A GT1-es MC12 diadalmenete óta, tehát több mint tíz éve nem volt semmilyen, hivatalos és nemzetközi motorsport programja a Maseratinak, ez viszont jövőre megváltozik. Az olaszok Formula E szereplése pedig több lesz, mint egyszerű marketingfogás, és a DS hajtásláncok átmatricázása.
Ugye a PSA és Fiat-Chrysler csoportok 2021 eleji egyesülése óta, a Maserati is a Stellantis csoport alá tartozik. A franciák célja a Maserati berobbantása az elektromos sportautó piacra, ezért 2025 végéig 30 milliárd eurót terveznek befektetni az olasz márkába. Nemsokára érkezik majd az MC20 elektromos változata, az említett 2025-ös évig pedig a Maserati teljes palettájának elkészítik az elektromos változatát.
Ennek a tervnek a marketingjéül is szolgál majd a Formula E projekt. A Maserati a következő (2022-23-as) szezontól, a Gen 3-as éra kezdetével együtt lép be a szériába, egy, már versenyző csapat partnereként. A történet egyik leglényegesebb eleme pedig az, hogy a Maserati autókban nem csak átemblémázzák majd a Techeetah által használt, DS (ők ugye a Citroen sportmárkája voltak, de a Stellantis csoport megalakulása óta nagyobb szabadságot élveznek) fejlesztette hajtásláncokat. Ugyan lesznek megegyező elemek a két erőforrásban, de a Maserati egy saját elektromos motort fejesz a csapat számára.
One of the most famous names in motorsport to make a racing return in #FormulaE in 2023 👇https://t.co/ivNExiNdJa
— Motorsport.com (@Motorsport) January 10, 2022
Az olaszok érkezése a szériának is jót tesz majd, hiszen az Audi és BMW már a tavalyi szezon végén kilépett (bár hajtásláncaik még jelen lesznek a Virgin és Andretti csapatok autóiban), az idei évad végén pedig a Mercedes is elhagyja a Formula E-t.