A Porsche új motorsport-főnöke szerint „kezdenek megvalósulni” a Forma-1-es csatlakozáshoz szükséges feltételek, de nem tudnak sokáig várni a végleges döntéssel!
Mint ahogyan arról korábban többször is beszámoltunk, az F1 és a motorgyártók közötti, a 2026-tól bevezetendő új szabályokról szóló megbeszéléseken korábban a Volkswagen Csoport két márkájának, a Porschénak és az Audinak a képviselői is részt vettek. A tárgyalások továbbra is zajlanak, az új gyártók ugyanis garanciát szeretnének, hogy nem kezdenek hátrányból a régebb óta a Forma-1-ben lévő márkákhoz képest.
A Porsche régóta tervezgeti a visszatérést a Száguldó Cirkuszba. A hatvanas években még gyári csapatuk is volt, aztán két évtizeddel később a McLaren partnereként három egyéni és két konstruktőri bajnokságot nyertek a McLarennel (TAG néven, miután a fejlesztési költségek legnagyobb részét ők állták), 1991-ben pedig a Footwork partnereként terveztek egy visszatérést, azonban az innovatív, 3500 köbcentis, V12-es szívómotor hamar megbukott. Legutóbb pont az idei évre helyeztek kilátásba egy F1-es projektet, méghozzá a korábban az endurance-világbajnokságon használt hibrid erőforrás átalakításával, ezt azonban kukázták, amikor a sportág vezetése bejelentette a leendő új szabálycsomagot.

A legfrissebb információk szerint a kirakós darabjai végre kezdenek a helyükre kerülni. A Porsche motorsport programjainak vezetője, Thomas Laudenbach elmondta, másfél hónappal ezelőtti kinevezése óta ő is jelentősen érintett a döntéshozatali eljárásban, a márka számára pedig rendkívül vonzó, hogy a Forma-1 kezdi megteremteni az átjárhatóságot az utcai technológiával, melynek érdekében a stuttgarti gyáróriás azért lobbizik, hogy növeljék az elektromosságot az F1-es hibrid hajtásláncokban.
„Ha megnézed a jelenlegi jövőképet, és hogy az autógyártók miket jelentenek be az elektromos autókkal kapcsolatos szándékaikat illetően, nyilvánvaló, hogy a Forma-1-nek is mozdulnia kell az elektromosítás irányába. Persze, nyilvánvaló, hogy egy teljesen elektromos hajtásláncot itt nem lehet létrehozni, ezt mindannyian tudjuk, de nagyon fontos, hogy a jelenlegi hajtásláncokban nagyobb szerepet kapjanak a villamos alkatrészek. Ez rendkívül lényeges. OEM-ként* az autósportban magadat akarod megmutatni, szóval az egésznek összhangban kell lennie azzal, ami az autóiparban történik. Tudomásom szerint az FIA jelenleg erőteljes lépéseket tesz ez irányba, ami segít nekünk” – idézi Laudenbachot az autosport.com.
A motorsport igazgató hozzátette, az elektromosítás mellett nagyon fontosnak tartja a költségvetési sapka további, jelentős csökkentését, valamint a belsőégésű motorok egyes részegységeinek standardizálását is, mert szerinte így lehet kompenzálni azokat a költségeket, amelyek az új, villamos rendszerek fejlesztésére mennének el.
„Nem titok, hogy érdekel minket a Forma-1. Nem titok, hogy tárgyalunk az FIA-val, és az sem titok, hogy komolyan gondolkodunk a dolgon. Úgy tudom, nagyon sok dolog helyes irányba tart a Forma-1-et illetően, de a döntés még nem született meg. Több egységes elemet akarunk a motorokban és teljes szabadságot a villamos rendszerek fejlesztésében, és ezek a tényezők – tudomásom szerint – kezdenek is megvalósulni” – fogalmazott.
*OEM (Original Equipment Manufacturer): a kifejezés arra a szituációra utal, amikor egy vállalat az eredeti gyártótól megvesz valamilyen terméket, majd mint sajátját adja tovább, gyakran valamilyen nagyobb termék részeként. [Wikipédia]