Ismét felbőgtek a motorok Valenciában, folytatódott az F3-asok kollektív tesztje!
Az előzetes nevezési listához képest történt néhány változás, mindenekelőtt ezen szaladjunk gyorsan végig. Oliver Rasmussen a Charouzból átült az ART Grand Prix-hez, ahol Victor Martins helyét vette át, a francia pilóta ma nem ült autóba. A Carlin mégsem Brad Benavidesnek, hanem Logan Sargeantnek adott lehetőséget. A Jenzer Motorsport egy nap után kirakta Filip Ugrant és Roberto Fariát is, helyükre érkezett a Formula Regional European Championship by Alpine sorozatban rendszeres pontszerző, finn William Alatalo, valamint az Euroformula Open idei összetett 7. helyezettje, a korábbi Forma-1-es futamgyőztes Jarno Trulli fia, Enzo Trulli. A kitett Ugran átült a Charouzhoz Rasmussen megüresedő autójába, míg Lorenzo Colombo helyét a cseh csapatnál Tóth László korábbi Formula-Renault-s csapattársa, Nicola Marinangeli vette át.
A délelőtti háromórás felvonás a Prema Racing jövő évi egyik autójának várományosáról, Jak Crawfordról szólt. A fiatal, tehetséges amerikai 1:21.368-as idővel zárta az élen az ebédszünet előtti szakaszt, melynek utolsó órájában már alig volt, aki javított a köridején, a csapatok ugyanis hosszú etapokat futottak. Miután meglehetősen kevés (összesen nyolc szett) gumi áll minden autó rendelkezésére a három nap során, várhatóan a továbbiakban is hasonló lesz a tendencia, arra ugyanis egyszerűen nincs kapacitás, hogy folyamatosan a leggyorsabb köröket döntögessék a versenyzők. A második helyen egyébként Grégoire Saucy (ART Grand Prix)-, a harmadikon Román Staněk (Trident) végzett, míg a legtöbb kört a tegnapi nap leggyorsabbja, Jack Doohan (Van Amersfoort Racing) teljesítette.

Délután aztán az MP Motorsport újonca, Franco Colapinto állt hamar az élre 1:22.757-tel, majd az edzés végére ezen majdnem egy másodpercet tudott javítani és egészen 1:21.759-ig szorította le a köridőt. Az argentin két, élen töltött időszaka között megfordult az élen Jonny Edgar (Trident), Jak Crawford, Caio Collet (MP Motorsport) és Grégoire Saucy is, a legtöbbet Edgar, ugyanis amikor ő állt a legjobb idővel, az egész mezőny a boxban csücsült több mint egy órán át, hogy spóroljanak a gumikkal a holnapi napra. A végén Colapinto mellett már csak Kaylen Frederick (Hitech GP) tudott javítani, egyébként az utolsó percekben már nem változott jelentősen a sorrend.
