Tegnap délelőtt tették közzé a WEC idei szezonjának rekordszámú, 39 fős nevezőlistáját, azóta pedig megkaptuk a január végi daytonai 24 órás indulóinak számát is, ami újabb okot ad az örömre. A floridai versenyre 61 egység nevezett, ami a legtöbb a 2014-es futam óta.
Ami a kategóriák szerinti lebontást illeti, 7 DPi, 10 LMP2, 9 LMP3, 13 GTD Pro és 22 GTD Am nevezőnk van a futamra. Ezeket futjuk át a cikkben.
DPi
Ugyan a Mazda kilépésével csak két gyártónk maradt a legnagyobb kategóriában (már mindenki nagyon várja az LMDh formula érkezését), egy igencsak izgalmas csatát hozhat 2022 is. A főszereplők nagyjából a szokásos alakulatok lesznek idén is, kezdjük a két acurás csapattal. A sorozatban három (és az utóbbi ötből négy) daytonai 24 órást megnyerő Wayne Taylor Racing (10-es Konica Minolta színekben és néven futó Acura) tavalyi négy versenyzőjéből hármat megtart (Ricky Taylor-Filipe Albuquerque-Alex Rossi), míg az idén Meyer Shankékkel induló Castroneves helyére Will Stevens érkezik a MEC futamaira. Attérve az MSR-re, Michael Shank csapatánál egy teljesen új felállás lesz az idei szezonra. Oli Jarvis és Tom Blomqvist futnak teljes szezont, míg az endurance futamokon, illetve Daytonában a csapat IndyCar versenyőzi, Pókember és Pagenaud ülnek be a 60-as rajtszámú Acurába.
Az 5 autósra bővülő Cadillac flottát Ganassiék giga-felállása dobja fel igazán. A Renger van der Zande-Sébastien Bourdais-Scott Dixon-Álex Palou, illetve Alex Lynn-Earl Bamber-Kevin Magnussen-Marcus Ericsson váltók igencsak tiszteletet parancsolnak. Az összetett címvédő Action Express Racingnél Tristan Nunez érkezik a Porschéhez igazoló (és Daytonában egy GTD Pro autóval induló) Felipe Nasr helyére, Derani és Conway mellé, míg a csapat 48-as számú, sztárfelállása annyiban váltózik, hogy Pagenaud helyén José Maria Lopez debütál Daytonában és a bajnokságban.
Ezek után picit “eltörpül” a JDC-Miller Motorsports ötös számú alakulata, de őket sem kell majd félvállról venni. Teljes szezont Tristan Vautier és a veterán Richard Westbrook fut a Cadillacben, míg Loic Duval és a Daytonában szokásosan dupla programot teljesítő Ben Keating csatlakozik melléjük.
A friss IndyCar-bajnok Álex Palou is indul Daytonában, ahogyan Magnussen, Dixon és Ericsson is
LMP2
A WEC nevezőlistához hasonlóan, Daytonában is csak Orecák képviselik a “második számú” kategóriát. Amint már mi is írtunk róla, az Endurance-világbajnokság mezőnyéből átnyergel a WEC-be a Racing Team Nederland és a High Class Racing, míg a két széria között ingázó DragonSpeed is csak az IMSA-ban indul idén. Ugyan a hollandoknál indul Rinus VeeKay és Giedo van der Garde, míg a dán csapat színeiben beugrik Nico Müller is, a komolyabb eredményt én a DragonSpeedtől várnám, akik a Colton Herta-Pato O’Ward-Eric Lux-Devlin DeFrancesco négyessel indulnak a győzelemért. A Montoya család indulására Sebringig várni kell, őket Daytonában még nem fogjuk látni.
Az orosz G-Drive két autós felállása sem kutya, olyan nevekkel az autókban, mint Luca Ghiotto, René Rast vagy Ed Jones, de a szintén két autós PR1/Mathiasen gárdát sem kell leírni, ahová Nic Lapierre és Harry Tincknell kaliberű arcok ugranak be.
Igencsak erős felállással, René Rasttal a soraiban indul a G-Drive Daytonában
A tavalyi kategória győztes, és ELMS programjáról lemondó Era Motorsport semmit sem változtat felállásán (Ryan Dalziel, Dwight Merriman, Kyle Tilley, Paul-Loup Chatin), ellenben a mögöttük másodikként célbaérő Tower/Starworks annál többet. Náluk Louis Delétraz és Habsburg Ferdinánd is indul a szezon során. Nem utolsó sorban pedig ne feledkezzünk meg a United Autosports-ról sem. Az ő felállásuk első látszatra nem annyira világverő, de az összetett Le Mans-győztes Guy Smith-től elleshetnek ezt-azt a fiatalok.
