Kevesebb mint három hét választ el minket a 2021-es Supercars bajnokság szezonzáró versenyétől, amelynek nevezési listáját közzé is tették az összes bejelentett váltópilótával együtt.
A Covid-19 miatt sajnos idén csupán egy hosszútávú versenyt fogunk látni, pedig a járványhelyzet előtti években három-négy versenyből állt a bajnokság endurance szakasza).
Ezek ugyebár azok a versenyek, amelyeknél az adott versenyző nem futja végig egyedül a teljes versenytávot, hanem szerződtetnek mellé egy váltótársat. Ez természetesen magában foglalja a kockázati faktort is, hiszen hiába megy tökéletesen a fő versenyző, ha a váltópilóta hibázik, akkor mindkettejük versenyének lőttek. Nem egy alkalommal játszottak ilyen jellegű hibák kulcsszerepet egy-egy bajnoki cím fináléjában. Nem véletlen, hogy a csapatok komoly figyelmet fordítanak arra, kiket ültetnek be állandó versenyzőik autójába.
Noha idén tényleg valami óriási szerencse kellene a többieknek, hogy elkaphassák a pontversenyben Shane van Gisbergent, de azért a dupla pontoknak köszönhetően jó néhány pozíciót előre lehet lépni egy jó eredménnyel. Bathurstben nyerni egyébként is külön presztízsértékkel bír, a leglegendásabb versenyhelyszín Ausztráliában.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy a címvédő Scott McLaughlin a korlátozások miatt nem tud rész venni az eseményen, ami nagy kár, de még így is bőven találunk impozáns neveket a listán.
A bajnoki éllovas Gizzy-nek akárcsak tavaly, ezúttal is Garth Tander lesz majd segítségére, akivel 2020-ban közösen megnyerték a nagy versenyt. Az új-zélandi ász azóta az itt megrendezett évadnyitón is duplán tudott győzedelmeskedni, de egyéb szériákban is indult (köztük például az ausztrál GT3-as bajnokságban), ahol szintén a dobogó tetejére állhatott. Nem is lehet kérdés, hogy ezúttal is győztesként szeretné ünnepelni esetleges bajnoki címét. Az idén pit riporteként dolgozó Tander tapasztalatával mindenképp hasznára lesz.
Nem kevésbé Craig Lowndes, aki a van Gisbergen egyetlen riválisával, Jamie Whincuppal alkot közös párost. Két legenda, akik betéve ismerik a pályát és nem egyszer nyertek már. Ráadásul ez lesz a hétszeres bajnok búcsú versenye a bajnokságtól, így egyértelmű, hogy egy szép lezárást szeretne összehozni.
Először kóstolhat bele a bajnokságba Broc Feeney, aki jövőre már Whincup helyén fog versenyezni. A Triple Eight szabadkártyásként indítja a fiatal ausztrált, aki egy tapasztalt öreg rókát, név szerint Russel Ingallt kapja mentorként, lesz mit tanulnia tőle.
A DJR-nál Anton De Pasquale megkapta maga mellé azt a Tony D’Albertot, aki mostanság a TCR Australiából lehet ismerős, de már évek óta besegít a fordos alakulatnak, így egy megbízható versenyzőről beszélünk. A másik autójukban Will Davison a saját testvérével, Alex Davisonnal indul, meglátjuk mire megy a testvéri összetartás.
Ha már rokoni kötelék, lesz egy másik családi párosunk is: a jövőre már a Tickford színeiben induló Jake Kostecki, az idén már párszor beugróként induló Kurt Kosteckivel vág neki a nagy megmérettetésnek. Jake 2019-ben már indult a nagy versenyen, igaz akkor az unokatestvérével Brodie Kosteckivel, aki azóta már az Erebus csapatát erősíti.
És mivel szóba került a Tickford, meg kell jegyezni, hogy ha valakik, na Tim Edwards alakulata rendelkezik meglepően erős párosokkal. Cameron Waters egy korábbi fiatal nagyágyúval, James Moffattel fog indulni, míg James Courtney-t a jövőre teljes szezonos és roppant tehetséges Thomas Randle fogja váltani.
Remélhetőleg visszatér az oltási balhét követően David Reynolds is, aki pont a most helyette versenyző Luke Youldennel indul. Szintén egy összeszokott párosról beszélünk, akik 2017-ben meg is nyerték a versenyt, egészen őrült körülmények között.
Mindenképp térjünk még ki kicsit az Erebusra, ahol egy egészen megdöbbentő párosításnak lehetünk szemtanúi. Greg Murphy nevét szerintem senkinek nem kell bemutatni, a széria egy ikonikus alakja, aki mostanában előszeretettel tér vissza a pályára versenyzőként is. Év elején rajthoz állt a Toyota Racing Series-ben, Hampton Down után pedig a Supercarshoz is kedvet kapott. Társa az a Richie Stanaway lesz, aki jó tíz éve még az egyik legígéretesebb formaautós új-zélandi tehetségnek számított, a Supercarsban azonban nem sikerült megvetnie a lábát (hiába a zseniális bemutatkozás, mikor Cameron Waters oldalán megnyerték a Sandown 500-ast 2017-ben).
A teljes lista:
Will Davison/Alex Davison | Shell V-Power Racing Team |
Anton De Pasquale/Tony D’Alberto | Shell V-Power Racing Team |
Shane van Gisbergen/Garth Tander | Red Bull Ampol Racing |
Jamie Whincup/Craig Lowndes | Red Bull Ampol Racing |
Broc Feeney/Russell Ingall | Triple Eight (wildcard) |
Cameron Waters/James Moffat | Tickford Racing |
Jack Le Brocq/Zak Best | Tickford Racing |
James Courtney/Thomas Randle | Tickford Racing |
Bryce Fullwood/Warren Luff | Walkinshaw Andretti United |
Chaz Mostert/Lee Holdsworth | Walkinshaw Andretti United |
Will Brown/Jack Perkins | Erebus Motorsport |
Brodie Kostecki/David Russell | Erebus Motorsport |
Richie Stanaway/Greg Murphy | Erebus Motorsport (wildcard) |
Scott Pye/James Golding | Team 18 |
Mark Winterbottom/Michael Caruso | Team 18 |
Tim Slade/Tim Blanchard | Blanchard Racing Team |
David Reynolds/Luke Youlden | Kelly Grove Racing |
Andre Heimgartner/Matt Campbell | Kelly Grove Racing |
Nick Percat/Dale Wood | Brad Jones Racing |
Todd Hazelwood/Dean Fiore | Brad Jones Racing |
Jack Smith/Ash Walsh | Brad Jones Racing |
Macauley Jones/Chris Pither | Brad Jones Racing |
Fabian Coulthard/Jonathon Webb | Team Sydney |
Garry Jacobson/Dylan O’Keeffe | Team Sydney |
Jake Kostecki/Kurt Kostecki | Matt Stone Racing |
Zane Goddard/Jayden Ojeda | Matt Stone Racing |