Gondban lehet Max Verstappen: a holland pilótát vizsgálják, mert az időmérő edzés végén nem lassított le a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére. Sebastian Vettel viszont egészen máshogy látja az esetet…
Lewis Hamilton nyomasztó fölénnyel nyerte meg a Katari Nagydíj időmérő edzését, a hétszeres világbajnok több mint négy tizedet adott Max Verstappennek. A Red Bull pilótája a tévéfelvételek tanúsága szerint az utolsó gyorskörét dupla sárga zászlós figyelmeztetés mellett fejezte be (mert Pierre Gasly összetört autóval gurult a pályán), és mivel javított idején, ez sokaknak szemet szúrt. A kvalifikációt követően nagyjából két és fél órán át teljes csend volt az ügyben, mire egyszer csak elkezdett terjedni egy valósnak tűnő FIA-dokumentum a Twitteren, miszerint Verstappent beidézték egy meghallgatásra. A hírt szinte azonnal lehozta az összes nagyobb oldal és újságíró, még a Forma-1 hivatalos honlapján is megjelent, ellenben az FIA oldalán, a hivatalos dokumentumok között még jelen sorok írásakor sem szerepel a vizsgálat.
FRISSÍTÉS: Verstappent, Sainzot és Bottast is beidézték egy-egy meghallgatásra, mert a Q3 végén nem lassítottak eléggé a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére. A három pilótának magyar idő szerint holnap, késő délelőtt kell megjelennie a stewardok előtt.
Sebastian Vettel szerint nem véletlenül. A négyszeres világbajnok azt feltételezi, hogy mire Verstappen a célegyenesbe ért, a dupla sárga zászlós figyelmeztetést visszavonták, hogy a holland javíthasson idején.
„Megvertünk egy-egy Red Bullt, Ferrarit és McLarent, szóval azt gondolom, elégedettek lehetünk az időmérő edzésen elért eredményünkkel” – fogalmazott a német. „Nagy pech, hogy mire az utolsó szektorba értem, sárga zászlók voltak, amik aztán hirtelen megszűntek – valószínűleg azért, mert jött Max. Sokat javíthattam volna az időmön, emiatt csalódott lehetek.”
„Nem tudom pontosan megmondani, hogy sima vagy dupla sárga zászlós figyelmeztetés volt, de ha álló autó volt a pályán, akkor duplának kellett legyen. Márpedig a dupla sárga zászló azt jelenti, hogy a folyamatban lévő gyorskört meg kell szakítani, így hát elvettem a gázról a lábam. Valószínűleg én voltam az egyetlen, aki így tett.”
Vettel még év elején, a Bahreini Nagydíjon egy hasonló ügy miatt kapott öthelyes rajtbüntetést. Akkor Nikita Mazepin állt keresztbe az első kanyarban, a német pedig nem lassított.