Lényegesen több izgalmat és fordulatot tartogatott a villanyfényes második futam, mint amit délelőtt láthattunk még napsütésben.
Az élmezőny jól kapta el a rajt pillanatát, egyedül Theo Pourchaire alatt ingott meg az autó, a francia így bukott is jó néhány pozíciót.
Oscar Pistrinak és Liam Lawsonnak kellett kikerülnie az ART versenyzőjét, majd ők találkoztak is a féktávon. Úgy is mondhatjuk a két Premás szendvicsbe fogta az új-zélandit, aki éppen csak nem ütközött.
Ami azonban késik, nem múlik: Piastri az 5-ös kanyarban próbált szűken beszúrni, de megúszott az autó hátulja és emiatt ki ia tolta a pályáról Lawson-t, emiatt az ausztrál 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Ez a kis lökdösődés viszont egy egészen látványos tömeg jelentet teremtett az egyenesre, a középmezőny apraja nagyja találkozott így érdekes volt a féktáv, de csodával határos módon megúszták.
LAP 1/23
— Formula 2 (@Formula2) December 11, 2021
FOUR. WIDE. 😍
There is action EVERYWHERE!#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/GEdoN1illP
Hamarosan aztán jöhetett a biztonsági autó is, ugyanis Deledda és Caldwell találkoztak. Ezúttal azonban kivételesen nem a nagy mester volt a ludas, a brit újonc támadott túl agresszíven.
Egy kört sem tettek meg és megint jöhetett be a biztonsági autó, Piastri folytatta a Hitech-gyilkos sorozatát, ezúttal Vipset szedte ki, aki számára ez egy nagyon felejthető szezonzáró hétvége.
SAFETY CAR (LAP 8/23)
— Formula 2 (@Formula2) December 11, 2021
Piastri OUT ❌
Vips OUT ❌
They were both three-wide alongside Nissany, with Nissany the only driver to make it out of Turn 9#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/fd14k9HLZM
Kiment az SC, majd következett az újabb dráma: az élen eddig tökéletesen teljesítő Armstrong autója adta fel a szolgálatot és húzódott le a boxutca kijáratához. Ezzel Zhou örökölte meg a vezető helyet.
LAP 11/23
— Formula 2 (@Formula2) December 11, 2021
Noooooo 😖
Armstrong pulls to the side from the lead of the race! He's out ❌#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/fP1gCrwhHs
A VSC-fázist követően Shwartzman egyből megelőzte Boschungot, majd ezután kicsit leült a mezőny és mindenki a gumi menedzselésre összpontosított.
A 15. körben aztán Drugovich a délelőtti versenyhez hasonlóan most is Daruvala mögött találta magát és pár sikertelen próbálkozást követően gyönyörűen körbeautózta az indiait a 9-es kanyarban.
A 17. körben folytatódott Lundgaard balszerencséje is, egy bal első defekt formájában. Mint utólag kiderült Nissany első szárnya vágta ki a gumit, az izraeli is emiatt egy első szárny cserére kényszerült.
A 20. körben két Red Bull junior, Daruvala és Lawson harcoltak. Ez a csata azonban nem csak a versenyben való helyezésért ment, hanem a bajnoki pontversenyért is, hiszen nagyon közel vannak egymáshoz egyéniben.
Mindeközben az élen Zhou magabiztos győzelmet aratott, Shwartzman és Boschung előtt. A 4. helyért még szoros csata zajlott a végén, de Ticktum a szokásos kemény stílusával, de kivédekezte Drugovich támadásait.
GUANYU ZHOU WINSSSSS! 🏆
— Formula 2 (@Formula2) December 11, 2021
He takes his fourth win of the year 🍾
Shwartzman finishes P2 with Boschung in P3! 👏#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/7juWgRfogN
Verseny végeredménye:
1 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 23 | – | |||
2 | Robert Shwartzman | Prema Powerteam | 23 | 3.400 | 3.400 | 3.400 | |
3 | Ralph Boschung | Campos Racing | 23 | 9.700 | 9.700 | 6.300 | |
4 | Dan Ticktum | Carlin | 23 | 14.200 | 14.200 | 4.500 | |
5 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 23 | 14.500 | 14.500 | 0.300 | |
6 | Liam Lawson | HitechGP | 23 | 17.000 | 17.000 | 2.500 | |
7 | Jehan Daruvala | Carlin | 23 | 19.800 | 19.800 | 2.800 | |
8 | Jack Doohan | MP Motorsport | 23 | 21.000 | 21.000 | 1.200 | |
9 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 23 | 21.900 | 21.900 | 0.900 | |
10 | Bent Viscaal | Trident | 23 | 22.700 | 22.700 | 0.800 | |
11 | Richard Verschoor | Charouz Racing System | 23 | 25.800 | 25.800 | 3.100 | |
12 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 23 | 30.800 | 30.800 | 5.000 | |
13 | Jake Hughes | HWA Racelab | 23 | 31.400 | 31.400 | 0.600 | |
14 | Clement Novalak | MP Motorsport | 23 | 31.800 | 31.800 | 0.400 | |
15 | Olli Caldwell | Campos Racing | 23 | 32.200 | 32.200 | 0.400 | |
16 | Marino Sato | Trident | 23 | 37.000 | 37.000 | 4.800 | |
17 | Roy Nissany | DAMS | 23 | 1’06.700 | 1’06.700 | 29.700 | |
18 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 22 | 1 lap | |||
DNF | Marcus Armstrong | DAMS | 10 | 13 laps | |||
DNF | Jüri Vips | HitechGP | 6 | 17 laps | |||
DNF | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 6 | 17 laps | |||
DNF | Alessio Deledda | HWA Racelab | 2 | 21 laps |
Címlapkép forrása: Getty Images