đŸ‡§đŸ‡· GP: Hamilton tarthatatlan volt a SĂŁo PaulĂł-i NagydĂ­jon

Noha a hĂ©tvĂ©ge sorĂĄn kĂ©tszer is megbĂŒntettĂ©k, Lewis Hamilton olyan tempĂłfölĂ©nnyel rendelkezett a vasĂĄrnapi futamon, hogy mĂ©g a Red Bull szĂĄmĂĄra is lehetetlen feladat volt a hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok feltartĂłztatĂĄsa. Ezzel ismĂ©t nyĂ­lt a vilĂĄgbajnoksĂĄg!

A sprintkvalifikĂĄciĂł megnyerĂ©sĂ©t követƑen Valtteri Bottas kezdhette az Ă©lrƑl a SĂŁo PaulĂł-i NagydĂ­jat, ez az elƑny azonban semeddig nem tartott, az elsƑ kanyarban ugyanis mĂĄr Max Verstappen fordult be elsƑkĂ©nt. SƑt, a finn annyi lendĂŒletet vesztett, hogy kapĂĄsbĂłl Sergio PĂ©rez is elment mellette, a Red Bull Ă­gy 1-2-ben kezdhette meg a futam Ă©rdemi rĂ©szĂ©t. A rajt nagy vesztese Lando Norris volt, aki koccant tavalyi csapattĂĄrsĂĄval, Carlos Sainzcal, defektet kapott Ă©s visszaesett a sor vĂ©gĂ©re. A 10. helyrƑl indulĂł Hamilton eközben mĂĄr a rajtnĂĄl nyert hĂĄrom helyet, majd egymĂĄs utĂĄn megelƑzte Gasly-t, Sainzot Ă©s Leclerc-t is, Bottas pedig termĂ©szetesen azonnal fĂ©lreĂĄllt elƑle, Ă­gy az 5. körben mĂĄr Ƒ haladt a 3. helyen. ÉrezhetƑ volt a brit tempĂłfölĂ©nye, a levegƑben lĂłgott, hogy körökön belĂŒl ledarĂĄlja a kĂ©t Red Bullt is.

Hamarosan azonban a biztonsĂĄgi autĂł szakĂ­totta fĂ©lbe a körözĂ©st, miutĂĄn az 1-es kanyarban Yuki Tsunoda ĂŒtközött Lance Stroll-lal Ă©s tele lett törmelĂ©kkel a pĂĄlya. Alig indult Ășjra a kĂŒzdelem, jött egy virtuĂĄlis Safety Car szakasz, ezĂșttal Mick Schumacher ĂŒtközött Kimi RĂ€ikkönennel a cĂ©legyenes vĂ©gĂ©n Ă©s szĂłrta fel alkatrĂ©szmaradvĂĄnyokkal az Ă­vet. Az ĂșjraindĂ­tĂĄst követƑen az elsƑ nĂ©gyes hamar ellĂłgott a FerrariktĂłl, PĂ©rez pedig a 18. körig tudta tartani Hamiltont, a brit a cĂ©legyenes vĂ©gĂ©n vĂĄgott be a 11-es rajtszĂĄmĂș Red Bull elĂ©. PĂ©rez a következƑ egyenes vĂ©gĂ©n nĂ©mi meglepetĂ©sre visszaszerezte pozĂ­ciĂłjĂĄt egy hasonlĂłan impresszĂ­v manƑverrel, egy körrel kĂ©sƑbb azonban mĂĄr nem volt ellenszer, Hamilton ellentmondĂĄst nem tƱrƑ mĂłdon szĂĄguldott el ellenfele mellett.

Tsunoda tĂ­z mĂĄsodperces idƑbĂŒntetĂ©st kapott ezĂ©rt a manƑverĂ©rt – ez pontosan ugyanannyi, mint amit Hamilton kapott Silverstone-ban Verstappen kĂłrhĂĄzba juttatĂĄsĂĄĂ©rt. Mindenki döntse el maga, hogy ez Ă­gy mennyire konzekvens. [fotĂł: FOM]

Sokak vĂĄrakozĂĄsĂĄval ellentĂ©tben Hamilton nem tudott gyorsan közeledni Verstappenre, sƑt a kĂŒlönbsĂ©g megmerevedett nĂ©gy mĂĄsodperc körĂŒl. Az elsƑ stratĂ©giai fegyvert a 26. kör vĂ©gĂ©n a Mercedes lƑtte el, Ă©s miutĂĄn Hamilton csak a közĂ©psƑ szektorban majdnem kĂ©t mĂĄsodperccel volt gyorsabb, a következƑ kör vĂ©gĂ©n azonnal Ă©rkezett Verstappen is. A hollandot követte csapattĂĄrsa is, Bottas azonban kinn maradt, Ă­gy amikor a 30. körben Stroll szĂ©thullĂł autĂłja miatt ismĂ©t aktivĂĄltĂĄk a VSC-t, a Mercedes finn pilĂłtĂĄja vissza tudott tĂ©rni a 3. helyre. Verstappen egyĂ©bkĂ©nt megtartotta a vezetĂ©st, de a kĂŒlönbsĂ©g eltƱnt közte Ă©s Hamilton között. Komolyabb akciĂłknak ebben az etapban nem lehettĂŒnk szemtanĂși, mĂ­gnem a 40. körben Verstappen – elkerĂŒlve egy elĂ©vĂĄgĂĄsi kĂ­sĂ©rletet – bejött egy Ășjabb szett kemĂ©ny keverĂ©kƱ gumikĂ©rt.