LMP3
A 5-5 Ligier és Duquine prototípusból álló P3-as mezőnyről nem szeretnék túl sokat írni, hiszen a futam során főként útban lesznek ezek a prototípusok, hiszen a pálya adott részein még a GT3-as autóknál is lassabbak. Bár a szokásosnál nagyobb nevek indulnak több autóban is. Andrettiéknél például feltűnik Gabby Chaves, a Sean Creech Motorsport színeiben teljes szezont fut a veterán João Barbosa – de itt indul Andy Priaulx fia is, Sebastian – a CORE Autosport Jon Bennett-Colin Braun-Niclas Jönsson-George Kurtz felállása meglepően erős a kategóriához képest, míg Rileyéknél ezúttal LMP3-ban indul Felipe Fraga.
GTD
A két GT kategóriát nem szeretném most különválasztani, hiszen akkor holnapra sem érnénk a cikk végére 😅, a napokban pedig amúgy is elég részlegesen beszámoltunk az indulókról. GTD Pro-ban a 13 autó elég egyenlően oszlik el a gyártók között. A futamra nevezett 3 Porsche (KCMG; Pfaff Motorsports; WeatherTech Racing), 2-2 Corvette (gyári csapat), BMW (RLL) és Mercedes (Proton/WeatherTech R.), illetve 1 Ferrari (Risi), Lexus (Vasser-Sullivan), Aston Martin (Heart of Racing) és Lamborghini (TR3 Racing).
Egy Porschét és egy Mercedest is indít Daytonában a WeatherTech Racing, míg Pagenaud az MSR-rel tér vissza
Egy favoritot választani kb. lehetetlen, de még háromra bökni sem egyszerű. Ha mégis kicsit ki akarjuk vesézni az esélyeket, a KCMG újonc Daytonában, ami picit visszább veheti őket. Rahaléknak ez lesz az első éles futama az M4 GT3-mal, míg a Corvette GT3-as specifikációra átalakított C8.R-re is most lesz először élesben bevetve. Szóval vannak itt kérdőjelek. Emiatt hajlanék picit a Risi Ferrari, esetleg Mercedes irányba (ők tavaly 1-2-ben zárták a GTD-t), egyben a Pfaff Porschén, és Vasserék Lexusán is nagyon rajta tartanám a szemem a riválisok helyében. Az elmúlt években többször megnyerte a Lamborghini is a kategóriát, a 63-as TR3 autó felállása pedig hibátlan, de kérdés, hogy a csapat mennyire tud felnőni a feladathoz.
Bejelentette jövő évi felállását a Vasser Sullivan Racing
Ami a sima GTD mezőnyt illeti, itt favoritot találni olyan, mint tűt keresni a szénakazalban… Viszont hosszú évek óta először nem lesz Audi a mezőnyben, hiszen az NTE Sport Lamborghinire váltott. Ennek is köszönhetően, a Porsche és Mercedes mellett az olaszoknak lesz a legtöbb autója (4) az alkategóriában. Emellett indul 3 Aston Martin, 2-2 Ferrari és McLaren, illetve 1-1 Lexus, Acura és BMW. A bajorok autóiból lett volna több is, hiszen a 2018-as GTD bajnok Paul Miller Racing hosszú évek után váltott Lamborghiniről, viszont az új M4 GT3-at nem kapták meg időben, hogy indulhassanak vele Daytonában.
Vége a Paul Miller Racing és a Lamborghini házasságának, BMW-re váltanak idén
A tavalyi első két helyet megszerző HTP Motorsport és SunEnergy1 Racing is visszatér, Mercedes gyári pilótákkal a volán mögött, szóval a céljaik hasonlóak lesznek, és ha mégis tippelnem kellene győztesre, közülük választanék, vagy esetleg a Wright Porschére böknék. A versenyzők neveit böngészve a TGM Porschét, a két McLarent, a Gilbert Korthoff Mercedest, az Acurát, és az NTE Lamborghinit azonnal ki is húznám a kategória győzelemre esélyesek közül, de 24 óra alatt bármi megtörténhet. 🙂