A hétvégén a Dubai Autodrome-on került sor a 2022-es év második nagyobb endurance-versenyére, egyben az első 24 órás futamra, amely a 24H Series szezonnyitó versenye is volt egyben.
A WRT istálló a szaúd-arábiai MS7 néven futó autó vezetésével fölényes kettős győzelmet aratott a dubai 24 órás versenyen. Dries Vanthoor, Christopher Mies, Thomas Neubauer, Axcil Jefferies és Mohammed Saud Fahad Al Saud egy teljes körrel előzték meg a célban a csapat másik R8-asát, melyet Frederic Vervisch, Benjamin Goethe, Arnold Robin, Maxime Robin és Jean-Baptiste Simmenauer vezettek. A belga csapat története során másodszor diadalmaskodott a hagyományosan a szezon első 24 órás versenyének számító viadalon, míg az Audinak ez volt a harmadik sikere, az első a Car Collection Motorsport 2019-es diadala óta. A zimbabwei származású Axcil Jefferies pedig megvédte győzelmét, tavaly ugyanis szintén a dobogó tetején állt, akkor még a GPX Racing istálló Porschéjával aratott diadalt.
Christopher Mies is in the polesitting No. 7 MS7 by WRT Audi, sharing the front row with the No. 4 Abu Dhabi Racing by HRT Mercedes-AMG of Raffaele Marciello.
— Vincent Bruins 🧡 (@VincentJBruins) January 14, 2022
We're underway and racing in Dubai!#24HSeries #24HDubai pic.twitter.com/8fCamsGNmj
A mezőny egyébként négy év óta most volt a legnagyobb: a csúcskategóriát jelentő GT3-ban 13 autó nevezett, további hat autó volt GT3 Pro/Am- és további nyolc GT3 Am kategóriában. Ezen kívül volt egy csomó kupás Porsche, tizenegy GT4-es autó, nyolc TCR-es túraautó, meg még néhány különlegesség, melyekről részletesen >> itt << tájékozódhattok.
A futam első negyede változatosan alakult. Eleinte a porschés alakulatok váltogatták egymást az élen, a hatodik órától kezdve azonban a két WRT Audi átvette a verseny irányítását, köszönhetően néhány remekül időzített boxkiállással. A 7-es gépnek sikerült Code 60 alatt tankolnia, ezzel a 4-es Haupt Racing Mercedesszel (Raffaele Marciello – Manuel Metzger – Khaled Al Qubaisi – Hubert Haupt) és a 77-es Barwell Motorsport Lamborghinivel (Mirko Bortolotti – Rik Breukers – Rolf Ineichen – Adrian Amstutz) szemben is pályapozíciót nyertek. A HRT a rengeteg autó miatt kénytelen volt egyszerűen áthaladni a boxutcán, majd a következő körben visszatérni, ezzel sok időt buktak.
A Barwell egység tudta tartani a lépést egy darabig Vanthoorékkal, a brit istálló jó eséllyel pályázott arra, hogy a dubai 24 órás története során először nyerjenek nem német autóval, reményeiknek azonban véget vetett egy technikai hiba, kevesebb mint öt órával a leintés előtt. Innentől kezdve a két Audinak nem volt ellenfele, a győztes egység a célban három kör előnnyel verte meg a 3. helyezett Mercedes-AMG-t (Kenny Habul – Mikaël Grenier – Maro Engel – Jules Gounon), melyet a Sun Energy 1 Racing és az SPS Automotive Performance közösen nevezett.
Barwell Motorsport had gotten within one and a half minutes of the race leading No. 7 MS7 by WRT Audi, but then the No. 77 Lamborghini suffered an issue with Rik Breukers behind the wheel. Their race suddenly ends in the garage from P2…#24HSeries #24HDubai pic.twitter.com/bIhjUnyWqa
— Vincent Bruins 🧡 (@VincentJBruins) January 15, 2022
Az eltolódott stratégiák miatt Marciellónak a futam vége felé egy nem tervezett tankolást is be kellett iktatnia, ezzel a 3. helyet megörökölte a 75-ös Mercedes. Ez a két egység korábban is remek csatákat vívott, három órával a vége előtt Manuel Metzger kemény küzdelemben győzte le a Mercedes gyári versenyző Maro Engelt. Kevesebb mint tíz perccel a vége előtt azonban Mikaël Grenier kiváló egyéni teljesítményének és üzemanyagtakarékos vezetésének köszönhetően ezek a pozíciók visszacserélődtek, a dobogó legalsó fokára így ők állhattak fel.
The No. 75 SunEnergy1 by SPS Mercedes-AMG with Mikaël Grenier behind the wheel is promoted onto the overall podium. The No. 4 Abu Dhabi by HRT Mercedes-AMG had to make a late stop to make it to the end.#24HSeries #24HDubai pic.twitter.com/ISA8b0LdQu
— Vincent Bruins 🧡 (@VincentJBruins) January 15, 2022
Az 5. helyen következett Haupték másik Mercedese, a 777-es (Luca Stolz – Indy Dontje – Martin Konrad – Al Faisal Al Zubair), hatodikként zárt a legjobb Porsche, melyet a Herberth Motorsport indított (Anton De Pasquale – Sven Müller – Stephen Grove – Brenton Grove), a 7. helyen pedig a 99-es Attempto Racing Audi (Luca Engstler – Alex Aka – Florian Scholze – Nicolas Schöll – Finlay Hutchinson) végzett. Noha az összetett diadalra nem volt esélyük, a GT3 Am- és Pro/Am kategóriagyőzelmeket behúzta a Mercedes, köszönhetően a CP Racingnek (Charles Putman – Charles Espenlaub – Philip Quaife – Shane Lewis) és az MP Motorsportnak (Jaap van Lagen – Daniel de Jong – Henk de Jong – Bert de Heus).
GT4-ben a 408-as Dragon Racing Mercedes (Roald Goethe – Oliver Goethe – Stuart Hall – Jordan Grogor), míg a kupás Porschékat felvonultató 992-Pro kategória győzelme a 934-es Team GP Elite egységet (Lucas Groeneveld – Jesse van Kuijk – Daan van Kuijk – Max van Splunteren) illette. TCR-kategóriában egy thai egység győzött egy DSG-váltós Cuprával, míg a Zengő Motorsport (Zengő Zoltán – Kismarthy-Lechner Gábor – Tóth Csaba – Gál Szabolcs – Horváth Tamás) 69 kör megtétele után sajnos kiesett.
Nagyon-nagyon zanzásítva tehát ez történt a dubai 24 órás versenyen, akit viszont részletesebben érdekelnek az események, azoknak javasoljuk Vincent Bruins Twitter-oldalának felkeresését.