Kétautós felállással, korábbi gyári Mazda-versenyzőkkel robbantana jövőre a PR1/Mathiasen

Bejelentette a PR1/Mathiasen Motorsports, hogy a 2022-es szezonban már két autót is indítanak az IMSA sportautó-bajnokság LMP2-es kategóriájában, a második autó vezérpilótája pedig a Mazdától érkező Jonathan Bomarito lesz.

Közzétette jövő évi felállását a PR1/Mathiasen Motorsports. A bejelentés leglényegesebb eleme, hogy az eddigi évek gyakorlatával ellentétben 2022-ben már két autóval támadnak az LMP2-es kategóriában, ráadásul nem is akármilyen neveket szerzett meg csapatába Booby Oergel és Ray Mathiasen. A kaliforniai székhelyű istálló az elmúlt három évben megnyerte az IMSA sportautó-bajnokság LMP2-es kategóriájának összetett értékelését, a daytonai 24 óráson azonban 2015 óta nem sikerült diadalmaskodniuk, ezen változtatnának jövőre.

Ezzel a képpel kíván boldog karácsonyt szurkolóinak a PR1/Mathiasen Motorsports

Az 52-es rajtszámú Oreca-Gibson felállása változatlan marad: a csapattal az előző években számos rangos versenyt megnyerő Ben Keating váltótársa a korábbi ELMS-bajnok Mikkel Jensen lesz, a hosszú távú versenyeken csatlakozik melléjük Scott Huffaker, Daytonában pedig még a négyszeres le mans-i kategóriagyőztes, kétszeres WEC-kategóriabajnok, sebringi 12 órás győztes Nicolas Lapierre is.

Keating számára ez egy különleges helyzetet teremt, hiszen korábban őt negyedik versenyzőként már bejelentette a JDC-Miller Motorsport is, mindemellett pedig a WEC-ben a TF Sporttal teljes szezont fut. Keating számára nem egyedülálló a daytonai programduplázás, ugyanis már az előző két évben is párhuzamosan versenyzett hol a PR1/Mathiasen Orecában, hol GTD-kategóriás sportautókkal.

Nem lesz gyengébb az új 11-es autó felállása sem, sőt… Az egység teljes szezonos pilótái a korábbi USF2000-bajnok, nyolcszoros IMSA-futamgyőztes, Mazdától érkező Jonathan Bomarito, valamint a szintén amerikai, autóversenyzéssel mindössze három éve foglalkozó, de a bronz-minősítésű versenyzők közül az egyik leggyorsabb ütemben fejlődőnek számító Steven Thomas lesznek. Őket az endurance fordulókon harmadikként a rendkívül fiatal, mindössze 15 éves Josh Pierson egészíti majd ki, aki amúgy a United Autosportsszal teljes szezont fut majd az endurance-világbajnokságon, míg a daytonai 24 óráson a negyedik váltótársuk a kétszeres le mans-i kategóriagyőztes, ELMS-bajnok, hatszoros IMSA-futamgyőztes Harry Tincknell lesz, aki Bomaritóhoz hasonlóan ugyancsak a Mazda gyári programját erősítette eddig.

Bomarito egy “kis Le Mans”-győzelemmel búcsúzott a Mazdától, jövőre már a PR1/Mathiasennel érne el sikereket

Bomarito számára bizonyos szempontból hazatérésként is felfogható a PR1/Mathiasen-program, pályafutása korábbi részében ugyanis már versenyzett a PR1 Motorsports és a Mathiasen Motorsports színeiben is, mielőtt azok egyesítették volna erőiket. A kaliforniai származású pilóta 2003-as USF2000 bajnoki címét is a PR1 színeiben szerezte, majd néhány évvel később az Atlantic Championshipben nyert futamokat a PR1 és a Mathiasen-csapat színeiben is.

Címlapkép forrása: PR1/Mathiasen Motorsports hivatalos Twitter-oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.