A Motorsport Világtanács szerdai ülésén döntés született, hogy a 2022/23-as szezontól a Formula–E-ben is korlátozni fogják az éves költségvetést!
A Formula-E ügyvezető igazgatója, Jamie Reigle számára hivatalba lépése óta fontos célkitűzés volt, hogy stabilizálja a bajnokság anyagi helyzetét a három nagy német márka, az Audi, a BMW és a Mercedes kilépését követően. Erről végül sikerült is megállapodnia a Motorsport Világtanácsnak: az új szabályrendszer 2022. október 1-jén lép hatályba, habár a Technikai Munkacsoport előző ülését követően a gyártók már megkezdték az új, Gen 3-as hajtásláncok fejlesztését.
Az új szabályok értelmében a csapatok a 2022 és 2024 között időszakban szezononként legfeljebb 13 millió eurót költhetnek, viszont a már meglévő, szerződéses kötelezettségvállalások kezelése érdekében lesznek átmeneti kivételek. A 2024/25-ös szezontól a sapka összege 15 millió euróra emelkedik, azonban már bele kell számítani a tervezett Gen 3.5 Evo autók fejlesztési költségeit, valamint a versenyzők fizetését is, amire a tehetséges fiatal pilóták nevezése érdekében van szükség.
A hajtásláncok gyártóinak két, egymást követő szezon során 25 milliós plafonnal kell számolniuk, ami tartalmazza a kutatás-fejlesztési költségeket, a gyártási tevékenységeket, valamint az ügyfélcsapatok ellátása érdekében szükséges szolgáltatási szerződések teljesítését. Becslések szerint a legtöbbet költő gyártók jelenleg 40 millió euró körül szórnak el évente, szóval alaposan vissza kell majd vágniuk a kiadásokat.
További szabálymódosítás a két hónappal ezelőtt elfogadott változásokhoz képest, hogy az új, csoportkörös időmérőben a két csoportkör egyenként nem 10, hanem 12 perces lesz, eltörölték az időmérő edzésen az összesített legjobb időt futó versenyző részére adandó bónuszpontot, ellenben a pole-pozíció megszerzőjét három extra ponttal jutalmazzák majd.