TCR Eu: Új pontrendszer és másik gumiszállító érkezik 2022-ben a TCR Európa-kupába

Fontos hírrel zárult a 2021-es év a TCR Europe-ban, majd egy másik lényeges információ látott napvilágot az új esztendő első napjaiban.

Lényeges ponton módosul a TCR Európa-kupa sportszabályzata a 2022-es szezontól, megváltozik ugyanis az időmérő edzések pontozási rendszere. Az eddigi szisztéma szerint csak a Q2-be bejutó legjobb versenyzőket pontozták, a pole-pozíciót megszerző pilóta tíz egységgel gazdagodott, majd innen egyesével csökkentek a pontszámok, és még a 10. helyezett versenyző is kapott egy pontot. Ezt a módszert sokan támadták, hiszen így nyitva maradt a fordított rajtrácsos pole-lal való taktikázás lehetősége.

Ezt próbálják meg idéntől azzal kiküszöbölni, hogy az első etap első hat helyezettjét is pontozzák: a győztes hat pontot kap, és innen egyesével csökkennek a pontszámok a 6. helyig. A Q2-t is pontozzák majd, viszont nem az első tíz, hanem csak az első öt kap pontot 10-7-5-4-3 elosztásban. A futamok pontozási rendszere nem változik.

1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.
Q1654321
Q2107543
futamok4035302724211815131197531
A TCR Európa-kupa 2022-es pontrendszere

Jutott egy fontos bejelentés a mai napra is. A Hankook Tire 2021-ben érkezett a TCR Europe-ba a Yokohamát váltva a sorozat hivatalos gumibeszállítójaként, a koreai céget azonban idén leváltja a rivális Kumho Tire. Az Európa-kupa lesz a negyedik TCR-sorozat a dán, a spanyol és a kelet-európai bajnokságok után, melynek hivatalos abroncspartnere a kvangdzsui vállalat lesz.

Címlapfotó: TCR Europe
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.