Egy egészen jó versennyel fejeződött be a Formula-2 2021-es szezonja Abu Dhabiban, melyet a bajnoki címét már tegnap bebiztosító Oscar Piastri nyert meg, az UNI-Virtuosi pedig kettős dobogóval megszerezte a csapatbajnokság 2. helyét.
Az élboly megint szépen eljött a rajtnál, hasonlóan a tegnapi futamokhoz megint Pourchaire és Ticktum jöttek el nehézkesen, Lawson pedig egyből el is ment mellettük, sőt még Boschungot is megelőzte az új-zélandi, aki ezután Shwartzman-t támadta, előttük Zhout-t pedig Doohan.
Ebből alakult ki egy baleset. Doohan és Lawson is szélesen fordult a 9-es kanyarból kijőve, majd amint visszatértek a poros bukótérből a pályára, egyből megindult alattuk az autó. Lawson zseniálisan megfogta a Hitech kocsit, Doohan már nem járt ilyen szerencsésen és a gumifalban végezte. Kár érte, mert kíváncsiak lettünk volna arra, mit tud az ausztrál, mindenesetre jöhetett is a biztonsági autó.
LAP 1/33
— Formula 2 (@Formula2) December 12, 2021
"Yeah, I'm okay. I'm so sorry" 📻
Doohan is OUT after getting loose while defending from Zhou ❌
Lawson also spins but he's able to continue#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/GLqUPqIkMa
Az SC bejövetelét követően Lawson kezdte meg a kerékcseréket, valószínűleg a megforgásával rendesen ledarálta a lágy abroncsok futófelületét, ezért is jött meglepően hamar.
LAP 7/33
— Formula 2 (@Formula2) December 12, 2021
Lawson is the first driver to dive into the pits 👀
He's come out in P20 as he waits for the rest to pit 🛠#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/3rOmBHNxI4
Gyorsan reagáltak is rá: Shwartzman és Ticktum is jött a boxutcába, egy körrel később pedig Zhou és az élen álló Piastri is letudta a kötelező kerékcseréjét.
Az élen így a Pourchaire-Drugovich duó találták magukat, akik egy hosszú első etapra játszottak, hasonló terven volt Daruvala, Armstrong és Vips is. Utóbbi azonban kapott egy 5 másodperces időbüntetést, mert az első körös kavarodásban hozzáért Lundgaard autójához, a dán pedig kiforgott. Véleményes az eset, inkább neveznénk versenybalesetnek, elvégre az észtnek is le kellett az előtte kiforgó ART miatt lassítania, de a versenybírák így döntöttek.
LAP 6/33
— Formula 2 (@Formula2) December 12, 2021
Juri Vips is given a five-second penalty for this incident on Lap 1, which spun round Lundgaard 💥#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/nT5MHyh8qr
Ha már versenybírák: a tegnapi F1-es időmérőn még piros zászlót ért az utolsó kanyarban elütött bója, érdekes mód ma simán betudott szaladni érte egy pályabíró, még csak VSC-re sem volt szükség. Következetesség mindenek felett!
A már kiállt versenyzők élbolya közben utolérte Deleddát, aki egészen versenyzős kedvében volt, lehet a szülinapos így év végére ráérzett a sebességre, ha már a tempót nem találta meg és a 4 másodperces körüli lemaradást stabilan hozta a hétvége folyamán.
Pourchaire a 28. körben jött ki a kerékcserére, Drugovich egy körrel később, a brazil vissza is tudott jönni a francia elé. A friss gumikon pedig támadhatták is Shwartzman-t a harmadik helyért.
Közben Lawson versenye ért véget műszaki hiba miatt, az új-zélandinak sem jött össze a hétvégén egy tiszta verseny se, pedig tempóban látszólag sikerült fejlődniük vasárnapra. A félre állt Hitech autó miatt egy rövid VSC-fázis késztette lassításra a versenyzőket.
A futamot így a bajnok nyerte, remekül megkoronázva ezzel ezt az évet, a második helyen az F2-től búcsúzó Zhou-t intette le a kockás zászló.
LIGHT 'EM UP, @OSCARPIASTRI 🔥🍩#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F2 pic.twitter.com/727TbrOX1k
— Formula 2 (@Formula2) December 12, 2021
Shwartzman végül nem bírta maga mögött tartani a friss gumisokat, így Drugovich is felállhatott a pódiumra. A hosszú etaposoknak bejött a taktika, szépen előzték le a használt gumikon autózókat. Armstrong a 7. helyre kapaszkodott fel, Vips pedig a 8. helyen ért célba, ami különösen szép az 5 másodperces időbüntetést követően.
Verseny végeredménye:
1 | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 33 | 58’14.400 | |||
2 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 33 | 58’17.688 | 3.288 | 3.288 | |
3 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 33 | 58’22.642 | 8.242 | 4.954 | |
4 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 33 | 58’24.377 | 9.977 | 1.735 | |
5 | Robert Shwartzman | Prema Powerteam | 33 | 58’27.733 | 13.333 | 3.356 | |
6 | Dan Ticktum | Carlin | 33 | 58’33.566 | 19.166 | 5.833 | |
7 | Marcus Armstrong | DAMS | 33 | 58’34.175 | 19.775 | 0.609 | |
8 | Jüri Vips | HitechGP | 33 | 58’36.955 | 22.555 | 2.780 | |
9 | Ralph Boschung | Campos Racing | 33 | 58’40.815 | 26.415 | 3.860 | |
10 | Richard Verschoor | Charouz Racing System | 33 | 58’41.642 | 27.242 | 0.827 | |
11 | Jehan Daruvala | Carlin | 33 | 58’44.407 | 30.007 | 2.765 | |
12 | Bent Viscaal | Trident | 33 | 58’47.019 | 32.619 | 2.612 | |
13 | Roy Nissany | DAMS | 33 | 58’51.705 | 37.305 | 4.686 | |
14 | Clement Novalak | MP Motorsport | 33 | 58’52.236 | 37.836 | 0.531 | |
15 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 33 | 58’54.846 | 40.446 | 2.610 | |
16 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 33 | 58’55.440 | 41.040 | 0.594 | |
17 | Marino Sato | Trident | 33 | 58’56.741 | 42.341 | 1.301 | |
18 | Olli Caldwell | Campos Racing | 33 | 58’58.246 | 43.846 | 1.505 | |
19 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 33 | 59’34.739 | 1’20.339 | 36.493 | |
20 | Liam Lawson | HitechGP | 29 | 51’43.323 | 4 Laps | 4 Laps | |
Jake Hughes | HWA Racelab | 21 | 12 laps | ||||
Jack Doohan | MP Motorsport | 0 |