Ahogy Lanti Atyánk is fogalmazott az események kapcsán: “ritka, mint a változás a Toyotánál“. A visszavonulását elég váratlanul bejelentő Kazuki Nakajima helyére Ryō Hirakawa érkezik a nyolcas Toyotába Buemi és Hartley mellé, míg Nakajima a japán gyártó vezetésébe lép fel.
A 27 éves Hirakawa az utóbbi szezonokban élmenő volt a Super GT és Super Formulában a Lexus/Toyota színeiben. 2017-ben bajnok lett GT500-ban, majd egymás után három szezont zárt év végi ezüsttel Nick Cassidy váltótársaként. Tavaly pedig mindössze két ponttal maradt le a Super Formula címről, a Japánban legenda státuszban levő – két Super GT és három Super Formula cím, méghozzá 2018-ban és tavaly is duplázott – Naoki Yamamotoval szemben. 2016-17-ben futott egy-egy részleges ELMS szezont a TDS és G-Drive csapatokkal, mindkét évben indulva a Le Mans-i 24 óráson is, tehát Európában sem számít tapasztalatlannak.
A visszavonuló Nakajima a Toyota alelnöke lesz a kölni főhadiszálláson, míg a továbbra is aktívan versenyző Kobayashi is megízlelheti a “feljebblépést”, hiszen a WEC gárda csapatvezetője lesz a 2022-es évadban.
New year, new roles for our 2022 @FIAWEC campaign:@kamui_kobayashi ➡️ Team Principal & #7 Driver@kazuki_info ➡️ Vice Chairman of @TGReurope @ryohirakawa ➡️ #8 Driver
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) December 6, 2021
Read more: https://t.co/mAC2qJzVc7#GoHyper #ToyotaGAZOORacing #PushingTheLimitsForBetter pic.twitter.com/99kE262mTv