Ăjabb lĂ©pĂ©st tett a vilĂĄgbajnoki cĂm felĂ© a 7-es Toyota legĂ©nysĂ©ge, miutĂĄn Kamui Kobayashi megnyerte a bahreini 8 ĂłrĂĄs verseny idĆmĂ©rĆ edzĂ©sĂ©t!
A japĂĄn pilĂłta a mindössze tĂzperces kvalifikĂĄciĂłn 1:46.250-ig jutott, Ă©s bĂĄr Brendon Hartley futott ettĆl jobbat, az Ć idejĂ©t pĂĄlyaelhagyĂĄs miatt töröltĂ©k. Az Ășj-zĂ©landi vĂ©gĂŒl 1:46.540-nel zĂĄrt, mĂg Matthieu VaxiviĂ©re Ă©s az Alpine ĂłrĂĄja 1:47.025-nĂ©l ĂĄllt meg. Az eredmĂ©nyeknek köszönhetĆen a 7-es autĂł legĂ©nysĂ©gĂ©nek elĆnye 16 pontosra nĆtt az összetettben, Ă©s miutĂĄn a pontokat csak a Hypercar kategĂłriĂĄban elĂ©rt eredmĂ©nyek utĂĄn osztjĂĄk, ez azt jelenti, hogy a Conway – Kobayashi – LĂłpez triĂłnak elĂ©g cĂ©lba Ă©rnie, hogy vilĂĄgbajnok legyen.
LMP2-ben a spa-francorchamps-i szezonnyitĂł Ăłta elĆször szerzett pole-pozĂciĂłt a United Autosports. Eleinte Norman Nato Ă©s a Realteam Racing vezetett, Filipe Albuquerque 1:49.525-ös ideje a kvalifikĂĄciĂł vĂ©gĂ©n azonban elegendĆnek bizonyult az elsĆ rajtkocka megszerzĂ©sĂ©hez. Egy mĂĄsik portugĂĄl, AntĂłnio FĂ©lix da Costa a 3. helyre hozta be a 38-as JOTA OrecĂĄt, mĂg az edzĂ©s eleji köridĆtörlĂ©sen felĂŒlkerekedve Giedo van der Garde 4. helyet mentett a Racing Team Nederlandnak. A bajnoki pontversenyben elsĆ kĂ©t helyen ĂĄllĂł 31-es WRT Ă©s 28-as JOTA autĂłk a 7. Ă©s a 9. helyeken vĂ©geztek.
Filipe Albuquerque takes last ditch pole @UnitedAutosport USA entry with sensational 1m49.525s lap. Second pole of the season for United.#WEC #8HBahrain @Albuquick pic.twitter.com/1zjtdklPZE
— WEC (@FIAWEC) November 5, 2021
A hĂ©tvĂ©ge eddigi legnagyobb törtĂ©nete az LMGTE Pro kategĂłriĂĄhoz köthetĆ, az AF Corse ugyanis csĂŒtörtök dĂ©lutĂĄn ĂłvĂĄst nyĂșjtott be az FIA-nĂĄl a Ferrarikat hĂĄtrĂĄnyosan Ă©rĆ BoP vĂĄltoztatĂĄsok miatt. Ma este aztĂĄn a SzövetsĂ©g hivatalosan is visszautasĂtotta az olasz istĂĄllĂł ĂłvĂĄsĂĄt a WEC Technikai SzabĂĄlyzatĂĄnak 20-as cikkelyĂ©re hivatkozva, ami egyĂ©rtelmƱen kimondja, hogy a WEC Committee-nek kizĂĄrĂłlagos döntĂ©si joga van a teljesĂtmĂ©nykiegyenlĂtĆ-rendszert illetĆen. A kĂ©t Ferrarinak ilyen elĆzmĂ©nyeket követĆen kellett szembeszĂĄllnia a PorschĂ©kkal a kvalifikĂĄciĂłn, Ă©s vĂ©gĂŒl nem is sikerĂŒlt a kĂŒzdelem. A 92-es Porsche legĂ©nysĂ©ge (Estre – Jani – Christensen) 16 szĂĄzad elĆnnyel gyĆzött, KĂ©vin Estre Ă©s Neel Jani pedig ezzel egyenlĂtett a vilĂĄgbajnoki pontversenyben az 51-es Ferrarit vezetĆ James CaladĂłval Ă©s Alessandro Pier Guidivel szemben.
Az LMGTE Am kategĂłria Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©t a Cetilar Racing (Lacorte – Fuoco – Sernagiotto) nyerte, 47 ezreddel megelĆzve a bajnoki ponttĂĄblĂĄzatban Ă©len ĂĄllĂł 83-as AF Corse Ferrarit (Perrodo – Nielsen – Rovera). TeljessĂ© tĂ©ve az olasz mĂĄrka örömĂ©t, a 3. helyen a hölgyek autĂłja vĂ©gzett, a Rahel Frey – Sarah Bovy – Katherine Legge triĂł kiszorĂtotta a top hĂĄrombĂłl a legjobb PorschĂ©t.