Sima győzelmet aratott a 2022-es naptári év első endurance versenyén, Abu Dhabiban a 2 Seas Motorsport, több mint egy teljes körrel megelőzve a célban legközelebbi üldözőjüket.
A pénteki időmérő edzésen a pole-pozíciót a 2 Seas Motorsport 1-es Mercedese (Ben Barnicoat – Martin Kodrić – Isa bin Salman Al Khalifa) szerezte meg, a német márka első rajtsorát pedig a Sun Energy 1 Racing és az SPS Automotive Performance által közösen indított autó (Kenny Habul – Mikael Grenier – Maro Engel) tette teljessé. A 3. rajthelyet, ezzel együtt a Pro-Am kategória-pole-t az 51-es AF Corse Ferrari (Tani Youssef Hanna – Giorgio Sernagiotto – Eddie Cheever III) szerezte meg. A 2 Seas másik, Pro-Am kategóriás AMG-je (Ian Loggie – Morgan Tillbrook – Casper Stevenson) a 6. helyről kezdhette a versenyt.
Az 1-es 2 Seas Motorsport Mercedes gyakorlatilag a teljes távot uralta uralta, az autó a táv nagy részét az élen töltötte. Az első szegmensben ez főként a McLarentől átigazoló Ben Barnicoat, valamint Martin Kodrić remek etapjainak volt köszönhető, a csapat pénze mögött álló Isa Al Khalifa meglehetősen gyenge tempót ment. Az egység kényelmesen vezetett, de ott settenkedett a nyomukban a másik autójuk, a 66-os, amelyet az ötödik órában az Euroformula Open futamgyőztes, de GT3-ban újoncnak számító Casper Stevenson vezetett. A brit remek tempót ment: 13 másodperces hátrányát ledolgozva gyakorlatilag felzárkózott Barnicoat mögé, eközben pedig az üzemanyaggal is remekül bánt, a 66-os autó ugyanis három körrel tovább tudott a pályán maradni, mint Pro-kategóriás csapattársa.
Miután megtörténtek a pilótacserék, Ian Loggie a pályán Martin Kodrić elé tudott visszatérni, a horvát azonban a 9-es kanyarban hamarosan egy szép manőverrel visszaszerezte a vezetést. Ezután remek tempót is tudott menni és több mint félperces előnyt épített ki az élen, három perccel a kockás zászló előtt azonban bal-első defektet kapott, a nem tervezett kerékcsere miatt pedig a nagy előny lecsökkent 4 másodpercre. Innen várhatták a második résztávot (a szünetben féknyerget cseréltek az autón), ahol két órával a vége előtt Barnicoatnak ugyancsak be kellett iktatnia egy nem tervezett szervizelést egy vélt felfüggesztéshiba miatt, ezt leszámítva viszont zavartalan futamuk volt. A kockás zászlót végül egy teljes környi előnnyel szelték át, míg a 66-os a második szegmensben már gyengébben szerepelt és végül az összetett 4. helyen zártak.
The victorious #1 car returns to the pit lane. Congratulations @2seasmotorsport #Gulf12Hours pic.twitter.com/tsXLgPUZkb
— Gulf 12 Hours (@gulf12hours) January 8, 2022
A 3. helyen az 51-es Ferrari állt a szünetben. Eddie Cheeer III az 5. helyen vágott neki a hatodik órának, de sikerült megelőznie az előtte haladó VR46 autót vezető Alessio Saluccit, Mikkel Mac pedig ütközött egy GT4-es autóval, ezért a boxba kényszerült egy extra szervizre. Salucci mellett a végén még Dominik Baumann is elment, a VR46 így a szünetet csak az 5. helyen tölthette, a leintésig azonban sikerült felzárkózniuk a dobogóra. Baumannéknak is sikerült legyűrni az 51-es Ferrarit, amely így végül az 5. helyen zárt. Mac extra boxkiállása két körébe került a Baron Motorsportnak, a szünet után pedig további pozíciókat is buktak és végül csak a 9. helyen rangsorolták őket.
We're racing for Part 2 of the 10th edition!#Gulf12Hours pic.twitter.com/6oP2rZiavl
— Gulf 12 Hours (@gulf12hours) January 8, 2022
A másik két Pro-kategóriás autónak, az Attempto Audinak, valamint a futamot a 2. helyről kezdő 75-ös SPS Mercedesnek egyaránt gondjai akadtak. Maro Engelék autójának eltört a jobb-hátsó lengéscsillapítója, a javítással pedig buktak egy csomó időt, félidőben a 9. helyen álltak, végül pedig a 6. helyen végeztek. Az Audi eleve csak a 8. helyet szerezte meg az időmérőn, de a futamnak különféle problémák miatt csak a mezőny végéről vághattak neki. Innen a harmadik órára egészen az 5. helyig zárkóztak fel Dries Vanthoorék, később azonban a belga pilótát leváltó Alex Aka irányítása alatt tönkrement a sebességváltó, majd a német a második szegmensben balesetezett is, így kiestek.
The #99 @attemptoracing Audi has finally been put to bed and retired from the race after its earlier incident.
— Gulf 12 Hours (@gulf12hours) January 8, 2022
It's not to be for the 2019 champions this time. We'll see you again soon though. Sleep tight! 🛏️#Gulf12Hours pic.twitter.com/awvCuMyX4S
Az első kieső a 11-es Kessel Racing Ferrari (Roberto Pampanini – Mauro Calamia – Stefano Monaco) volt, miután Pampanini fékezés közben nagyott bukott, egy majdnem félórás Safety Car-fázist előidézve ezzel. Ugyancsak nem látta meg a kockás zászlót a 42-es Century Motorsport BMW, amely így elbukta a GT4-es kategóriagyőzelmet is, azt a Greystone GT 23-as McLarenje (Oliver Webb – Ian Campbell – Jamie Clarke) szerezte meg.