A Formula-2-es és Formula-E-bajnok Nyck de Vries volt a leggyorsabb a kétnapos abu dhabi teszt első napján, Valtteri Bottas pedig megejtette debütálását az Alfa Romeóval!
Kedden és szerdán kétnapos tesztet rendeznek a Forma-1-es mezőny számára Abu Dhabiban. A gyakorláson a csapatoknak lehetőségük van egy átalakított autóval pályára vinni a jövő évi fejlesztésű, 18 inches Pirelliket, ezen felül pedig plusz egy autót – amely teljes mértékben az idei szabályok szerint van felkészítve – indíthattak fiatal pilóták számára.

Az első tesztnapon oly tekintetben nem történt meglepetés, hogy az első hét helyen a fiatalok végeztek, a jövő évi Pirellikkel foglalkozók nem kifejezetten a köridőkre mentek rá. Az sem ment csodaszáma, hogy a konstruktőri világbajnok Mercedes autója végzett az élen, a volán mögött a friss Formula-E-világbajnok Nyck de Vriesszel. A holland 77 kört pakolt a W12-be és végül 1:23.194-es idővel, csaknem másfél másodperces előnnyel zárta az élen a napot. De Vries győztes ideje egyébként mindössze másfél tizeddel maradt el Valtteri Bottas szombati Q3-as körétől, ami az eltérő körülmények ellenére is megsüvegelendő teljesítmény!
De Vries mögött a Red Bull junior Liam Lawson végzett a 2. helyen az AlphaTauri-val, 125 kört megtéve, míg a 3. helyen az elmúlt három évben mindent is megnyerő, de Forma-1-es üléshez mégsem jutó Oscar Piastri végzett az Alpine-nal. A két versenyzőt mindössze hat ezredmásodperc választotta el egymástól, de Piastritól is csak további 84 ezreddel maradt el az IndyCar-futamgyőzelméért Zak Brownttól McLaren-jutalomtesztet kapó Patricio O’Ward. A mexikói egyébként amellett, hogy jól ment és mindenki tudja róla, hogy óriási tehetség, nem győzött lelkendezni, hogy mennyire jól érezte magát az autóban, úgyhogy Daniel Ricciardónak fel van adva a lecke, ha meg akarja tartani az ülését 2023-ra is.
O’Wardot az Alfa Romeo újonca, Guan-yu Zhou követte a listán, a 6. helyen pedig Jüri Vips végzett. A nap három piros zászlós megszakításából az egyikért az észt pilóta volt a felelős, miután a 14-es kanyar kijáratánál falba tette a Red Bullt. A 7. helyen az Aston Martint vezető Nick Yelloly végzett.

A Pirelli-tesztet ellátók közül Daniel Ricciardo érte el a legjobb időt, az ausztrál a 8. lett a McLaren-Mercedesszel, majdnem egy másodpercet kapva Yelloly-tól, de kényelmes előnnyel megverve Lance Strollt. A kanadai miatt került elő elsőként a piros zászló a nap folyamán, ő az első szektor végén állt meg mechanikus hiba miatt. A harmadik megszakításra a Williams újonca, Logan Sargeant miatt volt szükség, az amerikai így is 92 kört tett meg.

A Ferrari alaposan szétosztotta a munkát: a Pirelli számára Charles Leclerc gyűjtötte az adatokat, míg a fiatalok részére biztosított autót délelőtt Antonio Fuoco, délután Robert Shwartzman kapta meg. A Mercedes engedélyezte Valtteri Bottasnak, hogy az Alfa Romeo számára elvégezze a gumitesztet – noha a finn pilótát ez év végéig szerződés köti a Mercedeshez –, míg a német márka csapatánál George Russell hajtotta végre a feladatokat. Kevesebb mint 48 órával világbajnoki címe megszerzését követően ismét pályára gurult Max Verstappen, a holland 123 kört pakolt a Red Bullba és igyekezett minél hasznosabb tanácsokkal ellátni Vipset.
A világbajnok Verstappen újra pályán egy “öszvér” Red Bull-lal [kép forrása: Pirelli Motorsport hivatalos Twitter oldala] Russell már a Mercedes pilótájaként gurulhatott pályára Abu Dhabiban [kép forrása: Pirelli Motorsport hivatalos Twitter oldala] O’Ward oda meg vissza volt első F1-es tesztjétől [kép forrása: Patricio O’Ward hivatalos Twitter oldala] Lawson számára az F2-es idény sok balszerencsét tartogatott, ez a nap azonban jól alakult az AlphaTauri-val [kép forrása: Scuderia AlphaTauri hivatalos Twitter oldala] Szokni kell még Bottast az Alfa Romeo autójában [kép forrása: Twitter / WTF1]
Los tiempos del día 1 de tests neumáticos 2022 y jóvenes pilotos.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) December 14, 2021
Tyres 2022 and rookie test Day 1 timetable
📸 @ASJesusBalseiro pic.twitter.com/N5yzI0N6eG