Ugyanakkor mögüle Hamilton közepes gumikon rajtolhat. Max egy ‘űridőt’ rakott össze, míg a brit elveszítette hátvédjét: Bottas csak a hatodik helyet érte el.
Az Abu Dhabi időmérő edzés legfőbb kérdése természetesen az volt, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton közül melyikük lesz az, aki lépéselőnyből kezdheti a vasárnapi döntő összecsapást.
Az edzés első harmadában egy elszabadult bója okozott némi fennakadást: a pálya egyik alkatrészét Mick Schumacher bontotta le, Norris pedig odébb dobta autójával, ami miatt rövid időre megszakították az edzést, dacára annak, hogy nem volt különösebben zavaró helyen.
További izgalomra adott okot, hogy Verstappen autóját nem egyszer figyelték több irányból árgus szemekkel szerelői, de szerencsére, mint kiderült, nem volt probléma a Red Bull vasával. A Q1-et mégsem ő, hanem az ígéretes 1:22.845-ös időt kiautózó Hamilton nyerte. Mögötte Bottas végzett, és csak utána Verstappen
Az edzés ezen szakaszában távozott a két Haas, búcsúzott a Forma-1-es időmérők műfajától Kimi Räikkönen, és a meglepetésre a Williamstől távozó Russellt is meg tudta verni csapattársa, Latifi – igaz ezzel együtt is mindketten elestek a folytatástól
A Q2 legizgalmasabb pillanatait az etap felénél kialakult tumultus okozta: szinte mindenki egyszerre akarta megkezdeni a gyors körét, ami még ezen a nem túl rövid, és finoman szólva nem keskeny pályán is “dugót” tudott okozni – a fejben kissé szétesett Vettel nagy csalósására.
Verstappen lágy gumikra váltott, ezzel futotta meg az edzés második szakaszának legjobb körét, ami azt jelenti, hogy a piros oldalfalú gumikon fog felállni a holnapi rajtrácsra is. 1:22.8-as idejét Hamilton nem tudta felülmúlni, így ezúttal a holland rivális, sőt a másik Red Bull, Pérez mögött is végzett a harmadik helyen.
A búcsúzók közül a legnagyobb meglepetést mindenképpen az egész hétvégén amúgy remeklő Pierre Gasly okozta, aki végül csak a 12. helyet tudta megszerezni. A francia pilóta a rádióban csalódottan panaszkodott a fékekre, megnevezve szenvedésének fő okát. Kisesett a Q2-ben még a két Aston Martin, Giovinazzi és az utolsó pillanatban “ejtett” Alonso.
A Q3-ban a pattanásig feszült helyzetben Verstappen már az első próbálkozásra brutális időt tudott futni: 1:22.1-es körében némi szerepet játszott mexikói csapattársa teammunkája, aki komoly szélárnyékot húzott neki, de az időre jellemző, hogy elsőre Hamilton – igaz, kisebb hibával – több mint fél másodpercre elmaradt tőle. Ezt a hátrányt az edzés végére is csak 371 ezredmásodpercre tudta csökkenteni, míg Lando Norris meglepetésre bejött a harmadik helyre 1:22.931-es köridővel.

Utánunk Sergio Pérez és Carlos Sainz következik, Valtteri Bottas mindössze a hatodik helyre elég időt tudott kiautózni a Mercedesből. Ezt azt is jelenti, hogy lényegében kiegyenlített az állás a két nagy rivális között: Verstappené a pole és talán a lélektani előny is, ugyanakkor a lágy gumival hátrányban lehet Hamiltonnal szemben. A közepeseken rajtoló brit mögött azonban szintén csupa “lágyas” versenyző következik, Bottas újabb kiábrándító teljesítményével azonban elveszítette legkomolyabb hátvédjét – miközben Pérez képletesen már ott kocogtatja a vállát…
A remek formát mutató Tsunoda hétvégi legjobb idejét egy néhány centis pályaelhagyás miatt törölték, így a japán csak a nyolcadik helyről rajtol – eggyel Leclerc Ferrarija mögött, és eggyel Ocon Alpine-ja előtt. A 10. helyet Daniel Ricciardo szerezte meg.
Most pedig ember legyen a talpán, aki megmondja, hogyan alakulhat a 2021-es elképesztő szezon “döntő mérkőzése”!
