Az Abu Dhabi Nagydíj számokban

Az Abu Dhabi Nagydíj már önmagában is elég drámaira sikerült, nézzük most, hogy milyen érdekes rekordok dőltek meg a hétvége folyamán!

Max Verstappen egymást követő második évben szerzett pole-pozíciót Abu Dhabiban, pályafutása során összességében pedig már a 13. alkalommal parkolhatott le az első rajtkockába. Ezzel feljött az örökranglista 32. helyére, holtversenyben Graham Hill-lel, Sir Jack Brabhammel, Jacky Ickx-szel, Jacques Villeneuve-vel, Juan-Pablo Montoyával és Mark Webberrel. Azzal pedig, hogy Sergio Pérez a 4. helyen végzett szombaton, a Red Bull a legjobb itteni időmérőjét könyvelhette el a hibrid érában, 2014 óta ugyanis még sosem kerültek két autóval a top négybe.

A legtöbb futamgyőzelem mellett a legtöbb pole-pozíció is Verstappené lett a szezon folyamán

A Yas Marina Circuiten 2015 őta mindig a pole-pozícióból rajtoló versenyző nyert, ez a sorozat tehát továbbra is él, az Abu Dhabi Nagydíjak története során pedig az eddigi tizenhárom futamból nyolcat az első rajthelyről nyertek meg, és csak egyetlen egyszer, 2012-ben Kimi Räikkönen tudott az első soron kívülről győzni.

Valtteri Bottas 101. nagydíjhétvégéjét teljesítette a Mercedes versenyzőjeként, és mind a százegy alkalommal bejutott a Q3-ba.

Yuki Tsunodának a szezon folyamán először sikerült legyőznie időmérő edzésen csapattársát, Pierre Gasly-t, míg Nicholas Latifi a sprintkvalifikációs hétvégéket nem számítva szintén először múlta felül George Russellt.

Tsunoda megverte Gasly-t szombaton, de a szezon egészét tekintve 21:1-re maradt alul az időmérőkön

Rákanyarodva a futamra: Max Verstappen 24 évesen, 2 hónaposan és 12 naposan a Forma-1 történetének negyedik legfiatalabb-, egyben harmincnegyedik különböző és az első holland világbajnoka lett, továbbá az első nem mercedeses világbajnok a hibrid érában. A Honda – motorgyártóként – első egyéni világbajnokát adta 1991 és Ayrton Senna óta. Verstappen egyébiránt pályafutása 20. futamgyőzelmét aratta, ezzel utolérte az örökranglistán Mika Häkkinent, és már csak eggyel van elmaradva egy másik finn világbajnoktól, a most visszavonuló Kimi Räikkönentől. A holland pilóta karrierje során harmadszor szerzett mesterhármast, ami pole-pozícióból, futamgyőzelemből és leggyorsabb körből tevődik össze.

Verstappen világbajnoki címével a “legtöbb futamgyőzelem vb-elsőség nélkül” rekordja visszaszállt a tavaly elhunyt Sir Stirling Mossra, aki tizenhatszor diadalmaskodott tartalmas pályafutása során, de világbajnok sosem lett. Verstappen megdöntötte továbbá az egy szezonon belül szerzett dobogós helyezések rekordját, korábban soha senki nem tudott egy évadon belül tizennyolcszor is a legjobb három között végezni. Összesen egyébként a mostani volt Verstappen hatvanadik dobogója, így egyenlített az örökranglistán háromszoros világbajnok apósával, Nelson Piquet-vel szemben.

A hibrid korszakban a mostani volt mindössze a második alkalom, amikor egy utolsókörös előzéssel dőlt el a futamgyőzelem: Lewis Hamilton ezúttal az áldozat szerepében tetszelgett, míg korábban, a 2016-os Osztrák Nagydíjon ő csente el a diadalt Nico Rosberg elől az utolsó kilométereken (bár az általam figyelemmel követett statisztikai lap valamilyen okból kifolyólag idén Belgiumot is ide sorolja – nem értem, miért).

A Forma-1 1057 nagydíjából ez volt mindössze a huszonnyolcadik, amely egy utolsókörös előzéssel dőlt el

A mostani volt a 2011-es Kanadai Nagydíj óta az első olyan futam, amikor a győztes csak az utolsó kör végén állt az első helyen, korábban nem vezetett. A Forma-1 története során ez mindössze a tizenharmadik ilyen alkalom, ebből az 1959-es Amerikai- és az 1997-es Európa Nagydíjak után a harmadik olyan, amely világbjanoki döntő volt. Mindezekből kifolyólag Verstappen a Forma-1 történetének első olyan versenyzője, aki egy utolsókörös előzéssel szerezte meg a világbajnoki címet, ráadásul úgy, hogy az adott futamon korábban nem állt az élen.

Verstappen a szezon során összesen 652 versenykört fejezett be az első helyen, ez több, mint a mezőny összes többi versenyzője együttvéve.

A Mercedes története nyolcadik konstruktőri bajnoki címét szerezte meg, ezzel egyenlített az örökranglista 3. helyén álló McLarennel szemben. Ráadásul mind a nyolcat zsinórban, egymást követő években szerezték, ezen a téren már a hét is rekordnak számított.

Carlos Sainz a szezon legcsendesebben jól teljesítő pilótája lett: idei negyedik dobogós helyezését szerezte és már az egymást követő tizenötödik versenyén szerzett pontot, ezzel pedig az egyéni világbajnoki tabellán feljött az 5. helyre, megelőzve Lando Norrist, valamint csapattársát, Charles Leclerc-t is. A spanyol ezzel összesen már hat dobogónál jár pályafutása során, de győzelme még nincs. A Ferrari ugyanakkor 1992-1993 óta először zárt zsinórban két idényt futamgyőzelem nélkül.

Noha a Ferrari a számok alapján közel harminc éve nem volt olyan rossz helyzetben, mint most, Carlos Sainz minden dicséretet megérdemel

Szezonbéli legjobb eredményét érte el az AlphaTauri: Tsunoda negyedik és Gasly ötödik helyével 22 pontot gyűjtöttek. A japánnak a mostani volt F1-es karrierje legjobb eredménye, konkrétan több pontot szerzett ezen a versenyen, mint az előző tizenháromon összesen.

A Haas története során először fejezett be egy szezont pont nélkül.

Észrevettél még más érdekes statisztikákat is? Írd meg nekünk kommentben!

Címlapkép forrása: Jean Todt hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.