant (@LoganSargeant) October 22, 2021
Talán páran felkaphatták a fejütek az RHR-ECR teszten, ez azonban egyáltalán nem újdonság. Az Andrettiéknél ülés nélkül maradó 2012-es bajnok utolsó reális esélyének tűnik Ed Carpenter csapata ahhoz, hogy jövőre is az IndyCar-ban maradhasson. És ugyan továbbra is Conor Daly a csapat elsőszámú opciója a 20-as autóba a csapatfőnök Carpenter valtótársaként, egy ideje arról lehet olvasni, hogy a megszokottnál nagyobb költségvetési gondjai vannak a 30 éves versenyzőnek. Hunter-Reay 100 kört teljesített a teszten, és elmondása szerint minden méterét élvezte annak.
👀 great to be back with @ECRIndy – last time in the #20 was 2013 for a test at Sonoma. Putting in the miles today @BarberMotorPark pic.twitter.com/YpOSOKe5uV
— Ryan Hunter-Reay (@RyanHunterReay) October 25, 2021
Motorsport hírek terén hetek óta az Andretti Autosport van a legforóbb dróton. A legújabb értesülések szerint már megköttetett az üzlet a Sauber csapat többségi felvásárlásáról. Az elsőszámú kérdés közben az lett, hogy tényleg Colton Hertát akarják-e beültetni Valtteri Bottas mellé??? Abban az esetben, ha az amerikai versenyző utolsó három szezonban szerzett szuperlicensz pontjait számolják, akkor nem rendelkezik elegendővel az F1-es induláshoz. Tehát rommá kellene tesztelnie magát és gyanúsan indulnia valamelyik téli, ázsiai F3-as szériában. Herta átnyergelésével szabaddá válna az az ülés, amelybe be lehetne ültetni Kyle Kirkwoodot (a 29-es autó favoritjának továbbra is DeFrancesco tűnik), ám ez egy kockázatos lépés lenne. Vezérpilóta nélkül hagyni egy 4 autós csapatot nem az év ötlete. Viszont kérdés, hogy Herta távozásával Rossi fel tudna-e nőni újra a feladathoz? Akár igen, akár nem, én – bármilyen rosszindulat nélkül – nem szeretném, hogy Grosjean teljesítményén múljon a csapat szezonja… Egyelőre még kezeljük szkeptikusan a történetet, legalábbis addig, amíg a Sauber-Andretti vásárlás bejelentődik.
Visszatérve a teszt szálakhoz, a hétfői körözgetés legjobb idejét David Malukas futotta a Coyne autóval. Az pedig több mint árulkodó szerintem, hogy a 18-as hátsó szárnyán már ott volt a HMD logó (Henry Malukas Drivers- David apjának kamionos cége). Arról már részletesen írtunk az utolsó uborkaszezon részben, hogy a Lights ezüstérmes családi csapatostól lépne fel az IndyCar-ba, ehhez pedig Coyne alakulatával szövetkeznének. Természetesen ez a Coyne-Vasser/Sullivan kapcsolat végét jelentené a 18-as Hondában, közben pedig úgy néz ki, hogy egy lehetséges új partnertől is elestek Jimmy Vasserék- de erről kicsit később! A csapatnál maradva, Sato érkezését még mindig nem jelentették be az 51-es autóba, de egyre inkább úgy tűnik, hogy ez csak formalitás.
David Malukas wasted no time getting up to speed in his first IndyCar test after going fastest of the five drivers on hand for a private test day at Barber on Monday. https://t.co/QUzM5zNwuN
— RACER (@RACERmag) October 25, 2021
A teszt sztárja, Nico Hülkenberg ugyan egy másodpercet kapott a leggyorsabb Malukastól, de ezek az eredmények abszolút nem mérvadóak, hiszen nem tudjuk, hogy ki mennyi üzemanyaggal körözött, és használt-e minden versenyző push to pass-t a legjobb körén. Mielőtt elkezdenénk szőni a szálakat, tegnap megerősítette az ASMP, hogy a következő hónapokban Stoffel Vandoorne is tesztelni fog velük. A belga amúgy is favoritnak tűnik a pletykák alapján a csapat harmadik autójára 2023-tól, a csapat elnöke, Taylor Kiel pedig ismét kiemelte, hogy ha minden adott hozzá, már jövőre a lehető legtöbb futamon indítanák a harmadik autót, felkészülve a teljes bővítésre.
Visszatérve a Vasser/Sullivan szálra, az elmúlt hetekben azt lehetett olvasni, hogy ha létrejön a Coyne-HMD “házasság”, Jimmy Vasserék új partnere a Carlin lehet. Az uborkaszezon sorozatban elég sokat foglalkoztunk Trevor Carlin gárdájának sorsával, az pedig egyre biztosabbnak tűnik, hogy független csapatként nem maradnak a rajtrácson jövőre. A Racer az este hozta le a hírt, miszerint a Juncos-Hollinger Racing érdekelt lehet a Carlin amerikai “fiókcsapatának” részleges vagy teljes felvásárlásában, hogy két autóssá bővítsék saját programjukat. Ugyan Marshall Pruett megkeresésére egyik csapat sem kívánt reagálni, tudjuk róla, hogy amit ő megír az IndyCar kapcsán, nem áll távol a valóságtól. Avagy szegény Robin Miller halála óta Pruett maradt AZ IndyCar újságíró.
Mivel így is túl hosszúra nyúlott a rész, egyelőre ennyi legyen is elég! Hozzászólásokban megírhatjátok a véleményetek a friss értesülések kapcsán, mi pedig 1-2 hét múlva újra jelentkezünk az uborkaszezon legfrisebb szálaival!