Bár a márciusi szezonnyitóig még bőven van idő, de fontos változások zajlottak le csapatfronton. A Team Sydney eladásra került, mostantól az új befektető keze alatt PremiAir Racing néven kell keresni, ez pedig a pilóta fronton is hozott változást. Mindeközben javában zajlanak a harmadik generációs autók tesztjei és egy-két érdekes elképzelés is napvilágot látott a bajnokság jövőjével kapcsolatban.
Eladva a Team Sydney:
Meglehetősen hányattatott utat járt be az egykori Tekno Autosport utódjaként létrejött istálló. A korábbi Supercars versenyző, Johnathan Webb által vezényelt csapat 2020-ban jött létre ebben a formájában. Akkoriban még James Courtney volt az, akivel nagy célokat tűztek ki közösen, de végül a közös munka csupán egy versenyhétvégét élt meg, utána a 2010-es bajnok a Tickford kötelékébe vándorolt át.
A csapat kettő teljes szezont lehúzott ebben a formában. 2020-ban Alex Davison, tavaly pedig a Garry Jacobson és Fabian Coulthard felállással álltak rajthoz, több kevesebb sikerrel. Lényegében a bajnokság sereghajtójának számítottak, a szebb napokat is megélt Coulthard konkrétan tök utolsó lett a teljes szezont futó versenyzők közül.
Már novemberben elkezdődtek a pletykák, miszerint Webb árulja a csapatot, de a csapat tulajdonos igyekezett elkergetni ezeket a híreszteléseket. A héten azonban nyilvánossá vált, hogy Peter Xiberras megvásárolta az istállót és 2022-ben már PremiAir Racing néven állnak rajthoz, továbbra is két Holdennel. A csapat név esetleg ismerősen csenghet azok számára, akik mélyen követik az ausztrál autósportot, ugyanis Ausztrália gyorsulási bajnokságában többször is bajnoki címet szereztek már.

A tulajdonos váltás magával hordozza a csapaton belüli pozíciók megújulását is. Pilótafronton Jacobson megtartása nem is lehetett kérdés, hiszen már évek óta élvezi Xiberras támogatását. Mellé Chris Pither érkezik, aki szintén ismerős név, hiszen pár szezont már lehúzott a szériában, legutóbb pont a Team Sydney-nél indulva. Vele együtt érkezik (vissza) a Coca-Cola is, mint (fő)szponzor. Így viszont ülés nélkül maradt Coulthard, aki mögött nem állt olyan anyagi háttér, hogy maradhasson. Elég sajnálatos ez, hiszen bár a tavalyi éve tényleg elég gyengére sikeredett, de azért bőven van olyan jó versenyző, hogy megérdemeljen egy teljes szezonos ülést. Valószínűleg másodpilótai szerepkörben fogjuk látni a hosszútávú versenyeken.
Versenyek a határon túl
A bajnokság új vezérigazgatója, Shane Howard a napokban arról beszélt, hogy az új, harmadik generációs autók érkezésével együtt a széria szeretne kitekinteni a szigetországon kívüli területekre is. Ugyebár Új-Zéland évek óta szerves részét képezi a versenynaptárnak (igaz a Covid miatt az elmúlt két évben nem jutott el a mezőny a Pukekohe Parkba), de korábban még messzebb is eljutott a bajnokság.
2005-ben a Forma-1-ből is ismert Shanghai International pályán vendégeskedtek, majd a Közel-kelet sivatagos világába is belekóstolhattak először Bahreinben, majd két alkalommal Abu-Dhabiban. Legutóbb pedig 2013-ban utazták át az óceánt, hiszen az akkoriban újnak számító COTA pályára, az Egyesült Államokba ugrottak át (hozzá kell tenni, nem a teljes nyomvonalat használták).
Már évek óta pletykáltak egy maláj versenyről, amely olyannyira komolynak tűnt 2015-ben, hogy még egy demonstrációs utcai eseményt is tartottak, amin a széria élmenői kápráztatták el a közönséget. A Sepang mellett lévő épített pálya pedig tökéletes helyszín lehetne a széria számára, főleg, hogy az F1-ből való kiszállás óta egyedül a MotoGP számít komoly nemzetközi szériának.

Egyelőre még nem neveztek meg további helyszíneket, de a vezetőség nyitott az új ötletekre.
Mindeközben javában tesztelik az új autókat a Queensland Raceway-en, ahol többek között Shane van Gisbergen, Will Davison, Zane Goddard és Broc Feeney is meghajtotta az új autókat, amik 2023-ban debütálnak.
Címlapkép forrása: Supercars.com