🇩đŸ‡ș Bathurst: Mostert nyerte a fordulatos versenyt, van Gisbergen a vĂ©gĂ©n kapott defektet

Lezajlott a 161 körös szezonzĂĄrĂł versenyen, amely hozta a szokĂĄsos izgalmakat: lĂĄtvĂĄnyos pĂĄrharcok, vezetƑi hibĂĄk, pĂĄlyĂĄra betĂ©vedt ĂĄllat Ă©s egy vĂ©gsƑ fordulat is törtĂ©nt, a gyƑzelmet viszont a Chaz Mostert-Lee Holdsworth pĂĄros zsebelhette be.

Pedig annyira nem kezdƑdött szĂĄmukra jĂłl a verseny, Tony D’Alberto egybƑl le is rajtolta Holdsworth-t, de a rajt legnagyobb nyertese Garth Tander volt, aki a harmadik helyre jött fel az elsƑ kanyar utĂĄn, gyönyörƱen kikerĂŒlve a kicsit beragadĂł James Moffat MustangjĂĄt.

Az elsƑ körben aztĂĄn Holdsworth gyorsan visszavette a vezetĂ©st, majd Tander is megelƑzte a DJR versenyzƑjĂ©t.

Az elsƑ kiĂĄllĂł a 20-as Holden lett, James Golding Ă©rkezett meg vele a boxba technikai problĂ©mĂĄkkal.

A 18. körben elƑször kĂŒldtĂ©k be a biztonsĂĄgi autĂłt, Thomas Randle ĂĄllĂ­totta falba a cĂ©legyenes vĂ©gĂ©n a 44-es Mustangot. A jövƑre mĂĄr teljes szezont futĂł versenyzƑ vĂ©gĂŒl kitudta rĂĄngatni a kocsit a gumifalbĂłl, de tetemes hĂĄtrĂĄnyba kerĂŒlt a mezƑnyhöz kĂ©pest, ezzel az Ƒ Ă©s James Courtney remĂ©nyei hamar elszĂĄlltak.

Az Erebus csapat sem lehetett boldog, legalĂĄbbis a 9-es szĂĄmĂș autĂłjukkal. Larry Perkins fĂŒstölögve hozta be a Holdent, amelynek a szervĂłja szĂĄllt el, mĂ©g mielƑtt a fƑ versenyzƑ, Will Brown beleĂŒlhetett volna. A csapat megoldotta a problĂ©mĂĄt, hat kör hĂĄtrĂĄnyban vissza is tudtak ĂĄllni.

EzutĂĄn jött az egyik legnagyobb drĂĄmai fordulat: Mostert autĂłja egy lassĂș defektet kapott az Ă©lrƑl, ezzel jelentƑsen csökkentek az esĂ©lyei a gyƑzelemre.

Így a fĂ©ltĂĄv utĂĄn van Gisbergen talĂĄlta magĂĄt az Ă©len, a Triple Eight remek munkĂĄt vĂ©gzett, az utolsĂł futamĂĄt teljesĂ­tƑ Jamie Whincup is nagyszerƱen felzĂĄrkĂłzott a gyenge rajtpozĂ­ciĂłjĂĄt követƑen.

56 körrel a vĂ©ge elƑtt egy vĂĄratlan vendĂ©g köszönt be a pĂĄlyĂĄra: a 3-as kanyarnĂĄl egy hangyĂĄszsĂŒn bukkant fel, nagy szerencse, hogy minden versenyzƑ elkerĂŒlte. Itt Bathurstben persze nem vĂĄratlan az ilyen, szĂĄmtalanszor lĂĄthattunk mĂĄr a pĂĄlyĂĄra betĂ©vedni kengurukat, de hangyĂĄszsĂŒnre nem emlĂ©kszek, hogy lett volna korĂĄbban. Mindenesetre örĂŒljĂŒnk, hogy sĂ©rĂŒlĂ©s nĂ©lkĂŒl megĂșszta a VIP-vendĂ©g szerepkört.

A biztonsĂĄgi autĂłs fĂĄzist követƑen pokoli kĂŒzdelem zajlott az Ă©lmezƑnyben. Gizzy prĂłbĂĄlta kicsit feltartani Mostert autĂłjĂĄt, hogy ezzel segĂ­tse Whincup elƑrehaladĂĄsĂĄt. A hĂșzĂĄs be is jött, hatalmas, egymĂĄstĂłl centikre valĂł kĂŒzdelemben a hĂ©tszeres bajnok feljött a mĂĄsodik helyre. MögöttĂŒk pedig Brodie Kostecki a verseny elƑzĂ©sĂ©t hajtotta vĂ©gre a hegyi rĂ©szen.

