Az utóbbi napokban, az IMSA-hoz hasonlóan hemzsegtek a hírek a WEC háza tájáról is. Nos nem azért, mert a daytonai 24 óráshoz közel lenne az Endurance-világbajnokság szezonnyitója – bár a sebringi 1000 mérföldes futamig is már csak 2 hónap van – hanem mert tudni lehetett, hogy a napokban teszik közzé a 2022-es nevezőlistát. A hónapok óta terjedő pletykák pedig beigazolódtak: rekordszámú, 39 indulója lesz az idei szezonnak. Ami a kategóriák szerinti leosztást illeti, 6 hypercar, 15 LMP2, 5 GTE Pro, illetve 13 GTE Am versenygép vág neki 2022-nek.
Hypercar/”örökölt LMP1″
A legkevesebb meglepetést természetesen a fő kategória hozta, hiszen a várt, 6 nevezőt látjuk rajta, de volt egy apró csavar a történetben, amire mindjárt kitérek. Amint pár héttel ezelőtt mi is beszámoltunk róla, a visszavonuló Nakajima helyére Ryo Hirakawat ülteti a Toyota a nyolcas autóba, Buemi és Hartley mellé, míg a hetes változatlan felállással (Kobayashi-Conway-Lopez) várja az új szezont.
Nakajima és Kobayashi a Toyota vezetésébe kerül, míg Ryō Hirakawa ül jövőre a 8-asba
Szintén marad a jól bevállt triónál a 2 év múlva hypercarral érkező Alpine: idén is Nic Lapierre, Mathieu Vaxiviére és a brazil André Negrão terelgeti a Rebelliontól “megörökölt” technikát. A Peugeot ugyan korábban már bejelentette versenyzőinek leosztását, a nevezőlistán egyelőre csak Paul di Resta (93) és Loic Duval (94) neve szerepel. A WEC vezetése és Jim Glickenhaus közötti szópárbajról mi is többször írtunk nektek. Végül pedig a Glickenhaus program egy autós lesz a teljes szezonra (708-as számú egység). A 007 LMH-ba a tavalyi 24 óráson, a rajt utáni kalamajkát okozó Olivier Plat nevezték eddig.
Na és akkor itt ugrik a majom a vízbe. Eredetileg lett volna egy hetedik nevező is a Hypercar kategóriában. Nagyjából egy hónapja mi is írtunk róla, hogy kedvenc csapatunk, a ByKolles is nevezne az idei szezonra. Colin Kolles gárdája több probléma miatt is csúszott az autó megépítésével, és még decemberben sem álltak sehogy a homologizációval. Nos, a vesztük is ez lett- legalábbis egyelőre. A Vanwall márka utdócégével “kötöttek házasságot”, hiszen az LMH-k egy autógyár égisze alatt kell fussanak, viszont a WEC/FIA visszadobta a nevezést, mivel a versenygép homologizációja egyelőre még fasorban sem áll. Ezen túl a csapat jelezte, hogy a márciusi, sebringi futamon még nem tudnának indulni, és májusban, Spában érkeznének meg. Nos, mivel hasonló okok miatt kötelezték a Glickenhaust a teljes szezonos nevezésre, gyanúsan ez sem volt egy valid opció. Tehát felmerül a kérdés, hogy Kolles-lék egyáltalán tudnak-e indulni idén bármilyen WEC futamon.

LMP2
Az Oreca által kisajátított (mind a 15 nevező az Oreca 07 mellett döntött) kategóriában elég nagy mozgolódás volt a télen. A High Class Racing, a Racing Team Nederland és a DragonSpeed is átnyergelt az IMSA Sportautó-bajnokság P2-es kategóriájába, helyettük viszont bőven érkeztek új gárdák. A Pro-Am alosztály viszony kicsit megcsappant, hiszen három autót leszámítva mindenki a profik közé nevezett. Az amatőrök között látni fogjuk a debütáló AF Corset (Nicklas Nielsen-Alessio Rovera-François Perrodo), ami a Ferrari LMH projekt egyik előszele is. Újabb szezonra visszatér a szlovák ARC Bratislava gárda (a csapatfőnök Miroslav Konopka, Tijmen van der Helm és Mathias Beche), valamint debütál egy új, francia csapat, az Ultimate (Matthieu Lahaye, Jean-Baptiste Lahaye, François Heriau).
A tavalyi karegóriabajnok WRT és RealTeam egyesüléséről kétszer is írtunk a napokban, a nevezőlistán pedig egyelőre csak Sean Gelael és Rui Andrade neve szerepel. Ugyancsak tegnap hoztuk le Esteban Gutiérrez WEC debütálását, aki Alex Brundle és a csapattulaj Jakub Śmiechowski oldalán, az Inter Europolnál mutatkozik be a szériában.
Retteghet a világ: csapatot vált Sean Gelael!
