Úgy látszik, hogy zsúfolásig megtelik a január végi daytonai 24 órás verseny nevezőlistája: miközben a RACER úgy értesült, hogy akár 60 (!) autó is rajthoz állhat a legendás viadalon, olyan sztárversenyzők jelentették be részvételüket, mint Nico Müller, Colton Herta, vagy Patricio O’Ward.
Minden jel arra mutat, hogy egy igazán magas színvonalú Rolex 24-et nézhetünk majd végig jövő januárban. A RACER minden hájjal megkent szakírója, Marshall Pruett értesülései szerint ugyanis az IMSA kibővítené a nevezési listát 60 autósra, amelyből 35 helyet a GT-autók kapnának meg, 25-öt pedig a prototípusok. Ez 22 százalékos emelkedést jelent a tavalyi, 49 autós mezőnyhöz képest, ráadásul még hozzá kell tenni, hogy további nevezők kerültek várólistára, akik csak valamely más egységek visszalépése esetén vehetnek csak részt a legendás amerikai endurón, mert egyszerűen megtelt a paddock.
A legfrissebb hírek szerint a csúcskategóriát jelentő DPi-kategóriában hét autó lesz, ebből öt Cadillac és két Acura (a Mazda ugyebár idénnel befejezte IMSA-programját). A prototípusok maradék 18 helye 10:8 arányban oszlik meg az LMP2-es és az LMP3-as kategóriák között. A GTLM géposztályt felváltó GTD Pro-ban lesz a legnagyobb növekedés, az idei hat autó helyett jövőre már 13 versenygépet láthatunk ebben a kategóriában, míg a GTD-mezőnyben 22 autó lesz. Így jön össze a 60 nevező.
Ami a teljesszezonos nevezőket illeti, Pruett úgy tudja, húsz prototípus kergeti majd egymást a szezon során (hat-hat DPi és LMP2-es, valamint nyolc LMP3-as gép), míg GTD Pro-ban hét-, GTD-ben tizenkettő autó lesz, ami az összes versenyen rajthoz áll. Ez összesen 39 autót jelent azokon a hétvégéken, ahol mind az öt kategória jelen lesz, illetve a hosszútávú versenyeken (Sebring, Watkins Glen, Road Atlanta) ez a szám 45-50-re emelkedhet.
Rátérve Daytonára, ma délelőtt a High Class Racing bejelentette, hogy a csapat teljes szezonos versenyzői, Dennis Andersen és Anders Fjordbach, valamint az endurance fordulókra korábban már leigazolt Fabio Scherer mellé negyedikként a kétszeres DTM-ezüstérmes, Formula-E dobogós Nico Müller csatlakozik a szezonnyitó 24 óráson. Müller pályafutása során először indulhat Daytonában, részvétele pedig tulajdonképpen egy felkészülés lesz WEC-szezonjára, melyet egy teljesen új csapat, a Vector Sport színeiben teljesít. A High Class Racing idén debütált Daytonában egy nem kevésbé gyenge felállással, akkor a csapat két magja, Andersen és Fjordbach mellett Robert Kubica és Ferdinand Habsburg vezetett. Az egység nem tudott célba érni, de idén mindenképpen szeretnének javítani.
🚨 24h of Daytona here we come 🇺🇸⌚️
— Nico Mueller (@nico_mueller) December 20, 2021
pumped to make my Daytona debut together with @HighClassRacing in LMP2, sharing the car together with Fabio, Anders & Dennis 🇩🇰🇨🇭🚀
exciting start to 2022 ahead 😍🔥#nm51 #fullpull #rolex24 #daytona #imsa #lmp2 #highclassracing #bringiton pic.twitter.com/D9Z6ayZD9c
Bejelentette versenyzőit az idei kategóriagyőztes Era Motorsport is. A 2021-es versenyen a győztes felállást Dwight Merriman, Ryan Dalziel, Paul-Loup Chatin, valamint a csapat tulajdonosa, Kyle Tilley alkották, és ugyanezzel a kvartettel vágnak neki a jövő évi Rolex 24-nek is. Ezt követően Merriman és Dalziel folytatják a szezont, a három endurance fordulón pedig Tilley csatlakozik hozzájuk harmadikként.
Nem akármilyen bejelentést tett a DragonSpeed. A 2019-es és 2020-as LMP2-es kategóriagyőztes alakulatnál az idén 3. helyig jutó Devlin DeFrancesco – Eric Lux páros mellé a jövő évi viadalon csatlakozik két IndyCar-ász, Colton Herta és Patricio O’Ward. A két fiatal Christopher Mies és Fabian Schiller helyét veszi át a 81-es rajtszámú autóban, melynek főszponzora a 2019-es daytonai győztes Fernando Alonso saját ruházati márkája, a Kimoa lesz.
This is going to be fun🤩 #Daytona24 WITH THE BOYS #LMP2 🤙🏻 @ColtonHerta || @DevlinDeFran || #EricLux || @DragonSpeedLLC pic.twitter.com/4TeJpc0JMj
— Pato O'Ward (@PatricioOWard) December 20, 2021
Megerősítette továbbá a Turner Motorsport is, hogy a csapat két veteránja, Bill Auberlen és Robby Foley mellé a BMW gyári versenyzője, Jens Klingmann, valamint az GT World Challenge America-bajnok Michael Dinan csatlakoznak majd. A csapat jövőre a BMW új versenyautójával, az M4 GT3-mal indul, amelyet “Taco Machine”-nek neveztek el, és már pályára is vitték egy kétnapos teszt során a Daytona International Speedwayen. A Sportscar365 továbbá úgy tudja, hogy a BMW gyári támogatású versenyautóinak – melyeket változatlanul a Rahal Letterman Lanigan Racing készít majd fel – felállása is várhatóan néhány napon belül tisztázódik.
