🇧🇭 WEC: A 8-as Toyota nyert Bahreinben, de a 7-es a világbajnok

A 2. helyen fejezte be a bahreini 8 ĂłrĂĄs versenyt a 7-es Toyota legĂ©nysĂ©ge, ennek köszönhetƑen pedig Mike Conway, Kamui Kobayashi Ă©s JosĂ©-Maria LĂłpez megszereztĂ©k a vilĂĄgbajnoki cĂ­met! A legnagyobb drĂĄmĂĄt mindazonĂĄltal a GTE Pro kategĂłria tartogatta.

Azok utĂĄn, hogy a tegnapi idƑmĂ©rƑ edzĂ©sen megszerezte a pole-pozĂ­ciĂłt, a 7-es ToyotĂĄnak elĂ©g volt cĂ©lba Ă©rnie a futamon, hogy a Hypercar kategĂłria törtĂ©netĂ©nek elsƑ vilĂĄgbajnokĂĄvĂĄ vĂĄljon. Ezt vĂ©gĂŒl egy kĂ©nyelmes 2. hellyel be is teljesĂ­tettĂ©k! A rajtot követƑen rövid ideig az Alpine vezetett, Lapierre-t azonban tĂ­z körön belĂŒl ĂĄllvahagyta mindkĂ©t Toyota, majd a 25. körben, amikor hĂĄtrĂĄnya mĂĄr fĂ©l perc fölĂ© rĂșgott, a francia autĂł vĂĄltĂłhiba miatt lelassult. A problĂ©mĂĄt a boxban el tudtĂĄk hĂĄrĂ­tani, Ă­gy Lapierre, VaxiviĂ©re Ă©s NegrĂŁo a vĂ©gĂ©re visszakĂŒzdöttĂ©k magukat a 3. helyre, hat kör hĂĄtrĂĄnnyal, a kĂ©t Toyota viszont egyedĂŒl maradt az Ă©len. Egy ideig Conway vezetett, a britet viszont kĂ©sƑbb arra utasĂ­tottĂĄk, hogy engedje el a gyorsabb Buemit, amit meg is tett. A kĂ©t Toyota ezt követƑen nem szĂĄllt harcba egymĂĄs ellen, a gyƑzelem kĂ©rdĂ©se tehĂĄt nagyon hamar eldƑlt, a cĂ©lvonalon hĂ©t mĂĄsodperc vĂĄlasztotta el a kĂ©t autĂłt.

A rajt pillanatai

LMP2-ben a WRT nem sok kĂ©rdĂ©st hagyott. A menetrend nagyon hasonlĂł volt, mint mĂșlt hĂ©ten: gyenge idƑmĂ©rƑ, extrĂ©m erƑs elsƑ etapok, majd megĂ©rdemelt gyƑzelem. A kezdeti feladatokat Ferdinand Habsburg vĂĄllalta magĂĄra, majd amikor a harmadik ĂłrĂĄban Robin Frijns ĂĄtvette a vezetĂ©st Frits van EerdtƑl, többĂ© nem volt kĂ©rdĂ©s. A 2-3. helyen a kĂ©t JOTA Oreca vĂ©gzett, akik között tĂ­z perccel a vĂ©ge elƑtt dƑlt el a sorrend, köszönhetƑen Antonio FĂ©lix da Costa bĂĄtor elƑzĂ©sĂ©nek Tom Blomqvist ellen. A bajnoki cĂ­m kĂ©rdĂ©sĂ©t ez a manƑver mĂĄr nem befolyĂĄsolta, hiszen a 28-as JOTA-nak mindenkĂ©ppen a WRT elƑtt kellett volna cĂ©lba Ă©rnie a vb-cĂ­mhez. A Pro-Am kategĂłria bajnoki cĂ­mĂ©t a fentebb mĂĄr emlĂ­tett van Eerd szerezte meg.

Újra nyert Ă©s vilĂĄgbajnok a WRT

A vĂ©gĂ©re maradt a drĂĄma az LMGTE Pro kategĂłriĂĄban. Michael Christensen vezetett a 92-es Porsche volĂĄnja mögött, ezzel jĂł Ășton haladt affelĂ©, hogy kikaparja a vilĂĄgbajnoki cĂ­met vĂĄltĂłtĂĄrsainak, Neel Janinak Ă©s KĂ©vin Estre-nek, vĂ©szesen közeledett azonban mögötte az 51-es AF Corse Ferrari, Alessandro Pier Guidivel a volĂĄn mögött. 12 perccel a vĂ©ge elƑtt az olasz a cĂ©legyenesre vezetƑ kanyarban tĂșl kĂ©sƑn fĂ©kezett, kiforgatta a PorschĂ©t Ă©s az Ă©lre ĂĄllt. A versenyigazgatĂł nem sokĂĄig gondolkodott Ă©s utasĂ­totta Pier Guidit, hogy adja vissza a pozĂ­ciĂłt Christensennek. A dĂĄn azonban a következƑ kör vĂ©gĂ©n a boxba hajtott tankolni, majd egy kör mĂșlva a Ferrari is, Ă©s maradt is az Ă©len a tƱzpiros versenyautĂł. Pier Guidi ezt követƑen mĂĄr nem ĂĄllt fĂ©lre Ă©s a pĂĄlyĂĄn megnyerte a futamot, ezzel megszerezve a vilĂĄgbajnoki cĂ­met is magĂĄnak Ă©s vĂĄltĂłtĂĄrsĂĄnak, James CaladĂłnak. A 3. helyen Daniel Serra Ă©s Miguel Molina vĂ©geztek a mĂĄsik Ferrarival.

Az a bizonyos drĂĄmai ĂŒtközĂ©s Christensen Ă©s Pier Guidi között

A leghamarabb az LMGTE Am kategĂłria vilĂĄgbajnoki cĂ­me dƑlt el, Alessio Rovera, Nicklas Nielsen Ă©s François Perrodo mĂĄr akkor gyƑztesnek Ă©rezhette magĂĄt, amikor egyetlen ellenfelĂŒk, a 33-as TF Sport Aston Martin az ötödik ĂłrĂĄban kiesett. MĂĄr a futam rajtja sem alakult zökkenƑmentesen szĂĄmukra, ugyanis mĂĄr a nyitĂłkörben defektet kaptak egy ĂŒtközĂ©s következtĂ©ben, majd kĂ©sƑbb felzĂĄrkĂłzĂĄs közben mĂ©g az 54-es Ferrarival is összeakadtak, az eltörƑ kormĂĄnyrĂșd pedig a bajnoki cĂ­mrƑl szƑtt ĂĄlmok vĂ©gĂ©t jelentette. Perrodóék egyĂ©bkĂ©nt simĂĄn nyertĂ©k a futamot a 77-es Dempsey-Proton Porsche elƑtt, 3. lett az 56-os Team Project 1 Porsche.

Az AF Corse mĂĄr a leintĂ©s elƑtt vilĂĄgbajnok volt

>> Részletes eredmények <<

Címlapkép forråsa: Toyota Gazoo Racing WEC hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.