🇦🇺 Bathurst: Mostert nyerte a fordulatos versenyt, van Gisbergen a végén kapott defektet

Lezajlott a 161 körös szezonzáró versenyen, amely hozta a szokásos izgalmakat: látványos párharcok, vezetői hibák, pályára betévedt állat és egy végső fordulat is történt, a győzelmet viszont a Chaz Mostert-Lee Holdsworth páros zsebelhette be.

Pedig annyira nem kezdődött számukra jól a verseny, Tony D’Alberto egyből le is rajtolta Holdsworth-t, de a rajt legnagyobb nyertese Garth Tander volt, aki a harmadik helyre jött fel az első kanyar után, gyönyörűen kikerülve a kicsit beragadó James Moffat Mustangját.

Az első körben aztán Holdsworth gyorsan visszavette a vezetést, majd Tander is megelőzte a DJR versenyzőjét.

Az első kiálló a 20-as Holden lett, James Golding érkezett meg vele a boxba technikai problémákkal.

A 18. körben először küldték be a biztonsági autót, Thomas Randle állította falba a célegyenes végén a 44-es Mustangot. A jövőre már teljes szezont futó versenyző végül kitudta rángatni a kocsit a gumifalból, de tetemes hátrányba került a mezőnyhöz képest, ezzel az ő és James Courtney reményei hamar elszálltak.

Az Erebus csapat sem lehetett boldog, legalábbis a 9-es számú autójukkal. Larry Perkins füstölögve hozta be a Holdent, amelynek a szervója szállt el, még mielőtt a fő versenyző, Will Brown beleülhetett volna. A csapat megoldotta a problémát, hat kör hátrányban vissza is tudtak állni.

Ezután jött az egyik legnagyobb drámai fordulat: Mostert autója egy lassú defektet kapott az élről, ezzel jelentősen csökkentek az esélyei a győzelemre.

Így a féltáv után van Gisbergen találta magát az élen, a Triple Eight remek munkát végzett, az utolsó futamát teljesítő Jamie Whincup is nagyszerűen felzárkózott a gyenge rajtpozícióját követően.

56 körrel a vége előtt egy váratlan vendég köszönt be a pályára: a 3-as kanyarnál egy hangyászsün bukkant fel, nagy szerencse, hogy minden versenyző elkerülte. Itt Bathurstben persze nem váratlan az ilyen, számtalanszor láthattunk már a pályára betévedni kengurukat, de hangyászsünre nem emlékszek, hogy lett volna korábban. Mindenesetre örüljünk, hogy sérülés nélkül megúszta a VIP-vendég szerepkört.

A biztonsági autós fázist követően pokoli küzdelem zajlott az élmezőnyben. Gizzy próbálta kicsit feltartani Mostert autóját, hogy ezzel segítse Whincup előrehaladását. A húzás be is jött, hatalmas, egymástól centikre való küzdelemben a hétszeres bajnok feljött a második helyre. Mögöttük pedig Brodie Kostecki a verseny előzését hajtotta végre a hegyi részen.

Hamarosan jött az újabb dráma: a harmadik helyről De Pasquale autója mondta fel a szolgálatot és állt meg a 4-es kanyar kijáratában, jöhetett is a biztonsági autó.

Azonban nem kellett sokat várni a következő SC fázisra, a hétvégén kiválóan szereplő és a Super2-es sorozat bajnoki trófeáját elnyerő Broc Feeney fordult kicsit szélesen és húzta végig a Holdent a betonfalon, végül állt meg a sóderágyban a pálya legmagasabb pontján.

Ezután jött a végső dráma: a győzelemért is harcban lévő bajnok, van Gisbergen kapott egy ugyanolyan lassú defektet, mint korábban az élen álló Mostert, ezzel pedig a 888-as autónál egy extra boxkiállást kellett beiktatni, miután lassan körbe ért. Gizzy ezzel a tizennyolcadik pozícióba esett vissza, nem sikerült tehát a bajnoki címhez méltóan zárni az évet.

Innentől fogva pedig senki sem veszélyeztette Mostert első helyét, aki a korai nehézségek ellenére is magabiztos győzelmet aratott, először nyert Bathurstben. Waters hozta be a Tickford autóját a második helyre, míg hatalmas taps illeti Brodie Kosteckit, aki újoncként állhatott dobogóra első Bathurst 1000-es versenyén.

Jamie Whincup a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót élete utolsó Supercars futamán. Nyilván jobb lett volna dobogón látni utoljára, de így is dicséret illeti, mert mind ő, mind pedig Craig Lowndes szépen előrejöttek a mezőny közepéből. Talán ha az időmérőt nem szúrják el, akkor többre is vihették volna, de ennek ellenére egy szépnek nevezhető lezárást kapott ez a különleges pályafutás.

