A várt izgalmak sajnos elmaradtak a Mexikóvárosi Nagydíjon, egyedül a verseny utolsó harmada szolgáltatott némi beszédtémát. Max Verstappen uralta a távot és domináns módon szerezte meg idei kilencedik futamgyőzelmét, Pérez harmadik helyével és Bottas nullázásával pedig a Red Bull utolérte konstruktőriben a Mercedest.
A tegnapi időmérő edzésen a Mercedes váratlan győzelmet aratott, a német istálló autói Bottas – Hamilton sorrendben parkolhattak az első rajtsorba. Nem várt azonban könnyű küzdelem a párosra, az első kanyarig tartó óriási távolság ugyanis nagy veszéllyel fenyegetett számukra, és ezek az aggodalmak végül kíméletlenül be is igazolódtak.

Az indítás pillanatát igazából senki nem kapta el kiemelkedően jól és rosszul sem. Hamilton gyorsan Bottas mellé ért, a finn pedig vélhetően csapattársára figyelt, így teljesen szabadon hagyta a pálya bal oldalát, ahol Verstappen a szélárnyékot kihasználva rögtön mellé is surrant. A holland elképesztően mély féktávot vett és elfordult elsőként az első jobbosban, mögé Hamilton és Pérez soroltak be, míg Bottast megtordepózta hátulról a féktávot elrontó Ricciardo. A McLaren első szárnya megsérült és Bottasnak is a boxba kellett hajtania friss kemény gumikért. A felvételeket elnézve mi egyetértünk abban, hogy ez teljesen egyértelműen Ricciardo hibája volt, a versenybíróság viszont szokatlan módon még csak nem is vizsgálta az esetet. Hátrébb Ocon elintézte Yuki Tsunoda és Mick Schumacher versenyét is, aminek következtében rögtön a biztonsági autó szakította meg a körözést.
LAP 4/71 SAFETY CAR ENDING
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
The moment of contact between Bottas and Ricciardo 💥
Both currently sit in P18 and P17 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/sSFblkFqUU
Az újraindításnál Verstappen gond nélkül megtartotta a vezetést, majd elkezdett elhúzni Hamiltontól. A holland folyamatosan képes volt 1:20 közepi időkre, míg Hamilton csak elvétve fért be 1:21 alá. A 15. körre Verstappen előnye már öt másodperc fölé hízott, majd mire a boxkiállások megkezdődtek, a Red Bull már több mint tíz másodperccel elhúzott az élen. Hamiltonnak ezzel szemben hátrafelé kellett tekintgetnie, Pérez ugyanis folyamatosan egy kellemes, két másodperc körüli távolságról követte a britet. A 42. körre mindannyian letudták egyetlen kerékcseréjüket, Verstappen ekkor 9.8 másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit további 9.5-del követett Pérez.
A fő kérdés innentől kezdve az volt, hogy sikerül-e a kettős győzelem a Red Bullnak, amire a 2016-os Malajziai Nagydíj óta nem volt példa. Pérez elkezdte csökkenteni a távolságot és lassan, de biztosan közeledett Hamiltonra. A 61. körre a mexikói DRS-távolságon belülre ért, támadási lehetőséghez azonban nem jutott, sőt Hamilton ki tudott még préselni annyit az abroncsokból, hogy nagyjából két másodpercre lerázta üldözőjét. Utolsó rohamát Pérez három körrel a vége előtt indította el, ekkor ismét nagyon hamar beérte a Mercedest, majd az utolsó körben egy bevetődéssel is megpróbálkozott, azonban túl messze volt ahhoz, hogy extrém kockázat vállalása nélkül előzhessen. Pérez így végül maradt a 3. helyen, miközben Verstappen domináns győzelmet aratott, a célvonalon több mint 16 másodperccel megelőzve Hamiltont.
¡Vamossss Verstappennnn! 🏆 #MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/r5mLlRUdrh
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) November 7, 2021
Bottasnak eközben katasztrofális versenye volt. Miután a rajtnál Ricciardo kiütötte, a finn nem tudott komolyabban felzárkózni. Amikor tiszta pálya volt előtte, képes volt gyors köröket futni, lendületét azonban ironikus módon éppen Ricciardo törte meg, akin legnagyobb igyekezetei ellenére sem tudta áthámozni magát. A törökországi győztes ezt követően még 11 másodpercet elbukott egy elrontott boxkiállással, így innentől kezdve az maradt az egyetlen cél, hogy a teljesen tét nélkülivé vált versenyen fusson egy leggyorsabb kört, hogy legalább az egy bónuszpontot elvegyék Verstappentől. Ez végül sikerült is, a finn az utolsó körben futott 1:17.774-es idejével érte el, hogy a futamgyőztes ne nyolc, hanem csak hét ponttal gyarapítsa előnyét.
A vezető hármas mögött csendes, magányos versenyt futott Pierre Gasly, aki mindenféle probléma nélkül hozta a 4. helyet az AlphaTauri-nak. Az 5-6. helyen következett a két Ferrari, akik közül ezúttal Charles Leclerc volt a jobb, Carlos Sainznak az eltolt stratégia sem segített. Az eredményeknek köszönhetően egyébként a konstruktőri tabellán is változások történtek, a Red Bull ugyanis egy pontra közelítette meg a Mercedest, a Ferrari megelőzte a McLarent és feljött a 3. helyre, míg Gasly 4. helyével az AlphaTauri is utolérte az Alpine-t.
Erős hétvégéje volt Sebastian Vettelnek is – noha a képen nem sokat láttuk –, a német a 7. helyre hozta be az Aston Martint, mögötte pedig a két nagy öreg, a hétvégén kétszer is megrótt Kimi Räikkönen, valamint Fernando Alonso zártak (a 2007-es világbajnok egyébként egy boxutcai gyorshajtást is elkövetett a futam előtti kivezető körön, ami miatt az Alfa Romeót ezer euróra büntették). Az utolsó pontszerző helyet Lando Norris csípte el, a brit az oroszországi majdnem győzelme óta eltelt három futamon összesen 11 pontot tudott szerezni.

Verstappen tehát 312.5 ponttal vezeti az összetett értékelést, Hamiltonnak 293.5 pontja van, a különbség négy futammal a vége előtt tehát 19 pont. A 3. helyért folyó csatában Pérez 20 pontra zárkózott Bottas mögé (185-165), míg a 150 pontos Norrisra közeledik a két Ferrari, Leclerc-nek 138-, Sainznak 130.5 pontja van.