Ugyan a Gelael család (és jelentős büdzséjük) elhagyta a Jota csapatot, a britek így is egy giga felállást vonultatnak fel az idei szezonban. A 38-as autóba António Félix da Costa és Roberto González mellé Will Stevens érkezik a visszavonuló Anthony Davidson helyére. A brit versenyző idén az IMSA Michelin Endurance Cup futamain is indul a WTR színeiben. A 28-as Orecaban a gyengécske IndyCar szezonon túl levő Ed Jones, a United Autosports színeiben tavaly ELMS szezont futó Jonathan Aberdein, és az utóbbi években F3-as szinten versenyző Oliver Rasmussen váltják egymást.
A WEC-be három év után visszatérő G-Drive az osztrák René Bindert és az ausztrál James Allent (a földrajzot nem ismerőknek nem kedvezve😛) nevezte eddig.
Három év kihagyás után jövőre visszatér a WEC-be a G-Drive
Szintén a napokban tudtuk meg, hogy Bourdais a WEC-ben is teljes szezont fut Nico Müller oldalán a debütáló Vector Sport csapatnál. Harmadik váltótársuk az utóbbi években az ELMS-ben versenyző, ír Ryan Cullen lesz. A United Autosports érdekes felállása (az IMSA rivális Jarvis-Lynn duó egy autóban, Josh Pierson oldalán) már több cikkünk tárgyát is képezte, Will Owen pedig egy év szünet után tér vissza (Filipe Albuquerque és Phil Hanson váltótársaként) a csapathoz és a versenypályákra. A tavaly csajtriót indító Richard Mille Racing eddig egyetlen hölgyet nevezett az egyes rajtszámú Orecaba, a francia Lilou Wadoux személyében. Őt utoljára egy óriásit borulva láttuk egy Peugeot-val, a TCR Europe-ban, bő 3 évvel ezelőtt.
A Premával a télen tesztelő Robert Kubica és Louis Delétraz hivatalosan is elhagyja a WRT-t, az olaszokhoz csatlakozva, ahol Lorenzo Colombo lesz a csapattársuk. Delétraz amúgy nem fog unatkozni idén, hiszen a Tower Motorsport színeiben IMSA szezont is fut.
Robert Kubica and Louis Deletraz will be part of @PREMA_Team's line-up for its first season in the #WEC:https://t.co/xmUEmH0Lmt
— Motorsport.com (@Motorsport) January 12, 2022
Utoljára pedig egy másik gigászi gárdát hagytunk. Eredetileg arról szóltak a hírek, hogy a Penske csak részleges szezont fut a Porsche programra készülve. Végül azonban a teljes évre elköteleződtek. Versenyzőik a veterán Emmanuel Collard, illetve a stuttgartiak által frissen leigazolt Dane Cameron és Felipe Nasr lesznek.
GTE Pro
A lassan haldokló GTE kategóriában a várt, 5 nevezőnk lesz, amit a Corvette párhuzamos IMSA-WEC programja ráz fel kicsit. A négyes, WEC autóban Tommy Milner, Alexander Sims és Nick Tandy indulnak.
Párhuzamos WEC-IMSA programot fut jövőre a Corvette, 2024-re pedig érkezik a Z06 GT3.R
A Porsche 91-es autója változatlan trióval vág neki az évnek (Lietz-Bruni-Makowiecki), a 92-ben Laurens Vanthoor érkezik Neel Jani helyére, Kévin Estre és Michael Christensen mellé. Az AF Corse eddig Alessandro Pier Guidit (51) és Miguel Molinat (52) nevezte a két 488 GTE Evoba.
GTE Am
A legkisebb géposztály mezőnye is nő, és 13 autó várja az idei szezon rajtját. A Ferrari-Porsche csata ezúttal egyenlően zajlik majd, hiszen mindkét gyártónak 5 versenygépe lesz a kategóriában. Idén is három autót nevez az AF Corse (egyet ismét Spirit of Race néven- 71-es): Toni Vilander-Simon Mann-Christoph Ulrich (21); Thomas Flohr (54); Pierre Ragues-Franck Dezoteux (71), és kettőt az Iron Lynx: Claudio Schiavoni (60); Rahel Frey (85- ez az Iron Dames autó). A Porschék esetében 2-2-t indít a Proton Racing (Christian Ried– 77; Julien Andlauer– 88) és a Project 1 (Matteo Cairoli– 46; Thomas Preining– 56), illetve egyet a brit GR Racing (Michael Wainwright– 86).
A három Aston Martin terén sem lesz óriási változás. A “leggyáribb hátterű”, 98-as AMR autóban Nicki Thiim és David Pittard lesznek az örök visszatérő Paul Dalla Lana váltótársai. A japán D’station Racing 777-es autójánál Satoshi Hoshino neve szerepel a listán, míg a 33-as TF Sport autóban az újabb, dupla IMSA szezonra készülő Ben Keating.