Mint ahogyan arról tegnap beszámoltunk, a két Toyota simán megszerezte az első rajtsort a bahreini 6 órás versenyre. Szombaton azonban nem számítanak egyszerű küzdelemre.
A két japán autó az első két rajthelyről indulhat majd Szahírban. A konstrukciós eltérések miatt azonban a vörös-fehér hypercarok nagyjából 110 kilóval nehezebbek, mint a fő rivális Alpine Oreca-alapú versenygépe, ami a technikai igazgató, Pascal Vasselon szerint komoly nehézségeket eredményezhet a gumikopás szempontjából.
„Nem számítunk könnyű versenyre szombaton, az Alpine ugyanis várakozásaink szerint jóval kevésbé fogja fogyasztani a gumikat. A mi esetünkben a gumik kopását csak súlyosbítja, hogy az autónk nagyon nehéz, ráadásul alacsony leszorítóerős csomaggal megyünk. Rengeteg féktáv és kigyorsítás van, ha jól számolom, talán hat, ami szörnyű előjel a hátsó gumikra nézve” – fogalmazott.
A szabályok értelmében a Hypercar kategória résztvevői az időmérőre és a versenyre összesen 18 szett abroncsot kapnak. Emiatt a két Toyota már az időmérőn is csak egy-egy gyorskört teljesített, hogy a lehető legtöbb új gumit megmentsék a versenyre.
Emellett az üzemanyag-fogyasztás is kulcsfontosságú lesz a győzelem szempontjából. Vasselon szerint az Alpine nagyjából ugyanannyi, vagy legfeljebb eggyel kevesebb kört tud majd teljesíteni a tankolások között, mint ők, ami annak köszönhető, hogy Le Mans után a franciák javára változtattak a benzinkapacitáson, valamint a BoP-n i (összehasonlításképp: júliusban, Monzában – ami nagyjából hasonló hosszúságú pálya, mint Bahrein – az Alpine etaponként három körrel ment kevesebbet, mint a Toyota).
Get yourself ready for the qualifying session that comes next (16:30 UTC+3) with this onboard lap in @SignatechAlpine's car.#WEC #6HBahrain pic.twitter.com/pUDtBGhGH9
— WEC (@FIAWEC) October 29, 2021
Vasselon emellett azt is megerősítette, hogy a bajnoki esélyek maximalizálása érdekében nem lesz csapatsorrend a két autó között, és várhatóan a stratégiát sem osztják meg.
A francia szakember megerősítette, hogy a Toyotánál általánosan alkalmazott módszereken kívül semmiféle csapatutasításra nem kerül sor Bahreinben.
„Itt különösen figyelni fogunk arra, hogy semmiképpen se befolyásoljuk a bajnoki címért zajló csatát, nem lesz semmiféle csapatsorrend. Nem írunk elő semmit, nem szólunk bele semmibe – a fiúk azt csinálhatják, amit tudnak, illetve ami szükséges.”
Az említett szabályokat már jól megszokhattuk, amióta a Toyota gyakorlatilag “egyedül” van jelen a legmagasabb kategóriában: ha a két autó egymás mögött halad és a második gyorsabb, akkor az elsőnek félre kell állnia, ugyanakkor az utolsó boxkiállásokig van idejük eldönteni a dolgot a srácoknak, ezt követően tilos előzni.