Bejelentette a PR1/Mathiasen Motorsports, hogy a 2022-es szezonban már két autót is indítanak az IMSA sportautó-bajnokság LMP2-es kategóriájában, a második autó vezérpilótája pedig a Mazdától érkező Jonathan Bomarito lesz.
Közzétette jövő évi felállását a PR1/Mathiasen Motorsports. A bejelentés leglényegesebb eleme, hogy az eddigi évek gyakorlatával ellentétben 2022-ben már két autóval támadnak az LMP2-es kategóriában, ráadásul nem is akármilyen neveket szerzett meg csapatába Booby Oergel és Ray Mathiasen. A kaliforniai székhelyű istálló az elmúlt három évben megnyerte az IMSA sportautó-bajnokság LMP2-es kategóriájának összetett értékelését, a daytonai 24 óráson azonban 2015 óta nem sikerült diadalmaskodniuk, ezen változtatnának jövőre.
Wishing you a season filled with joy and hope… Happy Holidays! 🎆#PR1Motorsports pic.twitter.com/QYAMmW9YXw
— PR1 Mathiasen Motorsports (@PR1Motorsports) December 24, 2021
Az 52-es rajtszámú Oreca-Gibson felállása változatlan marad: a csapattal az előző években számos rangos versenyt megnyerő Ben Keating váltótársa a korábbi ELMS-bajnok Mikkel Jensen lesz, a hosszú távú versenyeken csatlakozik melléjük Scott Huffaker, Daytonában pedig még a négyszeres le mans-i kategóriagyőztes, kétszeres WEC-kategóriabajnok, sebringi 12 órás győztes Nicolas Lapierre is.
Keating számára ez egy különleges helyzetet teremt, hiszen korábban őt negyedik versenyzőként már bejelentette a JDC-Miller Motorsport is, mindemellett pedig a WEC-ben a TF Sporttal teljes szezont fut. Keating számára nem egyedülálló a daytonai programduplázás, ugyanis már az előző két évben is párhuzamosan versenyzett hol a PR1/Mathiasen Orecában, hol GTD-kategóriás sportautókkal.
Nem lesz gyengébb az új 11-es autó felállása sem, sőt… Az egység teljes szezonos pilótái a korábbi USF2000-bajnok, nyolcszoros IMSA-futamgyőztes, Mazdától érkező Jonathan Bomarito, valamint a szintén amerikai, autóversenyzéssel mindössze három éve foglalkozó, de a bronz-minősítésű versenyzők közül az egyik leggyorsabb ütemben fejlődőnek számító Steven Thomas lesznek. Őket az endurance fordulókon harmadikként a rendkívül fiatal, mindössze 15 éves Josh Pierson egészíti majd ki, aki amúgy a United Autosportsszal teljes szezont fut majd az endurance-világbajnokságon, míg a daytonai 24 óráson a negyedik váltótársuk a kétszeres le mans-i kategóriagyőztes, ELMS-bajnok, hatszoros IMSA-futamgyőztes Harry Tincknell lesz, aki Bomaritóhoz hasonlóan ugyancsak a Mazda gyári programját erősítette eddig.
Wrapping up the 2021 season with a bang💥 Congratulations to No. 55 @MazdaRacing, the DPi winners of the #MotulPetitLeMans at @RoadAtlanta 🏁#IMSA / #MotulPetitLeMans pic.twitter.com/yNvXP13u2H
— #IMSA (@IMSA) November 14, 2021
Bomarito számára bizonyos szempontból hazatérésként is felfogható a PR1/Mathiasen-program, pályafutása korábbi részében ugyanis már versenyzett a PR1 Motorsports és a Mathiasen Motorsports színeiben is, mielőtt azok egyesítették volna erőiket. A kaliforniai származású pilóta 2003-as USF2000 bajnoki címét is a PR1 színeiben szerezte, majd néhány évvel később az Atlantic Championshipben nyert futamokat a PR1 és a Mathiasen-csapat színeiben is.