A vilĂĄgbajnoki Ă©llovast rövidesen követte PĂ©rez, Bottas, sƑt Hamilton is. A harmadik stint elejĂ©t a brit nagyon megnyomta: nĂ©hĂĄny elkĂ©pesztƑen gyors kört követƑen megĂ©rkezett Verstappen mögĂ©, majd a 48. körben tĂĄmadĂĄst intĂ©zett. A 4-es kanyarban kĂ­vĂŒlrƑl a Red Bull mellĂ© Ă©rt, a holland azonban elfĂ©kezte magĂĄt Ă©s mindketten kiszĂĄguldottak a bukĂłtĂ©rbe. A versenybĂ­rĂłk a Mercedes Ă©rthetƑ frusztrĂĄciĂłja ellenĂ©re nem indĂ­tottak vizsgĂĄlatot az ĂŒgyben.

Verstappen a szabĂĄlyok hatĂĄrĂĄt sĂșrolta, talĂĄn tĂșl is lĂ©pte ezzel a manƑverrel

A vĂ©lemĂ©nyes incidenst követƑen tovĂĄbb folytatĂłdott a csata, Verstappen kĂ©sƑbb mĂ©g egy fekete-fehĂ©r zĂĄszlĂłs figyelmeztetĂ©st is kapott, mert cikĂĄzott a hĂĄtsĂł egyenesben. Az 59. körben aztĂĄn Hamilton pontot tett az ĂŒgy vĂ©gĂ©re: a cĂ©legyenes vĂ©gĂ©n lezavarta Verstappent az ideĂĄlis Ă­vrƑl, majd kihasznĂĄlva jobb kigyorsĂ­tĂĄsĂĄt, a 4-es kanyar felĂ© menet szinte ĂĄllva hagyta a Red Bullt. A hĂ©tszeres vilĂĄgbajnokot innentƑl nem lehetett megĂĄllĂ­tani, folyamatosan növelte az elƑnyĂ©t, Verstappennek esĂ©lye nem volt visszatĂĄmadni. A cĂ©lvonalat vĂ©gĂŒl 10,496 mĂĄsodperces elƑnnyel szelte ĂĄt a brit. Amikor ĂĄthaladt a cĂ©lvonalon, mĂ©g a leggyorsabb körĂ©rt jĂĄrĂł bĂłnuszpontot is magĂĄĂ©nak Ă©rezhette, az utolsĂł körben azonban egy friss lĂĄgy szetten ezt PĂ©rez elvette tƑle. Verstappen Ă­gy 14 pontos elƑnnyel utazhat Katarba.

FRISSÍTÉS: A Mercedes keresetet nyĂșjtott be az FIA felĂ© a 48. körben törtĂ©nt incidens felĂŒlvizsgĂĄlata Ă©rdekĂ©ben, a SzövetsĂ©g azonban visszautasĂ­totta a fellebbezĂ©st.

JelentƑs lĂ©pĂ©st tett a konstruktƑri bronzĂ©rem felĂ© a Ferrari, a Leclerc – Sainz pĂĄros ugyanis beĂ©rt az 5-6. helyen, mögöttĂŒk pedig a kĂ©t Alpine-t az utolsĂł körökben legyƱrƑ Gasly futott be. Ocon Ă©s Alonso hoztĂĄk a 8-9. helyeken az enstone-iaknak, az utolsĂł pontszerzƑ helyet pedig a felzĂĄrkĂłzĂł Norris csĂ­pte el. A futam utĂĄn mĂ©g törtĂ©nt egy kis közjĂĄtĂ©k, a versenybĂ­rĂłsĂĄgnak ugyanis a birtokĂĄba jutott egy videĂłfelvĂ©tel, amely szerint Hamilton a levezetƑ körön kicsatolta a biztonsĂĄgi övĂ©t, amikor megĂĄllt egy brazil zĂĄszlóért. VĂ©gĂŒl nem vittĂ©k tĂșlzĂĄsba a gondolkodĂĄst, rövid megbeszĂ©lĂ©st követƑen a brit pilĂłta ötezer eurĂłs pĂ©nzbĂ­rsĂĄgban rĂ©szesĂŒlt, valamint halmazati bĂŒntetĂ©skĂ©nt tovĂĄbbi hĂșszezer eurĂłt is kapott, 2022 vĂ©gĂ©ig felfĂŒggesztve.

Verstappennek Ă­gy 332,5 pontja van, Hamiltonnak pedig 318,5, amikor mĂ©g hĂĄrom futam van hĂĄtra a szezonbĂłl. MĂ©g semmi nem eldöntött, zseniĂĄlis vĂ©ghajrĂĄ elĂ© nĂ©zĂŒnk!

A futam részletes eredményei [kép forråsa: F1 hivatalos Twitter oldala]

>> Nektek hogy tetszett a verseny? Írjátok meg kommentben! <<

FolytatĂĄs egy hĂ©t mĂșlva Katarban!

Címlapkép forråsa: F1 hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.