Colin Kolles és csapata, egy gárda akikre megfelelőbb antonímiákat nem is lehetne találni, mint a komolyság vagy stabilitás. Amikor pár évvel ezelőtt be lett jelentve a hypercar formula, a ByKolles volt az egyik első csapat, akik jelezték indulási szándékukat a kategóriában. Autójukból viszont azóta sem láttunk sokat.
Pontosabban szinte semmit, azon túl, amit – a Tom Dillmann Twitteréről származó – címlapfotón láthatunk. Az eredeti tervük az volt, hogy már az ősszel tesztelik az egyelőre még névtelen LMH prototípust. Ez Colles Sportscar 365-nek adott interjúja szerint azért is csúszik, mivel a Brexit miatti vám- és szállítási késések következtében nem kapták még meg a legújabb sebváltót az XTractől. Aki átfutja az eredeti interjút, egy óriási magyarázkodásnak és “laptöltésnek” tűnik, amolyan Colles szerű esetlenkedés ez is. A lényeg röviden az volna, hogy amint megkapják az új váltót, először beindítják az autót és elkezdik a homologizációs tesztelést. Ez talán 10 nap múlva meg is kezdődhet a gredingi bázisú csapatnál. A motor amit a Gibson fejleszt az autóhoz, egyelőre még csak egy tesztblokk. A versenymotor február-márciusra készül majd el, tehát eléggé szűkös a csapat időkerete.
Lots of experience and #maximum motivation: @ByKOLLES presents test and development drivers for the #PMC Project #LMH#ByKOLLES #Hypercar @FIAWEC Championship @24hoursoflemans
— ByKOLLES (@ByKOLLES) April 2, 2021
More at: https://t.co/UA0twiz9yQ pic.twitter.com/208slNt2sx
Kolles arról is beszélt, hogy – egy új csapatnéven – teljes WEC szezont futnának jövőre, de egyelőre még nem készültek el a nevezési dokumentációval, még az autó homologizációja előtt. A sebringi szezonnyitó már március közepén esedékes, szóval a ByKolles és a Peugeot is elég szűkös időkerettel rendelkezik, de a franciákban ezúttal is jobban bízunk. 😀 Colin Kolles csapata ha megtehette volna, valószínűleg csak az évad európai fordulóra neveznek, ez azonban nem lehetséges, ahogy hangsúlyoztuk a “Glickenhaus–szappanopera” cikkjeinkben is. Versenyzők terén túl sok konkrétumot nem tudunk. Az autó fejlesztői a már említett Dillmann és Esteban Guerrieri, egyelőre viszont még csak a francia járt üléspróbán a csapatnál.