Max Verstappen egyetlen kanyarra volt a pole-pozíciótól a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén, azonban szokatlan hibát követett el és a falban végezte. Szerinte azonban a 3. helyről sem lehetetlen a győzelem, miközben a Mercedes továbbra is tanácstalan, hogy honnan jött a Red Bull tempója szombaton.
A holland pilóta a középső szektorban két és fél tizeddel volt gyorsabb Hamiltonnál, saját eddigi legjobbjához képest pedig majdnem fél másodperccel tartott előrébb. A szabadedzések és az előző futamok eredményei alapján erre egyáltalán nem lehetett számítani, így többek között maga a Mercedes sem érti, hogy mi történt a Q3-ban.
„A versenyzőink mindent kihoztak az autóból, de Max így is akár fél másodperccel a pole-ban lehetett volna” – vélekedett az időmérőt követően Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. „Ez teljesen ellentmond a várakozásainknak, úgyhogy mindent nagyon alaposan ki kell elemeznünk. Az, hogy Max az utolsó kanyarban balesetet szenvedett, azt jelenti, hogy az első két helyen állunk majd a rajtrácson, ami miatt szerencsésnek mondhatjuk magunkat, de mára ennyi volt. A verseny teljesen más kávéház lesz.”
Wolff tehát óvatosan közelíti meg a mai futamot, a Red Bullnál ellenben bizakodóak esélyeiket illetően.
„Az időmérő edzésen mutatott tempó reménnyel tölt el, hiszen Katarban még 45 századra voltunk Lewistól az időmérőn, most viszont úgy tűnik, hogy képesek lehetünk harcolni a győzelemért. Az autónk valamivel jobban működik itt, mint két hete, szóval reménykedem benne, hogy partiban leszünk a Mercedesszel és akár a győzelemre is jó esélyünk lehet” – fogalmazott balesetét követően Verstappen.
Anyone else have the EXACT same reactions as @alo_oficial in the closing moments of qualifying? 👀
— Formula 1 (@F1) December 4, 2021
🎥 x @ZS_Racing #SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/9W99dKA0bM
„Remélem, hogy lehet majd előzni – igazából fölösleges pontos jóslatokba bonyolodni, mert a szabadedzéseken nem követtem huzamosabb ideig senkit közelről, így nincs tapasztalatom az előzéseket illetően. De nem csak ezen múlik majd a siker, hiszen nem tudjuk pontosan azt sem, hogy hogyan fognak viselkedni a gumik. Mindezzel együtt magabiztosnak érzem magam. Nyilván jó lett volna a pole-pozícióból rajtolni, a 3. helyről a győzelem egy kicsit nehezebb lesz, de egyáltalán nem lehetetlen.”
Az időmérő végi incidenssel kapcsolatosan már sokkal tanácstalanabb a világbajnoki pontverseny éllovasa.
„A kanyarba érkezve úgy éreztem, hogy pontosan ugyanott fékeztem, mint az előző körben, ennek ellenére blokkoltak a kerekek. Megpróbáltam így is befejezni a kört, de a kijáraton hozzáértem a falhoz, ami miatt meg kellett állnom. Jó volt az autó és végre úgy tűnt, hogy minden összeállt, úgyhogy természetesen rendkívül csalódott vagyok” – értékelt a holland az időmérő után.
A verseny egyik kulcsfontosságú momentuma lesz a rajt és az első kanyar, eddig mindkét Formula-2-es futamon balesetek történtek az első féktávon. Ettől tart Sergio Pérez, a mexikói túl kockázatosnak tartja a versenyzést a jeddah-i pályán.
⚠️ SAFETY CAR ⚠️
— Formula 2 (@Formula2) December 4, 2021
Sato and Samaia make contact and are OUT of the race#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F2 pic.twitter.com/y1Tot0pSc4
„Nagyon szép ez az új pálya, de veszélyes is ugyanakkor. Nagyon sok egyenes van, de ezek többsége beláthatatlan kanyarokkal tűzdelt. Nagyon remélem, hogy nem lesz semmi rendkívülii és nem történik valami nagy baleset. Úgy érzem, hogy ez a pálya valamiért túl kockázatos, főleg ezekkel a sebességekkel és az egyes autók közötti sebességkülönbségek miatt. Több pilótatársammal is beszéltem, és mindenki egyetért abban, hogy az első számú szempontnak a biztonságnak kellene legyen. Erről mindenképpen tárgyalnunk kell a hétvégét követően. Ne érts félre: a pálya fantasztikus, élvezetes rajta vezetni. Egyszerűen csak azt érzem, hogy túl kockázatos. Ha valaki dolgai rosszra fordulnak, az tényleg nagyon rossz lesz” – vélekedett.
Ne feledjük: Max Verstappen akár már ma világbajnok lehet, ha legalább 18 ponttal többet szerez, mint Lewis Hamilton. Ezt négyféleképpen érheti el, részleteket >> itt olvashattok <<.