Christian Horner elismerte, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben még nem találtak megoldást a hátsó szárny problémájára.
Egy egészen érdekes, és az állítható hátsó szárny 2011-es bevezetése óta még sosem látott problémával küzd a Red Bull Racing a São Pauló-i Nagydíj óta: a DRS nyitott állapotában a szárny felső eleme a DRS nyitott állapotában látványos oszcilláló mozgást végez, ami amellett, hogy megbontja az autó aerodinamikai egyensúlyát, a törés lehetőségénéből adódóan rendkívül balesetveszélyes is. A Katari Nagydíjon egy magasabb leszorítóerős csomaggal orvosolták a problémát, ez azonban alaposan rá is nyomta a bélyegét a csapat teljesítményére, Max Verstappen ugyanis esélytelen volt Lewis Hamilton ellen.
Watch the rear wing 👀 #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/N1ofpezHsy
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
A következő két helyszínre, Jeddah-ra és Abu Dhabira ráadásul mindenképpen egy alacsony leszorítóerős pack kell, ami további fejtöréseket okozhat Christian Hornerék számára. A csapatfőnök elismerte, hogy Katarban eleve meredekebb szárnyakkal akartak operálni, Szaúd-Arábiában viszont újra problémákkal szembesülhetnek az alacsony szárnyakkal.
„A magasabb hajlásszögű volt a preferált szárnyunk, ebbe az irányba akartunk elmenni a beállításokkal. Ha viszont Szaúd-Arábiában és Abu Dhabiban ismét szükségünk lesz a másik csomagra, akkor megoldást kell találnunk, hogy hogyan erősítjük meg a szárnyat és a DRS aktiváló szerkezetét” – idézi Hornert a Motorsport.com.
A Red Bull problémáit fokozza, hogy a DRS nyitómechanizmusa a szabályok értelmében egy egész szezonra homologizált alkatrész, és nem lehetséges az idénynek ezen szakaszán módosítani rajta, noha elméletben egyszerű lenne a probléma megoldása. Horner ennek ellenére bízik abban, hogy nem fog problémát okozni a hiba kiküszöbölése.
„Több éve használjuk ezeket a nyitószerkezeteket, szóval nem egy új technológiáról van szó. Azt hiszem, megbízhatósági szempontból viszonylag egyszerű ezeknek a javítása” – fogalmazott.