Ezekben a kanyarokban figyelik majd a pályaelhagyásokat Abu Dhabiban!

Közzétette szokásos jegyzeteit Michael Masi – lássuk, hogy melyik kanyarokban kell majd fokozottan figyelniük a versenyzőknek!

7-es kanyar

Az edzések és a verseny során elért köridő érvénytelenítésre kerül, ha a versenyző a 7-es kanyar csúcspontján négy kerékkel a fehér vonal mögé vágott.

[kép forrása: YouTube / SYZRacing]

9-es kanyar bejárata

A pálya határa a “support” boxutca kijáratánál lévő rázókő folytatását képező szaggatott vonal, attól jobbra nem lehet tartani.

[kép forrása: YouTube / SYZRacing]

15-ös kanyar kijárata

Az edzések és a verseny során elért köridő érvénytelenítésre kerül, ha a versenyző a 15-ös kanyar kijáratánál négy kerékkel a fehér vonalon kívül fordult.

[kép forrása: YouTube / SYZRacing]

16-os kanyar kijárata

Az edzések és a verseny során elért köridő érvénytelenítésre kerül, ha a versenyző a 16-os kanyar kijáratánál négy kerékkel a fehér vonalon kívül fordult. Ilyen esetekben az adott köridő mellett a soron következőt is törlik.

[kép forrása: YouTube / SYZRacing]

Általános szabályok a 7-es, a 9-es, a 15-ös és a 16-os kanyarokra vonatkozóan

Pályaelhagyásnak kell tekinteni, ha az autó egy része sem érintkezik a pályával.

Minden alkalommal, ha egy autó a fenti kanyarokban elhagyja a pályát, az érintett csapatot értesítik a hivatalos üzenetküldő rendszeren keresztül. Három alkalom után az érintett versenyzőnek fekete-fehér zászlót mutatnak be, minden további pályaelhagyást pedig jelentenek a versenybíróknak. A három alkalom a négy kanyarra összesítve vonatkozik, nem külön-külön.

Minden esetben, ha egy versenyző elhagyja a pályát, a visszatérést köteles biztonságosan és maradandó előny szerzése nélkül végrehajtani.

Fenti szabályok nem értelmezhetők, ha egy versenyzőt egy másik autó leszorított a pályáról, de ezt minden esetben külön-külön a versenybíróság jogosult megítélni.

Egy kör az átalakított abu dhabi pályán

Amennyiben a hétvége során módosítanak a pályaelhagyásokra vonatkozó szabályokon, ezt a cikket fogjuk frissíteni!

Címlapkép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.