Miközben a Red Bullnak leginkább saját magával és a hátsó szárnyával kellett megküzdenie, a Mercedes pilótái folyamatosan javították köridejeiket és magabiztos fölénnyel végeztek az első két helyen a harmadik katari szabadedzésen.
Noha a Mercedesek uralták a Katari Nagydíj harmadik szabadedzését, a legtöbb figyelem mégis a Red Bull Racinget övezte. Szinte már komédiába illő, amit az energiaitalosok a hátsó szárnnyal művelnek. Ezúttal is szemtanúi lehettünk a tegnapi gyakorlásokon látott képeknek, az osztrák versenygépek hátsó szárnyainak felső elemei a DRS nyitott állapotában erős oszcilláló mozgást végeznek, ami amellett, hogy megbontja az autó aerodinamikai egyensúlyát, rendkívül veszélyes is, hiszen a letörés veszélye is fennáll. A harmadik szabadedzés során már a csapat technikai guruja, Adrian Newey is lejött a boxfalról, hogy felügyelje a munkafolyamatokat. A Red Bull közlése szerint a probléma már csak Verstappen autóját érinti, és igyekszenek az időmérőre megoldani a helyzetet.

A harmadik szabadedzés kissé nehézkesen kezdődött, Nikita Mazepin autója ugyanis rögtön a boxból történő kihajtás után megállt, emiatt be kellett mutatni a megszakítást jelző piros zászlókat. Az orosz pilóta kasztnicsere miatt már a második szabadedzést is kihagyta, ezúttal pedig a vezérlőelektronika hibásodott meg, nem a legideálisabb felkészülés után kell tehát nekivágjon az időmérő edzésnek.
A nappali körülmények miatt a harmadik szabadedzés az időmérő és a futam szempontjából kevésbé reprezentatív, ezért el kellett teljen kis idő, mire a nagyobbak is felvették a kesztyűt és éles köröket kezdtek teljesíteni. Az első komolyabb kört Esteban Ocon futotta, aztán megérkezett a két Mercedes és ők álltak az élre. Fernando Alonso 1:23.904-es ideje volt a következő a lista élén, majd ismét jöttek a Mercedesek, Hamilton 1:23.152-re javított. Verstappen viszonylag későn csatlakozott a körözgetéshez, de 1:23.121-gyel rögtön át is vette a vezetést.
Nem telt el sok idő, mire Hamilton és Bottas ismét az első két helyen álltak, sőt rövid pihenő után mindketten további két-két tizedet javítottak, így a finn végül 1:22.310-zel zárta az élen a gyakorlást. Verstappen – miután programját többször megszakította a hátsó szárny vizsgálata – végül három és fél tizedes lemaradással a 3. helyre jött be, Sergio Pérez viszont már több mint fél másodpercet kapott, sőt a mexikóit az egész hétvégén remeklő Pierre Gasly is megverte (a francia legjobb körét ráadásul el is vették, mert túl szélesre vette az utolsó kanyart). A 7-8. helyen, Ferrari-szendvicsben következtek az Alpine-ok, a legjobb tízbe pedig még Yuki Tsunoda fért be.
