Amennyi változás történik jövőre a svájci csapat körül, akár meglepőnek is nevezhető, hogy a lengyel versenyző marad a tartalékosuk, és a kontinuitást fogja képviselni az “Alfa köntösben versenyző” Saubernél.
Annak ellenére, hogy az Andretti felvásárlás zátonyra futott, az Alfa Romeo jövőre növelni fogja támogatásának mértékét, hogy a csapat költségvetése elérje a költségsapka határát. Emellett Zhou érkezése is hoz majd “néhány” jüant a házhoz. A csapat anyagi helyzetét tovább javítja, hogy Kubica fő támogatója, az Orlen 2022-re is a csapat kiemelt szponzora marad. Ezzel együtt pedig a lengyel pilóta is megtartja tartalékos szerepkörét az alakulatnál, ami kicsit ellentmond a kotábbi pletykáknak. Kubica ugye idén versenylehetőséghez is jutott, hiszen a Covid fertőzött Raikkönen helyén állt rajthoz a Holland és Olasz Nagydíjakon.
A special message from a special person… 😀💬 pic.twitter.com/ZasACQJQKh
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 24, 2021
Akik esetleg nem követnének más sorozatokat, a lengyelnek idén teljes szezonos versenyprogramja is volt. A belga WRT csapat színeiben versenyzett az ELMS (European Le Mans Series) LMP2-es kategóriájában, amit meg is nyert Luis Delétraz és Ye Yifei váltótársaként. A Le Mans-i 24 óráson hihetetlenül pechesek voltak, hiszen egy pár filléres szenzor hibája miatt veszítették el a kategória győzelmet, a testvérautóval szemben. Emellett Kubica a dán High Class Racing színeiben indult a januári daytonai 24 óráson, majd a a WEC pár héttel ezelőtti, bahreini, dupla fordulós szezonzáróján.
A sajtóértesülések szerint Kubica számára biztosan a 2022-es lesz az utolsó szezon az Alfánál, hiszen már jövőre növelik szupertehetségük, Théo Pourchaire szerepkörét. A fiatal francia pedig ha nem kap ülést 2023-ra, szinte biztosan ő lesz a tartalékos pilótájuk (ha esetleg egy más csapat nem csapna le rá).