Miután négy Mazdával, az IMSA Sportautó-bajnokságban végigversenyzett év után bejelentette Oliver Jarvis, hogy szérián belül, a Meyer Shank Racinghez igazol, nem gondoltuk volna, hogy Európában is fut egy párhuzamos szezont.
Ugyan ezt gondoltuk az elmúlt másfél évet ismét a Formula E-ben töltő Alex Lynnről is, akit még októberben jelentettek be Ganassiék második autójába az IMSA-ban. Nos, egyik versenyző esetében sem lett feltétlen igazunk. Hiszen míg az IMSA-ban rivális lesz a rutinos Jarvis, és első szezonjára készülő Lynn, addig a WEC-ben csapattársként tekinthet egymásra a két brit, a United Autosports második számú Orecajában. Arról bő két héttel ezelőtt írtunk, hogy Filipe Albuquerque és Phil Hanson oldalán visszatér a WEC-be Will Owen. Akkor még csak annyit lehetett tudni a második Oreca felállásáról, hogy a jövő februárban mindössze 16 évet töltő Josh Pierson lesz az egyik versenyző. A tinédzser mellé ül be tehát a Jarvis-Lynn kettős, egyfajta “mentori” szerepkörben is.
Great to have @alexlynnracing on board with @JPiersonRacing and myself. Can’t wait to get this season started. It’s gonna be the most competitive @FIAWEC season in LMP2 ever 🔥 https://t.co/fEBWY4uorO
— oliver jarvis (@ollyjarvis) December 17, 2021
Mindketten amúgy egy versenyen álltak eddig rajthoz a csapat színeiben. Jarvis a WEC “szuperszezon” 2019-es Fuji 6 órás versenyén, amikor az autóban teljes szezont futó Paul di Resta programja ütközött egy DTM versenyhétvégével. Lynn pedig az idei Le Mans-i 24 óráson, di Resta és Wayne Boyd váltótársaként. A csapat három autója közül ők zártak a legjobb helyen (bár a két másik Orecat eléggé húzta az ág is), negyedikként LMP2-ben, az összetett 9. helyén.
Nem DPi LMP2-es autókkal amúgy nagyjából egyformán tapasztaltak. A 28 éves Lynn 1-1 részleges WEC szezont futott 2016-17-ben a Manor és G-Drive színeiben, míg Jarvis egy teljes évadot, ugyancsak 2017-ben, a JOTA (Jackie Chan DC Racing név alatt) pilótájaként. Jarvisék (ő, Thomas Laurent és Ho Pin Tung) amúgy dominálták a szezon első felét, megnyerve a kategóriát és összetett 2. helyen zárva Le Mans-ban, végül azonban kikaptak a Rebellion Bruno Senna-Julien Canal kettősétől, akik az év utolsó 5 versenyéből négyet megnyertek LMP2-ben.