A 2021-es Bathurst 1000-es végeredménye:

1 Chaz Mostert › Lee Holdsworth › Driver number Mobil 1 TM Appliances Online – Holden Commodore ZB16106:15:06.1951300
2 Cameron Waters › James Moffat › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT16106:15:09.9347276
3 Brodie Kostecki › David Russell › Driver number Erebus Boost Mobile Racing – Holden Commodore ZB16106:15:12.3400258
4 Jamie Whincup › Craig Lowndes › Driver number Red Bull Ampol Racing Team – Holden Commodore ZB16106:15:13.5400240
5 Bryce Fullwood › Warren Luff › Driver number Mobil 1 TM Middy’s Racing – Holden Commodore ZB16106:15:16.6025222
6 Nick Percat › Dale Wood › Driver number R&J Batteries – Holden Commodore ZB16106:15:19.4691204
7 James Courtney › Thomas Randle › Driver number Boost Mobile Racing – Ford Mustang GT16106:15:20.7704192
8 Todd Hazelwood › Dean Fiore › Driver number Brad Jones Racing – Holden Commodore ZB16106:15:22.6133180
9 Tim Slade › Tim Blanchard › Driver number CoolDrive Racing – Ford Mustang GT16106:15:23.1555168
10 Will Davison › Alex Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT16106:15:23.7152156
11 David Reynolds › Luke Youlden › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT16106:15:29.0705144
12 Macauley Jones › Chris Pither › Driver number Coca-Cola Racing – Holden Commodore ZB16106:15:31.1078138
13 Jake Kostecki › Kurt Kostecki › Driver number UNIT Racing – Holden Commodore ZB16106:15:32.2557132
14 Garry Jacobson › Dylan O’Keeffe › Driver number Team SYDNEY – Holden Commodore ZB16106:15:33.5627126
15 Jack Le Brocq › Zak Best › Driver number Truck Assist Racing – Ford Mustang GT16106:15:38.0036120
16 Mark Winterbottom › Michael Caruso › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB16106:15:42.1566114
17 Jack Smith › David Wall › Driver number SCT Logistics – Holden Commodore ZB16106:15:46.0904108
18 Shane van Gisbergen › Garth Tander › Driver number Red Bull Ampol Racing Team – Holden Commodore ZB16106:16:12.3624102
19 Fabian Coulthard › Jonathon Webb › Driver number Local Legends – Holden Commodore ZB15606:16:50.273396
20 Will Brown › Jack Perkins › Driver number Erebus Motorsport – Holden Commodore ZB15006:16:59.539790
NC Andre Heimgartner › Matthew Campbell › Driver number NED Whisky Racing – Ford Mustang GT15906:15:07.94740
NC Broc Feeney › Russell Ingall › Driver number Supercheap Auto Racing – Holden Commodore ZB14205:30:27.56650
NC Anton De Pasquale › Tony D’Alberto › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT13905:19:16.13260
NC Zane Goddard › Jayden Ojeda › Driver number Yellow Cover Racing – Holden Commodore ZB11204:10:21.34280
NC Scott Pye › James Golding › Driver number DEWALT Racing – Holden Commodore ZB601:08:31.43840

Néhány záró gondolat:

Ezzel pedig lezárult a Supercars 2021-es szezonja. Nehéz, körülményes éven vagyunk túl, amelyben több, mint három hónapig nélkülöznünk kellett az autókat a pályáról, sőt, azt sem tudtuk sokáig látjuk-e még idén őket versenyezni. De szerencsére láttuk és a Bathurstben kezdődő, majd ugyanitt záródó évet jó versennyel zárhattuk. Shane van Gisbergen szenzációs szezont teljesített, gondoljunk csak a Sandownban kéz sérüléssel aratott győzelmeire. Kijelenthetjük mindemellett azt is, hogy felnőtt a feladathoz egy új generáció (gondolok itt De Pasquale, Will Brown, Brodie Kostecki teljesítményére), akik idén megmutatták oroszlánkörmeiket. De ígéretes újonx lehet a legjobb csapatban Broc Feeney is, valamint szerintem Thomas Randle is okozhat meglepetéseket. Jövőre még ugyan nem az új autókkal folytatják, de ettől függetlenül biztosan izgalmas szezon elé nézünk, amelyet bízzunk benne, hogy már semmilyen járványhelyzet nem fog úgy kettészakítani, mint ahogy idén tette.

Címlapkép forrása: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.