18 dobogó is kevés lehet a világbajnoki címhez – a Katari Nagydíj számokban

Tekintsük át, milyen rekordok dőltek meg a Katari Nagydíjon!

Lewis Hamilton pályafutása 102. futamgyőzelmét aratta Losailban, ebből a 19.-et úgy, hogy Max Verstappen végzett mögötte a 2. helyen. A páros így már csak eggyel marad el a rekordtól: Hamilton korábban húsz győzelmet szerzett Rosberggel a nyomában, illetve Michael Schumacher is húsz alkalommal pezsgőzhetett úgy a dobogó tetején, hogy Rubens Barrichello állt a jobb oldalán.

Losail volt a harmincadik különböző pálya, ahol Hamilton győzni tudott pályafutása során. Természetesen ez is rekord.

Hamilton újra lendületben – meg lehet-e állítani?

Verstappen zsinórban a hatodik versenyén végzett az első két hely valamelyikén. Korábban csak egy ilyen sorozata volt: a tavalyi évadzáró Abu Dhabi Nagydíj és idén a Monacói Nagydíj között szerzett felváltva három győzelmet és három 2. helyet. A mostani volt továbbá Verstappen idei tizenhatodik dobogós helyezése, ezzel pedig már csak eggyel van elmaradva a rekordtól, melyet Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton megosztva tartanak. Ha a hátralévő két futamon is dobogón végezne a holland, akkor e téren rekordtartó lenne, de ha világbajnok is szeretne lenni, akkor a két versenyből legalább az egyiket meg is kell nyernie.

Verstappen egyébként a Forma-1 történetének negyvenhetedik különböző versenyzője, akinek egy futamon matematikai esélye nyílik a világbajnoki cím megszerzésére (egyben Hamiltonon kívül az első ilyen 2016 és Nico Rosberg óta), továbbá azt is elmondhatjuk, hogy 2010 óta – amióta a jelenlegi pontrendszer van érvényben – a mostani a legkisebb különbség a bajnoki tabella első két helyezettje között két futammal a szezon vége előtt.

Pályafutása során 15. alkalommal futott leggyorsabb kört Verstappen, ezzel egyenlített az örökranglistán Jackie Stewarttal, Clay Regazzonival és Felipe Massával szemben. Legközelebb egykori csapattársát, Daniel Ricciardót érheti utol.

Hiába elégedett a 2. hellyel Verstappen, a világbajnoki címhez ez kevés lesz

Fernando Alonso karrierje 98. dobogós helyezését szerezte meg Katarban. Az utolsót még 2014-ben, a Magyar Nagydíjon érte el, 146 versennyel ezelőtt, ezzel megdöntötte a két, egymást követő pódium között eltelt futamok számának rekordját. Időt tekintve azonban csak a 2. helyre jött fel, Alexander Wurznak ugyanis az 1997-es Brit Nagydíj után 7 évet, 9 hónapot és 11 napot kellett várnia, mire 2005-ben, Imolában újra dobogós helyezést ért el. Alonso ettől mintegy fél évvel elmaradt.

Amikor Alonso utoljára dobogós helyezést szerzett, Hamilton egyszeres világbajnok volt, Verstappen pedig még a Formula-3-as Európa-bajnokságon versenyzett.

Verstappen még nem is versenyzett a Forma-1-ben, amikor Alonso utoljára dobogós helyezést szerzett

Az elmúlt 35 évben most fordult elő harmadszor, hogy egy 40 évnél idősebb versenyző állt a dobogón. Az 1994-es Ausztrál Nagydíjon Nigel Mansell 41 éves, 3 hónapos és 5 napos volt, míg 2012-ben, az Európa Nagydíjon 43 évesen, 5 hónaposan és 21 naposan lett harmadik Michael Schumacher. Alonso a Katari Nagydíj napján 40 éves, 3 hónapos és 23 napos volt.

Carlos Sainz egymást követő 13. versenyén szerzett pontot, és zsinórban 27. alkalommal ért célba. Mindkettő egyéni rekordja a spanyol pilótának. Érdekesség, hogy a ferrarisok most már zsinórban a harmadik versenyükön végeztek közvetlenül egymás mögött, míg fő riválisuk, a McLaren az elmúlt három hétvégén összesen négy pontot tudott gyűjteni.

Pierre Gasly a vasárnapi futamon pályafutása során először rajtolhatott az első sorból, egyben a 2012-es Magyar Nagydíj óta ez volt az első olyan alkalom, hogy francia pilóta állt az első sorban. Akkor Romain Grosjean volt az illető a Lotus-Renault-val. Ennélfogva Gasly már nem tagja az első sorból sosem rajtoló futamgyőztesek társaságának, melyet így a továbbiakban nyolc pilóta alkot. Ők Giancarlo Baghetti, Peter Gethin, Jochen Mass, Alessandro Nannini, Gunnar Nilsson, Olivier Panis, Esteban Ocon, valamint jelen lista egyetlen többszörös futamgyőztese, Johnny Herbert.

Címlapkép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.