Fontos hírrel zárult a 2021-es év a TCR Europe-ban, majd egy másik lényeges információ látott napvilágot az új esztendő első napjaiban.
Lényeges ponton módosul a TCR Európa-kupa sportszabályzata a 2022-es szezontól, megváltozik ugyanis az időmérő edzések pontozási rendszere. Az eddigi szisztéma szerint csak a Q2-be bejutó legjobb versenyzőket pontozták, a pole-pozíciót megszerző pilóta tíz egységgel gazdagodott, majd innen egyesével csökkentek a pontszámok, és még a 10. helyezett versenyző is kapott egy pontot. Ezt a módszert sokan támadták, hiszen így nyitva maradt a fordított rajtrácsos pole-lal való taktikázás lehetősége.
Ezt próbálják meg idéntől azzal kiküszöbölni, hogy az első etap első hat helyezettjét is pontozzák: a győztes hat pontot kap, és innen egyesével csökkennek a pontszámok a 6. helyig. A Q2-t is pontozzák majd, viszont nem az első tíz, hanem csak az első öt kap pontot 10-7-5-4-3 elosztásban. A futamok pontozási rendszere nem változik.
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. | |
Q1 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Q2 | 10 | 7 | 5 | 4 | 3 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
futamok | 40 | 35 | 30 | 27 | 24 | 21 | 18 | 15 | 13 | 11 | 9 | 7 | 5 | 3 | 1 |
Jutott egy fontos bejelentés a mai napra is. A Hankook Tire 2021-ben érkezett a TCR Europe-ba a Yokohamát váltva a sorozat hivatalos gumibeszállítójaként, a koreai céget azonban idén leváltja a rivális Kumho Tire. Az Európa-kupa lesz a negyedik TCR-sorozat a dán, a spanyol és a kelet-európai bajnokságok után, melynek hivatalos abroncspartnere a kvangdzsui vállalat lesz.