Ugyan még két forduló hátra van az idei évből, de a háttérben már elkezdődtek a szerződéskötések és az ezekről szóló pletykák terjedése is. Ezeket szedtük össze egy kis csokorba.
Az idei évre ugyan tekintélyes mezőny jött össze, de a naptárban keletkezett nagy kihagyások sok rajongónak kivívták az ellenszenvét. Bruno Michel és az FIA is észrevette ezt, így jövőre visszaállnak a két versenyes formátumra, ráadásul a pontverseny is változik 2022-re.
Bárki is legyen a bajnok decemberben Abu Dhabiban, jelen sorok írásakor nem sok esélyt látunk arra, hogy feljuthasson az F1-be, ahol már csak egy ülés várja várományosát. Bár mind Oscar Piastri, mind pedig Guanyu Zhou neve felmerült az Alfa Romeónál, egyre inkább úgy néz ki, hogy ezekből egyik sem valósulhat meg. Azt, hogy ebben az esetben mi lehet számukra a forgatókönyv, nehéz megmondani, mindenesetre a francia AutoHebdo oldal már nem számol velük jövőre a kategóriában.
Ami biztosnak tűnik az Dennis Hauger érkezése a Premához, ami nyilván logikus is, hiszen velük nyert idén az F3-ban. Mellé érkezhet a Carlintól Jehan Daruvala, akit ha megtart a Red Bull (kevés rá az esély, de ki tudja), akkor az olasz istálló az energiaitalosok egyik utánpótlás csapata lehet az F2-ben. Az indiai számára sem lenne ismeretlen az istálló, hiszen 2019-ben egy évet velük versenyzett egy kategóriájával lejjebb.
Robert Shwartzman helyzete viszont nagyon kérdésessé vált. A 2019-es F3-as bajnok bár nem szerepel rosszul, a korábban beharangozott nagy elvárásokkal szemben lényegesen alulmaradt idén is. Könnyen lehet, hogy a Ferrari sem szavaz neki innentől kezdve bizalmat és kikerül a nevelő programból.
A másik Red Bull-os csapat a Carlin lehet (akik ezt a szerepkört már 2020-ban betöltötték). A hírek szerint ide szerződhet a vörös bikák egyik legígéretesebb juniorja, Liam Lawson, akinek F2-es maradását korábban Helmut Marko is megerősítette. Leendő csapattársa neve viszont már elég érdekes, hiszen a francia forrás Ayumu Iwasa nevét említi, aki bár nem szerepelt rosszul idén bemutatkozó évében az F3-ban, de azért messze nem alkotott olyan emlékezeteset, hogy egyből fel is léptessék. Főleg csapattársához, a szintén RB junior Jak Crawford-hoz képest, aki viszont minden bizonnyal maradni fog még egy évet az F3-ban (a héten a Premával tesztelhetett a 16 éves amerikai – a Ricardo Tormo pályán zajló tesztekről itt olvashattok). A japán versenyző felléptetésénél a Honda hátszele játszhat közre, akik nyilván Yuki Tsunoda után szeretnének egy következő fiatalt kineveltetni és eljuttatni a csúcskategóriába. Tsunoda esetében is láthattuk, hogy egy középszerű F3-as év után egyből előléptették, hasonló forgatókönyv rajzolódhat itt is ki. Csak hát kérdés, ennyi tehetséges Red Bull-os fiatal mellett mennyire lehet esélye a japánnak, főleg Lawson mellett, aki jövőre túl lesz a tanulóéven, tehetségét pedig nem kell bemutatnunk.
Ha már a Red Bull támogatottjairól beszélünk, rögtön feltűnt, hogy Jüri Vips neve nem kapott említést ebben a bizonyos forrás cikkben. Az észt versenyzőnél valószínűleg az anyagi háttér nem teszi lehetővé még egy F2-es szezon teljesítését. Jó kérdés, hogy vele mit kezd majd a Red Bull: megpróbálja újra elküldeni a Super Formulába (ami 2020-ban nem jött össze és az egész évét tönkretette) avagy szimplán megkapja a távozó Alex Albon helyét, mint tartalékpilóta és szimulátoros fejlesztő versenyző.
Még mindig nem értünk a Red Bull protezsáltjainak végére, hiszen meg kell említeni Jack Doohan nevét, aki idei teljesítményével rászolgált a jövő évi feljutásra. Habár részt vett ő is az F3-as teszten (sőt mi több a VAR színeiben remekül ment), a francia forrás szerint az UNI Virtuosi csapatához kerülhet. A csapattárs jelölt itt is érdekes, név szerint Marino Sato. A japán már második évét tölti a bajnokságban, eddig azonban semmilyen értékelhető eredményt nem tett le az asztalra. Arról nem is beszélve, hogy az ausztrálnak sem lenne egy jól mérhető referencia pont. A csapatnak viszont Zhou távozása után nyilván szüksége lesz tehetős szponzorokra, ezen a téren pedig Sato jeleskedik.
Az ART vélhetően megtartja Theó Pourchaire-t és Frederik Vesti marad a kötelékükben, de immáron egy kategóriával feljebb bizonyíthat. Úgy gondoljuk, két egészen jól sikerült F3-as szezon után megérdemelné a lehetőséget a dán.
A DAMS, ha hihetünk a pletykáknak, akkor megint nem a tehetséget helyezi előtérbe, hiszen a Nissany-Boschung felállás nem nevezhető túl ütőképesnek. Noha a svájci idén egyszer-kétszer villantott pár meggyőző eredményt, de az izraeli továbbra is csak foglalja a helyet egy tehetségesebb társa elől – és ez valószínűleg jövőre is így marad.
Az MP Motorsport a napokban jelentette be Clément Novalak érkezését, listánkról tehát az ő nevét vehetjük egyelőre teljes mértékben hivatalosnak. Mellé az idén kicsit gyengébben és összeszedetlenül versenyző Felipe Drugovich érkezhet, aki így visszakerülne korábbi istállójához.
🚨 Our first 2022 driver announcement! 🤩@ClementNovalak has signed with @OfficialMPteam for the 2022 season and will also compete in the final two rounds of 2021! 🙌#F2 #RoadToF1 pic.twitter.com/aYYySyx42e
— Formula 2 (@Formula2) November 3, 2021
A Hitech csapat Marcus Armstrong érkezésével számolhat, mi azonban erősen megkérdőjelezzük, hogy mennyire érdemelne meg egy harmadik évet a kategóriában, főleg az idei gyenge teljesítményét látva.
Az F3-ban csak erősen közepes szintet képviselő Ollie Caldwell a Campos csapatánál merült fel, míg a forrás szerint a Trident lehetőséget adna David Schumacher számára, hogy bemutatkozhasson.
És akkor még nem is beszéltünk Logant Sargeant nevéről, aki sajnos nem szerepelt ezen a listán, de azért reméljük a Williams helyet tud neki szorítani valahol. Az egyik kisebb csapat lehet ilyen téren befutó.
Továbbra sincsenek hírek a VAR érkezéséről, noha mindenki kész tényként kezeli, hogy az F3-hoz hasonlóan, itt is ott lesznek a rajtrácson.
Ami pozitívum, hogy nagy kedvencünk, Deledda neve sem merült fel, így talán még időben véget érhet megmosolyogtató formaautós előretörése.
Hangsúlyozzuk, hogy ezek egyelőre csak híresztelések, de mind a forrás, mind az elképzelések iránya a hitelességre adhat okot. Okosabbak azonban csak a következő hónapokban leszünk, főleg miután megtudtuk, hogy ki lesz a 2021-es bajnoka a szériának.
Címlapkép forrása: Formula-2.com