Érkezzen eheti statisztikai értékelőnk, avagy: milyen érdekes statisztikák, sorozatok, rekordok dőltek meg Brazíliában!
Lewis Hamilton pályafutása 101. futamgyőzelmét aratta, a hatodikat idén. Ebből a százegy diadalból azonban ez volt mindössze a második olyan, amelyet a hatodiknál rosszabb rajtpozícióból aratott (korábban a 2018-as Német Nagydíjat nyerte meg a 14. helyről), illetve az ötödik olyan, amelyet nem az első két sorból startolva nyert meg. Ezzel párhuzamosan Interlagosban sem nyert soha senki a nyolcadik rajtkockánál hátrébbról.
A legutóbbi öt alkalomból, amikor a mezőny új versenyhelyszínre látogatott, négyszer Hamilton győzött (Austin, Szocsi, Mugello, Portimão). A következő két helyszín ugyancsak új lesz, hiszen Losailban soha korábban nem versenyzett még a Forma-1, míg a szaúd-arábiai pálya épphogy elkészült, gyakorlatilag a Forma-1 lesz az első verseny rajta. Nem túl biztató előjelek Max Verstappen számára.
SOMEWHERE NEW: 🇶🇦@MercedesAMGF1 & Lewis Hamilton have each won at 4 of the 5 most recent new circuits to join the #F1 schedule 👇
— Motorsport Stats (@msportstats) November 17, 2021
Will they make it 5/6 on Sunday? 🤔
🔗 https://t.co/CCJ12dCmcf#QatarGP pic.twitter.com/8WiTVq6LcQ
Hamilton 101 győzelme azt jelenti, hogy pontosan ugyanannyiszor állt a dobogó tetején, mint ahány pole-pozíciója van, illetve ugyanannyi futamgyőzelemmel rendelkezik, mint a teljes brazil nemzet, és ezt éppen Brazíliában érte el.
győzelmek száma | első | utolsó | |
Emerson Fittipaldi | 14 | 1970 Amerikai Nagydíj | 1975 Brit Nagydíj |
José Carlos Pace | 1 | 1975 Brazil Nagydíj | |
Nelson Piquet | 23 | 1980 Nyugat-amerikai Nagydíj | 1991 Kanadai Nagydíj |
Ayrton Senna | 41 | 1985 Portugál Nagydíj | 1993 Ausztrál Nagydíj |
Rubens Barrichello | 11 | 2000 Német Nagydíj | 2009 Olasz Nagydíj |
Felipe Massa | 11 | 2006 Török Nagydíj | 2008 Brazil Nagydíj |
A Mercedes az 58. futamgyőzelmét aratta a Hamilton–Bottas korszakban, ezzel kiegyenlítette a Ferrari 2000 és 2005 között felállított rekordját, amikor Michael Schumacher és Rubens Barrichello voltak a csapat versenyzői.
Hamilton mindössze a negyedik versenyző a Forma-1 történetében, akinek rajtrácsbüntetés után sikerült futamot nyernie. Ez elsőként Jackie Stewartnak sikerült az 1969-es Brit Nagydíjon, majd következett a 2005-ös Japán Nagydíjon Kimi Räikkönen (noha ő a többi pilóta büntetésének köszönhetően egyetlen helyet sem bukott a motorcsere következtében), legutóbb pedig Jenson Button aratott győzelmet hátrasorolást követően a 2006-os Magyar Nagydíjon.

Győzelmével Hamilton 14 pontra közelítette meg Max Verstappent a világbajnoki pontversenyben, három futammal a szezon vége előtt. Tavaly az idény ugyanezen szakaszában Hamilton 110 ponttal vezetett Valtteri Bottas előtt, és már világbajnok volt. A lenti táblázatból látható, hogy az idei kilenc év óta a legszorosabb szezon, illetve megállapíthatjuk azt is, hogy aki három futammal a vége előtt vezette az összetett értékelést, az 2013 óta mindig világbajnok is lett (utoljára Sebastian Vettel tudott fordítani a szezon ilyen kései szakaszában Fernando Alonso ellen, még 2012-ben).
első | pontszám | második | pontszám | különbség | |
2021 | Verstappen | 332,5 | Hamilton | 318,5 | 14 |
2020 | Hamilton | 307* | Bottas | 197 | 110 |
2019 | Hamilton | 363 | Bottas | 289 | 74 |
2018 | Hamilton | 346* | Vettel | 246 | 100 |
2017 | Hamilton | 331 | Vettel | 265 | 66 |
2016 | Rosberg | 331 | Hamilton | 305 | 26 |
2015 | Hamilton | 327* | Vettel | 251 | 76 |
2014 | Hamilton | 291 | Rosberg | 274 | 17 |
2013 | Vettel | 322* | Alonso | 207 | 115 |
2012 | Alonso | 240 | Vettel | 227 | 13 |
Noha ezúttal “csak” második lett, Max Verstappennek ezúttal sincs oka szomorkodni. Egyrészt egyenlített Ayrton Sennával szemben a 2. helyezések ranglistáján (23-23), ezen kívül ő lett mindössze a hetedik versenyző a Forma-1 történetében, aki egy szezonon belül tizenöt dobogós helyezést szerzett. A rekordot Hamilton, Vettel és Schumacher megosztva tartják 17-tel, szóval ha Verstappen mindhárom hátralévő versenyt a dobogón fejezi be, rekordot dönthet.
Sergio Pérez a São Pauló-i Nagydíjon pályafutása során 210. alkalommal indult el Forma-1-es versenyen, ezzel pedig egyenlített az örökranglistán Gerhard Bergerrel szemben. És hogy miért olyan érdekes ez? Azért, mert Berger volt a Forma-1 történetének első, Red Bull által szponzorált versenyzője.
Eltávolodni látszik a konstruktőri harmadik hely a McLarentől: a Ferrari zsinórban a harmadik versenyén szerzett pontosan 18 pontot (továbbá ezúttal plusz egyet is a sprinten), miközben a wokingiak a legutóbbi két hétvégén összesen kettő pontot gyűjtöttek. Ezzel együtt megszakadt Daniel Ricciardo 34 futam óta tartó célbaérési sorozata is, az ausztrál pilóta utoljára a 2020-as Osztrák Nagydíjon esett ki.

Carlos Sainz ugyanakkor folytatta pontszerző sorozatát, a spanyol pilóta a Stájer Nagydíj óta mindig a top tízben végzett. Ez egy 12 verseny óta tartó széria, ami a legjobb Sainz pályafutása során.