Amióta létezik a Porsche Motorsport részlege, egyetlen amerikai versenyző kapta meg a stuttgartiak gyári pilóta státuszát. Őt Patrick Longnak hívják, és az e hétvégi Petit Le Mans után szögre akasztja a sisakját, miután 20 éven keresztül volt a Porsche versenyzője!
A 40 éves Long nevelőszériás karriere után előbb a Porsche juniorja volt, majd 2003 óta gyári versenyzőjük. Akik pedig bármennyire is követik a sportautózást, biztosan beugrik a vöröshajú 911 menő, vagy legalább a neve mindenképpen ismerősen csenghet. Long karriere nagy részét Amerikában töltötte (jelenleg is az IMSA-ban rója a köröket a Wright Motorsports színeiben), az ALMS-ben, Rolex Sports Car Series-ben, illetve a Blancpain GT World Challenge America szériában versenyezve. Az szezonok nagy részében a 911 GT3 különböző változatait vezette, de megfordult a Penskenél is az RS Spyder volánja mögött, akikkel behúzta a 2007-es Petit Le Mans-t. 2009-10-ben egymás után két címet szerzett az ALMS-ben az ikonikus festésű Flying Lizard autóval, majd 2017-ben bezsebelte a Blancpain GTWCA címet is, immár jelenlegi csapatával, a Wright Motorsport-szal. Ez idő alatt 18 alkalommal állt rajthoz a daytonai 24 óráson, 2009-ben elcsípve a kategóriagyőzlmet a TRG autójával.

Természetesen Európában is megfordult, 2015-16-ban WEC szezonokat futva a Proton Competitional. Nem kevesebb mint 15 alkalommal indult a Le Mans-i 24 óráson, két kategóriagyőzelmet (2004 GT-White Lightning Racing; 2007 GT2-IMSA Performance) és 5 dobogót (az előbbiek mellett 2. GT2-ben 2005-be, ugyancsak a WLR-el, 2015-16-ban pedig a Proton Racinggel ezüst, majd bronzérmes GT Am-ban) szerezve. Legutolsó Le Mans-i próbálkozása viszont nem a legjobb emlék, hiszen utolsó percen kellett lefújja indulását 2019-ben, Tracy Krohn és Niclas Jönsson oldalán.

A felsoroltak mellett Long szerzett egy kategóriagyőzelmet a 2011-es nürburgringi 24 óráson egy hibrid hajtású 911-el, illetve kétszer is nagyon közel került a bathursti 12 órás győzelemhez (2017-ben a Maranello Motorsport Ferraritól egy kört kapva lett második Matt Campbell, Marc Lieb és David Calvert-Jones váltótársaként).
Visszavonulása után a Porsche észak-amerikai részlegének nagykövete lesz, illetve tanácsadói szerepkört fog betölteni a tengeren túli motorsport programokban. Ahogy ő maga fogalmazott: annak ellenére, hogy továbbra is nagyon imádja a versenyzést, inkább a nagyobb összképre fókuszál, de fura belegondolnia, hogy 18 konszekutív daytonai 24 órást követően nem fog rajthoz állni 2022-ben.
#IMSA – A new challenge for @pLmotorsport: North America’s only #Porsche works driver of this century will step back from full-time racing and take-up another mantle within the world of Porsche
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) November 11, 2021
All the details ⬇️https://t.co/9QsNohmLRP pic.twitter.com/twnmWNHFD7
Sok sikert kívánunk neki a jövőbeli munkájához is!