Nem törtĂ©nt meglepetĂ©s a bahreini 6 ĂłrĂĄs verseny idĆmĂ©rĆ edzĂ©sĂ©n: a toyotĂĄsok Hartley â Kobayashi sorrendben simĂĄn kibĂ©reltĂ©k az elsĆ rajtsort, ezzel egy ĂłrĂĄsi lĂ©pĂ©st tĂ©ve a konstruktĆri bajnoki cĂm felĂ©.
ElsĆ pole-pozĂciĂłjĂĄt szerezte a hypercar Ă©rĂĄban Brendon Hartley. Az Ășj-zĂ©landi pilĂłta 1:47.049-es idĆt repesztett a GR010 Hybriddel, ami majdnem nĂ©gy tizeddel volt jobb, mint a hozzĂĄ legközelebb fĂ©rkĆzĆ Kamui Kobayashi eredmĂ©nye. A 3. helyen vĂ©gzĆ Alpine mĂĄr majdnem egy mĂĄsodpercet kapott a ToyotĂĄktĂłl, mĂ©g Ășgy is, hogy a kĂ©t japĂĄn autĂł stratĂ©giai okokbĂłl, a gumikat kĂmĂ©lve csak egy-egy gyorskört futott a kvalifikĂĄciĂł sorĂĄn (bĂĄr azt meg kell jegyezni, hogy AndrĂ© NegrĂŁĂłnak volt egy ettĆl gyorsabb köre is, amit Track Limits kihĂĄgĂĄs miatt elvettek).
Start sur la deuxiÚme ligne de la grille du départ pour la course de demain.
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) October 29, 2021
P3 en qualifications par @NegraoAndre
—
Starting on the 2nd line of the grid for tomorrow's race.
P3 for us in qualifying which was ran by André Negrão#alpine #alpineracing #A480 #6hBahrain #endurance pic.twitter.com/zJFri3lHeX
LMP2-ben a JOTA eddig verhetetlen, mindhĂĄrom szabadedzĂ©st Ćk nyertĂ©k, majd Tom Blomqvist a kvalifikĂĄciĂłn is magabiztosan szerezte meg az elsĆ rajtkockĂĄt. A brit-svĂ©det Filipe Albuquerque Ă©s a United Autosports követte, majd a 3. helyen jött a JOTA mĂĄsik autĂłja AntĂłnio FĂ©lix da CostĂĄval. A Pro/Am kategĂłriĂĄs autĂłk közĂŒl LoĂŻc Duval volt a leggyorsabb, a francia pilĂłta 4. lett a TDS Racing ĂĄltal futtatott Realteam OrecĂĄval.
Mindösszesen hĂĄrom szĂĄzadmĂĄsodperc döntött a kĂ©t Porsche között GTE Pro-ban, a pole-pozĂciĂłt vĂ©gĂŒl Kevin Estre szerezte meg. A francia pilĂłtĂĄt Gianmaria Bruni követte, Ă©rdekes mĂłdon mindketten az elsĆ prĂłbĂĄlkozĂĄsukkor futottĂĄk meg legjobb köreiket, mĂĄsodszorra a friss gumikon mĂĄr egyikĂŒk sem tudott javĂtani. A kĂ©t Ferrarinak meg kellett elĂ©gednie a 3-4. hellyel, több autĂł pedig nincs is ebben a kategĂłriĂĄban â sajnos…

Az LMGTE Am gĂ©posztĂĄlyban az utolsĂł pillanatban beugrĂł ELMS-kategĂłriabajnok Rino Mastronardi volt a leggyorsabb. Az olasz pilĂłta eredetileg nem is szerepelt a nevezĂ©si listĂĄn, az Iron Lynx szĂł szerint last minute nevezte be Ćt a 60-as rajtszĂĄmĂș Ferrariba Claudio Schiavoni helyĂ©re, Andrea Piccini Ă©s Matteo Cressoni mellĂ©. A mĂĄsodik helyen a 98-as Aston Martin vĂ©gzett, a harmadik pedig az 56-os Project 1 Porsche lett.
Részletes eredmények: