Az FIA Motorsport Világtanács szerdai ülésén közzétették a Túraautó-világkupa sportszabályzatának jövő évi változásait, melyek célja, hogy javítsák a versenyzés minőségét és visszaszorítsák a kompenzációs súlyokkal való taktikázást az időmérő edzéseken.
Amióta a bajnokságban vannak, a Lynk & Co rendszeresen alkalmazta azt a stratégiát, hogy a kvalifikációkon eltitkolták valós teljesítményüket és szándékosan lassabb köridőket autóztak annak érdekében, hogy minél kevesebb kompenzációs súlyt kapjanak. A módszert szinte tökéletesre fejlesztették, Yann Ehrlacher-nek ugyanis sikerült egymás után két bajnoki címet nyernie, a most elfogadott szabálycsomag célja azonban az, hogy ezt a fajta taktikázást megpróbálják a háttérbe szorítani.
Egyrészt megváltozik a pontrendszer. A hétvégék főfutamainak (tehát azoknak, melyek rajtsorrendjét közvetlenül az időmérő edzés állapítja meg) győztese 2022-től az eddigi 25 helyett 30 pontot kap, míg a fordított rajtrácsos futamokon marad az eddigi pontozási szisztéma. A változtatás fő célja, hogy a pilótáknak kevésbé érje meg a fordított rajtrácsra játszani az időmérőkön.
Változik a kvalifikációk pontozása is, ugyanis amíg eddig csak a Q1 és a Q3 első öt helyezettje is kapott 5-4-3-2-1 bónuszpontot, addig jövőre megduplázzák ezeket a számokat, és a Q1-Q2-Q3 összesített eredménye alapján osztják majd ki azokat. Az egy időmérőn megszerezhető maximális pontmennyiség tehát marad 10 pont, viszont lényeges módosítás, hogy ezt az időmérőn összesítve futott köridők alapján kapja meg a leggyorsabb versenyző.
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. | |
időmérő edzés | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
főverseny | 30 | 23 | 19 | 16 | 14 | 12 | 10 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
fordított rajtrácsos verseny | 25 | 20 | 16 | 13 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
A legmagasabb kiosztható kompenzációs súly 60 kg-ról 40-re csökken, ezek kiszámításához pedig a megelőző két időmérőn futott legjobb köröket veszik majd figyelembe, szemben az eddigi gyakorlattal, amely három kvalifikáció két legjobb körének átlagidejét vette alapul. A módosításokkal azt szeretnék elérni, hogy egy adott hétvége eredménye ne legyen túl sokáig hatással a kompenzációs súlyokra, és az egész rendszer rugalmasabban tudjon regálni az erőviszonyok változásaira.
A televíziós közvetítések jobb kiszámíthatósága érdekében a futamok távját a jövő évtől körszám helyett időben állapítják meg: a főversenyek 30 perc + 1 körösek, míg a fordított rajtrácsos futamok 25 perc + 1 körösek lesznek, amely távok 5-5 perccel meghosszabbíthatók biztonsági autós fázis esetén, de kizárólag utcai helyszíneken.
A futamok közötti minimum javítási időt 15-ről 60 percre emelik annak érdekében, hogy egy esetleges nyitóversenyes baleset esetén a versenyzők minél nagyobb eséllyel rajthoz állhassanak a második futamon. Szintén lényeges változás, hogy a jövő évtől a hétvégék második futama lesz a fordított rajtrácsos, ami azt célozza, hogy a hátulról rajtoló, de gyorsabb pilóták bátrabban, kockázatok nélkül törhessenek előre, ezzel javítva a versenyzés minőségét.