Hamarosan jött az Ășjabb drĂĄma: a harmadik helyrƑl De Pasquale autĂłja mondta fel a szolgĂĄlatot Ă©s ĂĄllt meg a 4-es kanyar kijĂĄratĂĄban, jöhetett is a biztonsĂĄgi autĂł.

Azonban nem kellett sokat vĂĄrni a következƑ SC fĂĄzisra, a hĂ©tvĂ©gĂ©n kivĂĄlĂłan szereplƑ Ă©s a Super2-es sorozat bajnoki trĂłfeĂĄjĂĄt elnyerƑ Broc Feeney fordult kicsit szĂ©lesen Ă©s hĂșzta vĂ©gig a Holdent a betonfalon, vĂ©gĂŒl ĂĄllt meg a sĂłderĂĄgyban a pĂĄlya legmagasabb pontjĂĄn.

EzutĂĄn jött a vĂ©gsƑ drĂĄma: a gyƑzelemĂ©rt is harcban lĂ©vƑ bajnok, van Gisbergen kapott egy ugyanolyan lassĂș defektet, mint korĂĄbban az Ă©len ĂĄllĂł Mostert, ezzel pedig a 888-as autĂłnĂĄl egy extra boxkiĂĄllĂĄst kellett beiktatni, miutĂĄn lassan körbe Ă©rt. Gizzy ezzel a tizennyolcadik pozĂ­ciĂłba esett vissza, nem sikerĂŒlt tehĂĄt a bajnoki cĂ­mhez mĂ©ltĂłan zĂĄrni az Ă©vet.

InnentƑl fogva pedig senki sem veszĂ©lyeztette Mostert elsƑ helyĂ©t, aki a korai nehĂ©zsĂ©gek ellenĂ©re is magabiztos gyƑzelmet aratott, elƑször nyert Bathurstben. Waters hozta be a Tickford autĂłjĂĄt a mĂĄsodik helyre, mĂ­g hatalmas taps illeti Brodie Kosteckit, aki ĂșjonckĂ©nt ĂĄllhatott dobogĂłra elsƑ Bathurst 1000-es versenyĂ©n.

Jamie Whincup a negyedik helyen lĂĄtta meg a kockĂĄs zĂĄszlĂłt Ă©lete utolsĂł Supercars futamĂĄn. NyilvĂĄn jobb lett volna dobogĂłn lĂĄtni utoljĂĄra, de Ă­gy is dicsĂ©ret illeti, mert mind Ƒ, mind pedig Craig Lowndes szĂ©pen elƑrejöttek a mezƑny közepĂ©bƑl. TalĂĄn ha az idƑmĂ©rƑt nem szĂșrjĂĄk el, akkor többre is vihettĂ©k volna, de ennek ellenĂ©re egy szĂ©pnek nevezhetƑ lezĂĄrĂĄst kapott ez a kĂŒlönleges pĂĄlyafutĂĄs.

A 2021-es Bathurst 1000-es végeredménye:

