Másfél hete ért véget a BTCC 2021-es szezonja, és egyelőre nem is volt túl nagy mozgolódás a pilótapiacon. Csodálkozni viszont nem érdemes, hiszen a túraautó bajnokságokban gyakran még a tavasz elején is egy rakás kiadó ülés szokott lenni. Az első fontos bejelentés viszont megtörtént: egy kiábrándító szezon után távozott Tom Chilton a Ciceley-től.
A bejelentés arra enged következtetni, hogy Max bátyja hagyta ott a csapatot, és nem pedig kitették a BMW-s alakulattól. Hiszen annak ellenére, hogy a várt eredmények elmaradtak, Chilton komoly szerepet játszott a Ciceley által a télen vásárolt BMW-k fejlesztésében. Nem utolsó sorban pedig a szezon előtt kötött szerződése többéves volt, szóval komoly tervekkel várták a közös munkát, amely így hamar “zátonyra futott.” A brit versenyző a Pure ETCR első szezonjában is csalódást okozott, a legkevesebb pontot gyűjtve a teljes évet futó pilóták közül. Arról túl sokat nem lehet egyelőre tudni, hogy hol folytatja Chilton. A jól értesült emberkék pedzegetik, hogy az ETCR-Hyundai szál miatt ismét otthagyhatja a BTCC-t. Ellenben ha marad, mindenképpen egy elsőkerék meghajtású, újabb építésű autó jöhet szóba, tehát a Speedworks-ExcelR8 vonalon gondolkodnék én is.
Kedvenc fórumomon – amelyet a túraautózás és IndyCar pletykákat vadászóknak kimondottan ajánlok – pár veterán arc felvetette, hogy amióta két autóval versenyzik a Ciceley, Adam Morgan csapattársai mindig sokkal gyengébben teljesítettek a csapatfőnök fiánál. Tény, hogy Chilton érkezéséig újoncok, vagy futottak még versenyzők vezették a második Mercedest. A BMW-re váltás hozta magával a komoly tapasztalattal és büdzsével rendelkező Chilton érkezését, azonban ő is durván elmaradt Morgantől. Annélkül, hogy bármi “rosszindulatot” látnánk bele a csapat részéről, a Ciceley vagy nem tud két autóra koncentrálni, vagy pedig ilyen szinten Morgranre van építve (tegyük hozzá, jogosan!) a csapat. Az már biztos, hogy 2022-ben is két autóval terveznek, Chilton távozásával együtt bejelentve, hogy keresik az utódját.
🙏💯 Thank you @TomChilton_! We appreciate your hard work and dedication this year and whilst we are sad to part ways, we wish you the very best! 🏁😊#CiceleyMotorsport #BTCC @btcc #ThankYouTom #Racing #Motorsport #Family #ThanksForTheMemories pic.twitter.com/BCcT9GKPop
— Ciceley Motorsport (@CiceleyMSport) November 2, 2021
Itt pedig megnyitnám a BTCC 2021-22-es uborkaszezont!
Egyelőre túl sok kapaszkodónk nincs. Amint Ádámmal is hangsúlyoztuk a szezonértékelő podcastben, egyedül Árón Taylor-Smith rendelkezik szerződéssel a jövő évre. Az ír versenyzővel pedig meglepően korán, még szeptember végén hosszabbított a Team HARD (hangsúlyozzuk, A TEAM HARD!!!).
A szezonzáró óta viszont érkezett bőven pletyka, szóval van amiről beszélni, még ha túl sok konkrétumot nem is tartalmaznak.
