Nem ért véget a Mercedes hátsó szárnyaival kapcsolatos mizéria azzal, hogy Lewis Hamiltont kizárták a São Pauló-i Nagydíj időmérő edzéséről. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner továbbra is úgy véli, hogy a német istálló trükközik a szóban forgó alkatrésszel, és óvni is hajlandóak, amennyiben szabálytalanságot érzékelnek.
Szokás szerint pénteken került sor a csapatvezetők hivatalos sajtótájékoztatójára, amely ezúttal igencsak feszült hangulatúra sikerült. A két rivális csapat, a Mercedes és a Red Bull Racing vezetői, Toto Wolff és Christian Horner egymás mellett foglaltak helyet az eseményen. A két szakember amellett, hogy kifejtették a véleményeiket a brazíliai futam 48. körében történt eseményekről és azok utóéletéről, számot adtak a két csapat között meghúzódó sportpolitikai ellentétekről is.
Hornernek a brazíliai hétvége során szemet szúrt a Mercedes szokatlanul magas végsebessége az egyenesekben, aminek köszönhetően Lewis Hamilton a 100 km-es sprintkvalifikáción a mezőny végéről az 5. helyig zárkózott fel, majd a futamot a 10. pozícióból indulva is különösebb problémák nélkül nyerte meg. Kifejtette továbbá félelmeit is a szezon utolsó két versenyhétvégéjéről is, az alacsony leszorítóerőt igénylő és magas végsebességre optimalizált szaúdi és abu dhabi pályákon ugyanis ismét megmutatkozhat a Mercedes egyenesbéli tempófölénye. Horner ezt egy sajátos megoldású hátsó szárnynak tulajdonítja, ami véleménye szerint nem feltétlenül felel meg a szabályoknak.
„Ha úgy érezzük, hogy a Mercedes autója szabálytalan, természetesen óvni fogunk. Mexikóban és Brazíliában is láthattuk, hogy az egyenesbéli tempójuk… szóval, Brazíliában nemnormális dolgok történtek és ezt mindenki láthatta. És igen, tisztában vagyok vele, hogy egy új motor növeli a teljesítményt, de amikor 27 km/órával magasabb a végsebességük az egyenesekben, és a hátsó szárnyon lévő jelölések mozognak a szárny véglapján, ami a flexibilitás egyik jele, akkor elég egyértelmű, hogy mi történik. Ezért is kerestük fel az FIA-t, hiszen tudni akarjuk, hogy az autóik megfelelnek-e a szabálykönyvben foglaltaknak. Ha nem, akkor óvni fogunk” – mondta határozottan Horner.
Revealed: What the "score marks" on Mercedes' rear wing are, and why Red Bull believes they point to top speed trickery https://t.co/clwhJBpcOj #F1 #QatarGP
— Motorsport.com (@Motorsport) November 19, 2021
A brit később a Sky Sports F1-nek azt is elmondta, hogy akár már most Katarban is hajlandóak továbbvinni az ügyet.
„Amennyiben most is felfedezni véljük ezt a dolgot, akkor óvni fogunk. Követni fogjuk az eseményeket, sok múlik azon, hogy mi történik ezen a hétvégén, hogy mit látunk, és hogy az elemzéseink mit mutatnak. Ez persze nem csak a mostani fordulóra vonatkozik, sokkal inkább a következő két helyszínre. Biztos vagyok benne, hogy a Mercedes nagy figyelmet fordított az autónkra a szezon során, és nyilvánvalóan mi is ezt tesszük az övékkel. Hatalmas a tét, mi pedig csak azt akarjuk biztosítani, hogy egyenlő feltételek mellett küzdhessünk.”
Amikor a W12 szabályosságáról kérdezték, Wolffnak nem voltak kétségei.
„Ez is a harc része: megpróbálod elkerülni, hogy az ellenfeled előnybe kerüljön. Kételkedőnek kell lenned: ha hallasz valamit, ami szerinted az ellenfeled fölényének az oka lehet, annak utána kell járni. A szóban forgó szárnyelemet 14-szer ellenőrizték, az FIA-nak minden tervrajz a rendelkezésére áll. Nincs rajtuk semmi olyan, amit a Red Bull vár. Ha kell, akkor szívesen darabokra vágunk egyet és elküljük Milton Keynes-be” – fogalmazott kissé cinikusan.
Horner ezek után kollégájának szegezte a kérdést, hogy mivel magyarázza a fentebb már részletezett, a hátsó szárnyon lévő viszonyítási pontok mozgását. Wolff azonban egyáltalán nem esett kétségbe és határozott választ adott.
„Az engedélyezett tűréshatáron belül van, szóval rendben van. Azt hiszem, ma már senki nem hajtana ki a pályára illegális motorral vagy hátsó szárnnyal. Ehhez a világ ma már túl átlátszó, egyszerűen őrültség lenne ilyen feltételek mellett egy teljesen egyértelműen szabálytalan alkatrésszel kiállni.”
