🇧🇷 GP: Hamilton tarthatatlan volt a São Pauló-i Nagydíjon

Noha a hétvége során kétszer is megbüntették, Lewis Hamilton olyan tempófölénnyel rendelkezett a vasárnapi futamon, hogy még a Red Bull számára is lehetetlen feladat volt a hétszeres világbajnok feltartóztatása. Ezzel ismét nyílt a világbajnokság!

A sprintkvalifikáció megnyerését követően Valtteri Bottas kezdhette az élről a São Pauló-i Nagydíjat, ez az előny azonban semeddig nem tartott, az első kanyarban ugyanis már Max Verstappen fordult be elsőként. Sőt, a finn annyi lendületet vesztett, hogy kapásból Sergio Pérez is elment mellette, a Red Bull így 1-2-ben kezdhette meg a futam érdemi részét. A rajt nagy vesztese Lando Norris volt, aki koccant tavalyi csapattársával, Carlos Sainzcal, defektet kapott és visszaesett a sor végére. A 10. helyről induló Hamilton eközben már a rajtnál nyert három helyet, majd egymás után megelőzte Gasly-t, Sainzot és Leclerc-t is, Bottas pedig természetesen azonnal félreállt előle, így az 5. körben már ő haladt a 3. helyen. Érezhető volt a brit tempófölénye, a levegőben lógott, hogy körökön belül ledarálja a két Red Bullt is.

Hamarosan azonban a biztonsági autó szakította félbe a körözést, miután az 1-es kanyarban Yuki Tsunoda ütközött Lance Stroll-lal és tele lett törmelékkel a pálya. Alig indult újra a küzdelem, jött egy virtuális Safety Car szakasz, ezúttal Mick Schumacher ütközött Kimi Räikkönennel a célegyenes végén és szórta fel alkatrészmaradványokkal az ívet. Az újraindítást követően az első négyes hamar ellógott a Ferrariktól, Pérez pedig a 18. körig tudta tartani Hamiltont, a brit a célegyenes végén vágott be a 11-es rajtszámú Red Bull elé. Pérez a következő egyenes végén némi meglepetésre visszaszerezte pozícióját egy hasonlóan impresszív manőverrel, egy körrel később azonban már nem volt ellenszer, Hamilton ellentmondást nem tűrő módon száguldott el ellenfele mellett.

Tsunoda tíz másodperces időbüntetést kapott ezért a manőverért – ez pontosan ugyanannyi, mint amit Hamilton kapott Silverstone-ban Verstappen kórházba juttatásáért. Mindenki döntse el maga, hogy ez így mennyire konzekvens. [fotó: FOM]

Sokak várakozásával ellentétben Hamilton nem tudott gyorsan közeledni Verstappenre, sőt a különbség megmerevedett négy másodperc körül. Az első stratégiai fegyvert a 26. kör végén a Mercedes lőtte el, és miután Hamilton csak a középső szektorban majdnem két másodperccel volt gyorsabb, a következő kör végén azonnal érkezett Verstappen is. A hollandot követte csapattársa is, Bottas azonban kinn maradt, így amikor a 30. körben Stroll széthulló autója miatt ismét aktiválták a VSC-t, a Mercedes finn pilótája vissza tudott térni a 3. helyre. Verstappen egyébként megtartotta a vezetést, de a különbség eltűnt közte és Hamilton között. Komolyabb akcióknak ebben az etapban nem lehettünk szemtanúi, mígnem a 40. körben Verstappen – elkerülve egy elévágási kísérletet – bejött egy újabb szett kemény keverékű gumikért.

A világbajnoki éllovast rövidesen követte Pérez, Bottas, sőt Hamilton is. A harmadik stint elejét a brit nagyon megnyomta: néhány elképesztően gyors kört követően megérkezett Verstappen mögé, majd a 48. körben támadást intézett. A 4-es kanyarban kívülről a Red Bull mellé ért, a holland azonban elfékezte magát és mindketten kiszáguldottak a bukótérbe. A versenybírók a Mercedes érthető frusztrációja ellenére nem indítottak vizsgálatot az ügyben.

Verstappen a szabályok határát súrolta, talán túl is lépte ezzel a manőverrel

A véleményes incidenst követően tovább folytatódott a csata, Verstappen később még egy fekete-fehér zászlós figyelmeztetést is kapott, mert cikázott a hátsó egyenesben. Az 59. körben aztán Hamilton pontot tett az ügy végére: a célegyenes végén lezavarta Verstappent az ideális ívről, majd kihasználva jobb kigyorsítását, a 4-es kanyar felé menet szinte állva hagyta a Red Bullt. A hétszeres világbajnokot innentől nem lehetett megállítani, folyamatosan növelte az előnyét, Verstappennek esélye nem volt visszatámadni. A célvonalat végül 10,496 másodperces előnnyel szelte át a brit. Amikor áthaladt a célvonalon, még a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is magáénak érezhette, az utolsó körben azonban egy friss lágy szetten ezt Pérez elvette tőle. Verstappen így 14 pontos előnnyel utazhat Katarba.

FRISSÍTÉS: A Mercedes keresetet nyújtott be az FIA felé a 48. körben történt incidens felülvizsgálata érdekében, a Szövetség azonban visszautasította a fellebbezést.

Jelentős lépést tett a konstruktőri bronzérem felé a Ferrari, a Leclerc – Sainz páros ugyanis beért az 5-6. helyen, mögöttük pedig a két Alpine-t az utolsó körökben legyűrő Gasly futott be. Ocon és Alonso hozták a 8-9. helyeken az enstone-iaknak, az utolsó pontszerző helyet pedig a felzárkózó Norris csípte el. A futam után még történt egy kis közjáték, a versenybíróságnak ugyanis a birtokába jutott egy videófelvétel, amely szerint Hamilton a levezető körön kicsatolta a biztonsági övét, amikor megállt egy brazil zászlóért. Végül nem vitték túlzásba a gondolkodást, rövid megbeszélést követően a brit pilóta ötezer eurós pénzbírságban részesült, valamint halmazati büntetésként további húszezer eurót is kapott, 2022 végéig felfüggesztve.

Verstappennek így 332,5 pontja van, Hamiltonnak pedig 318,5, amikor még három futam van hátra a szezonból. Még semmi nem eldöntött, zseniális véghajrá elé nézünk!

A futam részletes eredményei [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

>> Nektek hogy tetszett a verseny? Írjátok meg kommentben! <<

Folytatás egy hét múlva Katarban!

Címlapkép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.