A Red Bull Racing a Mexikóvárosi Nagydíjon újabb szöget ütött a Mercedes koporsójába: négy futammal a vége előtt Max Verstappen 19 pontosra növelte előnyét az összetett pontversenyben, ezen kívül az energiaitalosok konstruktőriben is egy pontra zárkóztak ellenfelük mögé, miközben két hétvégével ezelőtt még 36 egység volt a differencia. Nézzük meg, hogy ezen kívül milyen érdekes statisztikák, sorozatok, rekordok dőltek meg Mexikóban!
Az időmérő edzésen a Mercedes először sajátította ki az első rajtsort Mexikóban 2016 óta. Bottas idén harmadszor, és az előző három futamon másodszor szerzett pole-pozíciót. A finn egyben pályafutása 19. rajtelsőségét szerezte, ezzel már egyedül áll az első helyen azok közül, akik soha nem nyertek világbajnokságot. Bottas eddig René Arnoux-val állt holtversenyben.
Verstappen idén mindössze harmadszor nem tudott az első sorba kvalifikálni. Az AlphaTauri az egymást követő harmadik hétvégén jutott be mindkét autójával a Q3-ba, Mick Schumacher pedig továbbra is őrzi azt a sorozatát, hogy minden egyes hagyományos időmérőn (a sprintkvalifikációkat nem ideértve) megverte Nikita Mazepint, amikor mindketten teljesítettek mért kört.

Max Verstappen pályafutása 19. futamgyőzelmét aratta a hétvégén, ezzel már csak eggyel van lemaradva az örökranglistán a kétszeres világbajnok Mika Häkkinentől. A holland egyben a jelenlegi mezőny ötödik legeredményesebb versenyzője a győzelmek számát tekintve, de egy másik finnt, Kimi Räikkönent akár már idén megelőzheti. Azzal egyébként, hogy győzött, most már biztos, hogy senki nem fog idén több futamot nyerni Verstappennél. Hamilton még utolérheti, ha az összes hátralévő futamot megnyeri (ekkor egyébként biztosan nyolcszoros világbajnok is lenne a brit), de megelőzni nem fogja.
A turbó-hibrid korszakban eddig minden szezonban Hamilton nyerte a legtöbb futamot, továbbá 2014 óta minden évben legalább kilencszer állt a dobogó tetején a brit. Mindkét sorozat idén jó eséllyel megdőlhet.
Verstappen az Autódromo Hermanos Rodríguez történetének első háromszoros futamgyőztese. Korábban Lewis Hamilton, Nigel Mansell, Alain Prost és Jim Clark egyaránt két-két alkalommal nyertek itt. Verstappen egyben megelőzte Clarkot a vezető helyen töltött körök listáján is ezen a pályán: a skót legenda pályafutása során 191 kört vezetett Mexikóban, Verstappen jelenleg 203-nál tart. És ha már vezető helyen töltött körök: Verstappen újabb 65-öt írt fel az idei listájára, ezzel már többet volt idén az első helyen, mint a mezőny többi pilótája együttvéve, és több mint három és félszer annyit, mint a listán második helyezett Hamilton (569 – 154).

Az eddigi helyszínek közül a három legmagasabban fekvőkön (Mexikó, Ausztria, Belgium) mind Verstappen nyert, Spielbergben ráadásul kétszer is. Most egy újabb magaslati pálya következik, Interlagos.
Sergio Pérez zsinórban harmadszor végzett dobogós helyen. Soha korábban nem volt ilyen sorozata a mexikói pilótának. “Checo” előtt továbbá soha egyetlen mexikói versenyző sem végzett pódiumon ezen a helyszínen, illetve vezető helyen sem állt soha hazai versenyző. Mindazonáltal továbbra is Sergio Pérez az a versenyző a teljes mezőnyből, aki a szezon folyamán eddig a legkevesebb versenykört töltötte a csapattársa előtt, úgy, hogy mindketten versenyben voltak.
A Mexikóvárosi Nagydíjon az utolsó körig Max Verstappené volt a leggyorsabb kör. Ha ez így maradt volna, akkor a Red Bull Racing egyenlített volna a konstruktőri pontversenyben a Mercedeshez képest. Azzal viszont, hogy Bottas az utolsó körben elcsípte a leggyorsabb kört, egyetlen pont előnye maradt a német istállónak. Két futammal ezelőtt még 36 ponttal vezettek Toto Wolffék, ami az egész szezon során a legnagyobb különbség volt a Mercedes javára. Bottas egyébként pályafutása során 19. alkalommal futotta meg egy verseny leggyorsabb körét, ezzel egyenlített az örökranglistán Ayrton Sennával, Damon Hill-lel, Sir Stirling Moss-szal és Mark Webberrel szemben.

A Honda motorgyártóként ötödik futamgyőzelmét aratta Mexikóban, az elsőt a Red Bull Racing partnereként, és az elsőt 1989 óta. A japán cég története első Forma-1-es győzelmét is Mexikóvárosban aratta, még 1965-ben, Richie Ginther által. A Honda másik partnercsapata, az AlphaTauri is története legjobb eredményét érte el ezen a helyszínen Pierre Gasly 4. helyének köszönhetően, az eddigi legjobbjuk Gianni Morbidelli 1991-es 7. helye volt, még Minardi néven. Gasly továbbá idén harmaszor végzett a legjobb négy között, soha korábban nem volt még ilyen jó idénye a franciának.
Charles Leclerc egymás után harmadszor, az utolsó hat futamon pedig ötödször végzett a legjobb öt között, Carlos Sainz pedig egymást követő tizenegyedik futamán szerzett pontot. Ennek köszönhetően a Ferrari feljött a konstruktőri tabella 3. helyére. A spanyol pilótának pedig ez pályafutása leghosszabb pontszerző sorozata.
Antonio Giovinazzi egymás után harmadszor végzett a 11. helyen, de pontot a májusi Monacói Nagydíj óta nem szerzett.