1 Chaz Mostert â€ș Lee Holdsworth â€ș Driver number Mobil 1 TM Appliances Online – Holden Commodore ZB16106:15:06.1951300
2 Cameron Waters â€ș James Moffat â€ș Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT16106:15:09.9347276
3 Brodie Kostecki â€ș David Russell â€ș Driver number Erebus Boost Mobile Racing – Holden Commodore ZB16106:15:12.3400258
4 Jamie Whincup â€ș Craig Lowndes â€ș Driver number Red Bull Ampol Racing Team – Holden Commodore ZB16106:15:13.5400240
5 Bryce Fullwood â€ș Warren Luff â€ș Driver number Mobil 1 TM Middy’s Racing – Holden Commodore ZB16106:15:16.6025222
6 Nick Percat â€ș Dale Wood â€ș Driver number R&J Batteries – Holden Commodore ZB16106:15:19.4691204
7 James Courtney â€ș Thomas Randle â€ș Driver number Boost Mobile Racing – Ford Mustang GT16106:15:20.7704192
8 Todd Hazelwood â€ș Dean Fiore â€ș Driver number Brad Jones Racing – Holden Commodore ZB16106:15:22.6133180
9 Tim Slade â€ș Tim Blanchard â€ș Driver number CoolDrive Racing – Ford Mustang GT16106:15:23.1555168
10 Will Davison â€ș Alex Davison â€ș Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT16106:15:23.7152156
11 David Reynolds â€ș Luke Youlden â€ș Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT16106:15:29.0705144
12 Macauley Jones â€ș Chris Pither â€ș Driver number Coca-Cola Racing – Holden Commodore ZB16106:15:31.1078138
13 Jake Kostecki â€ș Kurt Kostecki â€ș Driver number UNIT Racing – Holden Commodore ZB16106:15:32.2557132
14 Garry Jacobson â€ș Dylan O’Keeffe â€ș Driver number Team SYDNEY – Holden Commodore ZB16106:15:33.5627126
15 Jack Le Brocq â€ș Zak Best â€ș Driver number Truck Assist Racing – Ford Mustang GT16106:15:38.0036120
16 Mark Winterbottom â€ș Michael Caruso â€ș Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB16106:15:42.1566114
17 Jack Smith â€ș David Wall â€ș Driver number SCT Logistics – Holden Commodore ZB16106:15:46.0904108
18 Shane van Gisbergen â€ș Garth Tander â€ș Driver number Red Bull Ampol Racing Team – Holden Commodore ZB16106:16:12.3624102
19 Fabian Coulthard â€ș Jonathon Webb â€ș Driver number Local Legends – Holden Commodore ZB15606:16:50.273396
20 Will Brown â€ș Jack Perkins â€ș Driver number Erebus Motorsport – Holden Commodore ZB15006:16:59.539790
NC Andre Heimgartner â€ș Matthew Campbell â€ș Driver number NED Whisky Racing – Ford Mustang GT15906:15:07.94740
NC Broc Feeney â€ș Russell Ingall â€ș Driver number Supercheap Auto Racing – Holden Commodore ZB14205:30:27.56650
NC Anton De Pasquale â€ș Tony D’Alberto â€ș Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT13905:19:16.13260
NC Zane Goddard â€ș Jayden Ojeda â€ș Driver number Yellow Cover Racing – Holden Commodore ZB11204:10:21.34280
NC Scott Pye â€ș James Golding â€ș Driver number DEWALT Racing – Holden Commodore ZB601:08:31.43840

Néhåny zåró gondolat:

Ezzel pedig lezĂĄrult a Supercars 2021-es szezonja. NehĂ©z, körĂŒlmĂ©nyes Ă©ven vagyunk tĂșl, amelyben több, mint hĂĄrom hĂłnapig nĂ©lkĂŒlöznĂŒnk kellett az autĂłkat a pĂĄlyĂĄrĂłl, sƑt, azt sem tudtuk sokĂĄig lĂĄtjuk-e mĂ©g idĂ©n Ƒket versenyezni. De szerencsĂ©re lĂĄttuk Ă©s a Bathurstben kezdƑdƑ, majd ugyanitt zĂĄrĂłdĂł Ă©vet jĂł versennyel zĂĄrhattuk. Shane van Gisbergen szenzĂĄciĂłs szezont teljesĂ­tett, gondoljunk csak a Sandownban kĂ©z sĂ©rĂŒlĂ©ssel aratott gyƑzelmeire. KijelenthetjĂŒk mindemellett azt is, hogy felnƑtt a feladathoz egy Ășj generĂĄciĂł (gondolok itt De Pasquale, Will Brown, Brodie Kostecki teljesĂ­tmĂ©nyĂ©re), akik idĂ©n megmutattĂĄk oroszlĂĄnkörmeiket. De Ă­gĂ©retes Ășjonx lehet a legjobb csapatban Broc Feeney is, valamint szerintem Thomas Randle is okozhat meglepetĂ©seket. JövƑre mĂ©g ugyan nem az Ășj autĂłkkal folytatjĂĄk, de ettƑl fĂŒggetlenĂŒl biztosan izgalmas szezon elĂ© nĂ©zĂŒnk, amelyet bĂ­zzunk benne, hogy mĂĄr semmilyen jĂĄrvĂĄnyhelyzet nem fog Ășgy kettĂ©szakĂ­tani, mint ahogy idĂ©n tette.

Címlapkép forråsa: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.