Csütörtöktől kezdődően háromnapos tesztet rendeznek a Formula-2-es mezőny számára Abu Dhabiban. A pilótafelállások azért is lényegesek, mert talán előrevetíthetik, hogy mely csapatok kiket kívánnak soraikban tudni a következő idényre – lássuk részletesen!
A tizenegy csapat csütörtökön, pénteken és szombaton gurulhat pályára a Yas Marina pályán, a három nap során összesen 18 óra pályaidő áll majd a rendelkezésükre, minden nap délelőtti és délutáni szakaszokra bontva. A délelőtti felvonások magyar idő szerint reggel 6-tól 9-ig, a délutáni edzésszakaszok pedig 11 órától délután 2-ig tartanak majd. A gumik közül kizárólag a közepes keveréket lehet majd alkalmazi, amiből autónként nyolc szettet használhatnak el a három nap során az istállók.
Prema Powerteam
Oscar Piastri bajnokként jövőre nem indulhat újra a Formula-2-ben (nem is akar, a héten már Forma-1-es teszten vett részt az Alpine-nal), és Robert Shwartzman is bejelentette, hogy az idei volt az utolsó F2-es szezonja. Noha hivatalosan még nem jelentették be, de az idei Formula-3-as bajnok, Dennis Hauger szinte biztosan a Prema pilótája lesz jövőre az F2-ben is, ennek megfelelően az olasz istállónál vezet a teszten, mellé pedig a három nap során Jehan Daruvala csatlakozik majd. Az indiai két közepes szezonon van túl a Carlinnal, előtte pedig a Prema színeiben szerzett F3-as összetett bronzérmet, szóval egyáltalán nem lenne meglepő a szerződtetése.
UNI-Virtuosi Racing
Az attleborough-i istálló már bejelentette, hogy a 2022-es szezonnak a Jack Doohan – Marino Sato felállással vágnak neki, így természetesen ez a két pilóta képviseli majd őket a teszten is.
Carlin
Daniel Ticktum ugyebár megy a Formula-E-be, Daruvala pedig a Premához (legalábbis a tesztre), úgyhogy Trevor Carlinéknak kellett két új pilóta. Egyikük az amerikai tehetség, Logan Sargeant lesz, akinek a szerződtetését 2022-re már meg is erősítették, mellé pedig a Hitechtől jön át a Red Bull nevelés Liam Lawson.

Hitech Grand Prix
A Bakuban két versenyt is megnyerő és az összetett 6. helyén végző Jüri Vips marad a Hitechnél a tesztre is, mellé pedig Marcus Armstrong érkezik a DAMS-tól. Az ausztrál Jeddah-ban szerezte meg első F2-es győzelmét, ezt leszámítva viszont csak közepes teljesítményt tudott nyújtani, csakúgy, mint tavaly az ART-vel. Gyanús, hogy benne ennyi van, meg lennék lepve, ha jövőre villantani tudna.
ART Grand Prix
Théo Pourchaire szinte berobbant idén a Formula-2 mezőnyébe, jövőre ha marad az ART-nél (a tesztre biztosan) és kicsit jobban összeállnak a dolgok, az egyik legkomolyabb bajnokesélyes lehet. A francia szupertehetség mellé két F3-as összetett 4. hely után Frederik Vesti érkezik, akinek úgy tűnik, hogy végre-valahára elérkezhet az F2-es debütálás. Christian Lundgaard F2-es karrierje az abu dhabi három futammal befejeződött, a dán jövőre már az IndyCar-ban fog versenyezni.
MP Motorsport
A holland istálló jövő évi pilótáival, Felipe Drugovich-csal és Clément Novalakkal áll fel.
Campos Racing
A Campos nem változtatott a versenyszezont befejező felállásán, Ralph Boschung és Oliver Caldwell tesztelnek majd Abu Dhabiban. A svájci marad jövőre is, míg a közepesnek is csak erős jóindulattal nevezhető Caldwell szerződtetését egyelőre még nem jelentették be, de minden jel arra utal, hogy ő is marad 2022-re.

DAMS
A Formula-3 egyik legnagyobb tehetségének kikiáltott Ayumu Iwasa számára úgy tűnik, hogy jövőre elérkezhet az F2-es debütálás, a DAMS-os teszt legalábbis erről árulkodik. A japánhoz Roy Nissany csatlakozik majd Abu Dhabiban, aki gyenge eredményei ellenére kirobbanthatatlan a Formula-2-ből.
Trident
A Trident évek óta a Formula-2 egyik leggyengébb láncszeme, ezen szeretnének jövőre változtatni. Megerősített pilótájuk a 2022-es szezonra egyelőre nincs, tesztfelállásuk azonban már ismert: Super Formula Lights bajnoki címéért Teppei Natori kapott a csapattól egy F2-es jutalomtesztet, az pedig már hetek óta tudvalévő, hogy a rendkívül lassan ugyan, de fejlődő Calan Williams is lehetőséget kap.
Charouz Racing System
Guilherme Samaia legjobb eredménye két év alatt két 11. hely a Formula-2-ben, úgyhogy a brazil realokon kívül nem igazán tudok elképzelni más indokot a megtartására, az mindenesetre biztos, hogy a háromnapos teszten ő tekerheti a Charouz egyik autójának kormányát. Hozzá csatlakozik majd Juan-Manuel Correa, aki lényegében visszatér korábbi csapatához, 2019-ben ugyanis az akkor még Sauber Junior Team by Charouznak hívott csapat színeiben versenyzett, egészen a tragikus belga fordulóig.
Van Amersfoort Racing
A mezőny újonc csapata egyelőre nem vitte túlzásba a pilótakérdést. A teszten a legnagyobb név Jake Hughes lesz az istállónál, aki 27 évesen még mindig nem találta meg a maga útját, a folyamatos F3-as és F2-es beugrásokon kívül nem igazán tud semmi komolyat felmutatni. A brit pilóta csütörtökön és pénteken vezetheti a 22-es rajtszámú Dallara-Mecachrome-ot, majd szombatra átadja helyét a török közönségkedvenc Cem Bölükbaşınak, a másik autót pedig mindhárom nap az F3-ban idén semmit nem mutató Amaury Cordeel vezetheti.

A Formula-2-es bajnokság mezőnyének várható jelentős színvonalcsökkenéséről korábban már többször ejtettünk szót felületeinken, ezeket az elméleteket pedig azt hiszem, remekül tükrözi a fentebb ismertetett tesztfelállás. Noha a jövő évi mezőnyből hivatalosan még csak hét ülés kelt el, talán nem túlzás azt kijelenteni, hogy minden idők leggyengébb GP2/F2-es mezőnye lesz a 2022-es. Hiába vannak Haugerek, Vipsek meg Pourchaire-ek, de ha olyan pilóták tűnnek el pusztán anyagi okok miatt, mint David Beckmann, Gianluca Petecof, vagy Richard Verschoor, miközben egy Amaury Cordeel, Cem Bölükbaşı, vagy Calan Williams autóhoz juthat – anélkül, hogy leminősíteném őket –, az szerintem komoly aggodalomra ad okot az utánpótlás-nevelés helyzetét tekintve. De legalább Deledda mestert már nem kell kerülgetni…