Hivatalosan is megerősítést nyert, amire régóta vártunk: miután jövőre már nem lesz GTE kategória az IMSA Sportautó-bajnokságban, a Corvette teljes szezonra nevezi a WEC-be a C8.R-t!
Pontosabban szétválasztják a két autós programot. A 4-es számú GTE C8.R megy a WEC-be, változatlan felállással. Tehát Tommy Milner és az összetett Le Mans győztes Nick Tandy futnak majd teljes szezont az Endurance-világbajnokságban, Alexander Sims-szel kiegészülve a hosszabb futamokon. A 3-as számú autó Jordan Taylorral és Antonio Garciával marad az IMSA-ban, melléjük pedig Nicky Catsburg érkezik majd az endurance fordulókra.
A hivatalos közleményben azt említik, hogy a Le Mans-i 24 órásra “egyesül” ismét a két autó, de ha tippelnünk kellene, Daytonában és a Petit Le Mans-on sem csak egy autót indítanak majd. Amúgy a IMSA-ban induló GT3-as autó egyelőre csak egy “átszabása” lesz a jelenlegi C8.R-nek. A márka motorsport részlegét vezető Jim Campbell szerint a két legnagyobb változás az aero csomag “csökkentése” lesz, egy észrevehetően kisebb hátsó szárnnyal, illetve a GTD szabályok miatt kötelezően érkező Michelin gumik. Természetesen az 5.5 literes V8-as motor teljesítménye is egy kicsit vissza lesz folytva, illetve az ABS-t és más, vezetést segítő elektronikát is be kell építeniük a GT3-as szabályrendszer miatt. Ezeket viszont már júniusban tesztelte a Corvette a detroiti futamhétvégén.
Because it's never too early to look at #TheFuture, here is ours: the #Corvette #Z06 GT3.R, arriving in 2024 for #GT3 customer racing in #IMSA, #SRO and other series! More info at https://t.co/i7kViFLSdQ@TeamChevy @Chevrolet pic.twitter.com/9f8PJFad9r
— Corvette Racing (@CorvetteRacing) November 11, 2021
A bejelentés másik fontos része a fenti Tweetből is jól kivehető: 2024-re egy teljesen új, az ügyfelek számára is elérhető GT3-as autót fejleszt a Corvette. Ez a Z06 GT3.R néven fog futni, és ugyanazzal az 5.5 literes V8-as motorral lesz ellátva, amit jövőre fog a gyári csapat használni az IMSA Sportautó-bajnokságban. A lépés a Chevrolet vezetése szerint nagyon is logikus, hiszen legkésőbb 2025-től a WEC-ben is mindenki a GT3-as kategória érkezését várja, a GTE helyére.