Hétvégén több mint háromhónapos kényszerpihenőről tér vissza Ausztrália legnépszerűbb bajnoksága, amelynél elég komoly történések zajlottak le a háttérben a hátralévő futamok megszervezésén kívül is.
Eladták a bajnokságot!
Kezdjük talán a legfontosabbal, miszerint a bajnokság többségi tulajdonát élvező Archer Capital a napokban bejelentette, hogy eladta a 65%-os részesedését Racing Australian Consolidated Enterprisesnak (a továbbiakban: RACE). Peter Wiggs, az Archer elnöke a következőket mondta:
„Új többségi részvényest keresünk, aki építhet arra a munkára, amelyet az Archer és a menedzsment az elmúlt öt évben végzett. A RACE sport, média, marketing és digitális szakértelme éppen ezt teszi lehetővé. A RACE igazgatótanácsa és én alig várjuk, hogy egyesíthessük kollektív erőforrásainkat, és egy izgalmas új korszakot hirdethessünk egy olyan sportág fejlődésében, amelyet minden ausztrál szeret.”
Az Archer 2011-ben vásárolta meg a Supercarst, cirka 200 millió ausztrál dollárért. A jelenlegi részesedési kivásárlás összegét ugyan nem erősítették még a felek, de a sajtó úgy tudja, nagyjából 60 millióba került az üzlet. A RACE vezérigazgatója, Barclay Nettlefold az Australian Racing Grouphoz is erősen kötődik, aminek neve egyáltalán nem ismeretlen Ausztrália motorsport rajongóinak, hiszen többek között a TCR Australia, a Super 5000 és a Touring Car Masters sorozatokat is ők szervezik. Sőt a bathursti hétvégék lebonyolítási jogát is számtalanszor birtokolták, tehát nem ismeretlen számukra a terep.
A fennmaradó 35% a Supercars csapatainak tulajdonában van, de egyes források szerint ez is átkerül majd a RACE kezébe, cserébe garantált, fix jövőbeli bevételt kapnának az istállók.
A héten érkezett bejelentések:
Végre-valahára megerősítést nyert a tény, amit már korábbi cikkekben is fejtegettünk, miszerint Cameron Waters jövőre is marad a Tickford csapat tagja, ráadásul több éves megállapodásról beszélhetünk. Így Thomas Randle, James Courtney és Jake Kostecki után immáron teljes Tim Edwards csapatának felállása.
"I know I’ve taken a lot of steps forward as a driver, the team’s stepped up a lot in its own right to get to where we are, and I feel we’re ready for that next step."
— Tickford Racing (@TickfordRacing) October 24, 2021
Read more ➡️ https://t.co/c4MCrHo6VS @MonsterEnergyAU
A fentebb említett csapattól távozó Jack Le Brock jövője viszont erősen kérdésessé vált, de úgy tűnik a korábbi pletykák ezúttal is megbízhatónak bizonyultak, hiszen a Matt Stone Racing szeneiben lelhet új otthonra.
Jack Le Brocq to shift from Tickford to MSR for 2022 and beyond #RepcoSChttps://t.co/Us37vOaPkh
— Supercars (@supercars) October 27, 2021
A legérdekesebb bejelentést hagytam a végére. A Walkinshaw Andretti United ugyanis egy egészen brutális párosítást hozott nyilvánosságra, ugyanis Chaz Mostert mellé érkezik a BJR-tól távozó Nick Percat. Nagyon kíváncsi leszek erre a felállásra! Mondhatni Percat hazatér ezzel, hiszen Ryan Walkinshaw csapatával már versenyzett korábban alsóbb kategóriákban és annak idején velük mutatkozhatott be a Supercarsban. Ez pedig nyilván azt is jelenti, hogy az ígéretes fiatal, Bryce Fullwood távozni kényszerül a csapattól, de már azt is tudjuk hová megy: a BJR alakulatát fogja erősíteni.
.@NickPercat and @chazmozzie together in 2022, what a line-up 🤩🤩@FollowWAU confirms Percat on multi-year deal 👉 https://t.co/0J2uc2LdT9 #RepcoSC pic.twitter.com/mbQjBgrzsT
— Supercars (@supercars) October 26, 2021