Igencsak érdekes cikk látott napvilágot a Motorsporton, amelyben a WEC CEO Frederic Lequien nyilatkozott a a Scuderia Cameron Glickenhaus jövő évi indulásáról, amivel a csapatfőnök Jim Glickenhaus nem feltétlen ért egyet.
Az amerikai csapat hypercarja(i) egy intenzív tesztelés után elég későre érkeztek meg a WEC rajtrácsára. Jó kérdés, hogy a gyakorlási balesetek, vagy a háttérben meghúzód(hat)ó anyagi gondok voltak-e a valós indok. A portimaoi második fordulóra érkezett meg egy autó, majd Monzában már mindkettő rajthoz állt, Westbrookék pedig a nyolcas Toyota gondjai miatt a dobogóra is felálltak. A Le Mans-i 24 órás alapvetően pozitív csalódás volt, Olivier Pla rajt utáni kugligolyózását leszámítva. A két autó végig erőből harcolni tudott az Alpine-nel, és ugyan nem tudták megverni a franciákat, az utolsó órában csúsztak le az összetett dobogóról.
Viszont már ekkor tudni lehetett, hogy bárhol is ér véget a WEC szezonja – ebből lett ugye a bahreini dupla – Jim Glickenhausnak nem érdeke a rajthoz állás. És itt ugrik a majom a vízbe! Jövőre a WEC szezon harmadik fordulója lesz Le Mans, Glickenhaus pedig már most úgy áll a dolgokhoz, hogy a legendás futam után még érdekeltek a monzai 6 órásban. A teljes szezonos induláshoz viszont egy nekik kedvező BoP-t szeretnének. Jövő ősszel Fujiba és Bahreinbe akkor tudnának elutazni, ha a szponzorok “jobban megnyitanák a pénzcsapokat”, ehhez pedig szükséges az optimális BoP, hogy jobb eredményeket tudjanak felmutatni.
Ebbe szólt bele a CEO Lequien, hogy “lári-fári”, ilyet nem játszunk! Komolyra fordítva a szót, a két Peugeot, második WRT és AF Corse Orecak érkezésével nőni fog a rajtrács jövőre, és számos pályán nem végtelen a box mérete. Az utóbbi két szezonban 33 autós volt a teljes szezonos nevezőszám, a rekod pedig 36 a szuperszezonból. A limit is valahol efölött van, Lequien szerint pedig más csapatokkal szemben sem korrekt, hogy Glickenhausék két helyet elfoglalnak a teljes szezonos nevezőlistán, közben meg nem akarnak indulni az évad végén. Továbbá azt állítja, hogy voltak már gárdák, akikkel közölni kellett, hogy egyszerűen nincs már hely számukra a nevezőlistán.
A francia szakember szerint Glickenhausék két autós programjába csak akkor mehet bele az FIA/WEC/ACO, ha az amerikai gárda legalább egyik SCG 007 LMH-ját minden fordulóban indítja. Így a második versenygép nevezése adott futamokon rendben lehet, bár még a helyi szervek majd minden pályán jóvá kell hagyják. Jim Glickenhaus viszont arról beszélt, hogy elvileg a széria vezetése beleegyezett abba, hogy jövőre is hasonló programot fussanak, tehát nem teljesen érti a kialakult helyzetet.
Kialakulhat ebből egy komolyabb konfliktus? Vagy egyelőre csak a felek közötti szócsatáról van szó? Ti hogyan látjátok?