Csapatszintű átalakulások
Régóta tudni, hogy a szériát vezető Alan Gow maximum 26 autós rajtráccsal látná szívesen a BTCC-t, ez a szándéka viszont szezonok óta csak lóg a levegőben. A TOCA vezérének állítólag kimondottan szúrta a szemét, hogy az idei szezonra több csapat is “összedobta a büdzsét” és 4-7 autós mega gárdák jöttek létre. Sokak számára a legijesztőbb a HARD/Laser Tools (Moffat Racing)/BMR összeborulás volt, ami 3 Infinitit és 4 Cuprát adott a mezőnynek. Végül ugyan az új Cuprák az elvárások alatt teljesítettek, és Ash Suttonnek szüksége sem volt a “csapattárs had” segítségére, hogy megvédje címét, így is sokakat zavart a 7 autós flotta. Tegyük ehhez hozzá, hogy a Trade Price Cars és ExcelR8, valamint a Motorbase és AmD/MB egyesülése 4-4 Hyundaial és Forddal kényeztetette a nézőket, Gow terveit pedig még messzebb sodorta a megvalósulástól.
Kérdés viszont, hogy jövőre ebből mennyi marad. A Laser Tools-hoz idén érkező Carl Boardley nem igazán szolgált rá a top autóra, és a madárkák azt csicsergik, hogy a többszörös brit hot rod bajnok távozóban van a BTCC-ből. Boardley szerepe azért is fontos, mivel két, az induláshoz szükséges TBL-t (TOCA BTCC License) is birtokol. Egyikkel ő maga versenyzett, a másikat pedig kölcsönben hagyta a HARD csapatnál, akik ennek köszönhetően indíthatták a negyedik Cuprát (eredetileg hárommal terveztek).
Boardley egyik licenszére gyanúsan a HARD lecsaphat, a másik – vagy egyes pletykák szerint mindkettő – annál a Bert Taylornál köthet ki, aki korábban a BTC Racing (a kezdőbetűk sem véletlenek) csapatfőnöke volt. Sokkal többet nem tudni arról, hogy Bertie milyen autókkal térne vissza, de azt beszélik, hogy jövőre ismét a rajtrácson lesz egy saját csapattal. Ez pedig adja is a Chris Smiley szálat, aki Bertie miatt is volt a BTC versenyzője, és azóta is nagyon közeli barátok. Szóval jelenleg ez az idei uborkaszezon legforóbb drótja.
A bajnokesélyesek (+- Cook) jelenlegi csapatuknál maradnak?
A pletykák másik nagy csoportja a topversenyzőkre fókuszál. Turkington WSR-nél maradása (ha az anyagiak rendben lesznek) adja magát, míg Ingram és Hill számára is logikus folytatás az aktuális csapatuk. Ash Sutton esetében már picit több a kérdőjel – a jó öreg anyagiak miatt is – a címvédő szerint karácsony körül fog tudni konkrétumokról beszélni. Cookie esetében már komolyabb gond a pénz, amiből ő sincs túláldva. Emiatt is lehet hallani Cook-HARD pletykákról, de ugyan úgy szóba hozták a a cuprás csapattal az idén Carrera-kupába “száműzött” (és azt megnyerő) Cammish-t is, akinek a visszatéréséhez komoly adag pénz kellene, Tony Gilham alakulatánál pedig jóval kevesebb zöldhasú szükséges, mint bármelyik más csapatnál. Valószínűleg itt viszont véget is ér a Cook/Cammish-HARD pletykák mögötti realitás.
Mindenki más IS
Az ismeretlenebb/kezdőbb versenyzők esetében még kevesebb a reálisnak tűnő pletyka. Nic Hamilton szponzorainak Tweetjeiből sokan arra következtetnek, hogy Lewis öccse jövőre is a rajtrácson lesz. Míg Jade Edwards és Jack Butel is maradna aktuális csapatánál (BTC/ExcelR8), még ha egyikük teljesítménye sem volt valami meggyőző idén.
Mivel valószínűleg ezen a ponton már senki sem olvassa a cikket, zárjuk is itt a BTCC Uborkaszezon sorozat nulladik részét. Csaba jelentkezik majd, amint a biztosabb hírek érkeznek!