A hétvégén rendezték Daytonában a 24 órás verseny előtti hivatalos tesztprogramot, amely a „ROAR before the Rolex 24” nevet viseli. A hétvége zárásaként majd egy kvalifikációs futamot is lebonyolítanak, melynek során kialakul a legendás hosszú távú viadal rajtrácsa.
Első edzés
A tavalyi daytonai győztes Wayne Taylor Racing pilótája, Ricky Taylor volt a leggyorsabb a Roar első edzésén. Az amerikai pilóta 1:35.309-es idővel nyitott péntek délután, hozzá legközelebb pedig Oliver Jarvis tudott férkőzni, aki a Mazda DPi-programjának megszűnése után idén már a Meyer Shank Racingnél próbál szerencsét. Az öt Cadillac közül a Chip Ganassi Racing autói voltak a legjobbak, Sébastien Bourdais végzett ugyanis a 3.-, míg Kevin Magnussen a 4. helyen.
Debütált a pályán a GTLM-et felváltó új kategória, a GTD Pro, és elsőre a Lamborghinik voltak a legjobbak. A két legjobb Pro-autó a TR3 Racing két Huracánja lett, közülük is Marco Mapelli volt a jobb, azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a legjobb GT-időt nem egy Pro-kategóriás autó, hanem a Wright Motorsports Porschéját vezető Jan Heylen autózta. A nevezési listán egyébként a GT-autók együtt szerepelnek, az eredményekben azonban a GTD-t és a GTD Pro-t külön kezelik, így mi is maradjunk annyiban, hogy két külön géposztályról beszélünk.
Green straight to red for the first test session of the day.
— Wright Motorsports (@WrightRac1ng) January 21, 2022
📻: https://t.co/DRc1YwD1yA pic.twitter.com/6HhS3tNzNL
Azzal mindenesetre, hogy a GTLM megszűnt, elveszítettük a csatározást az LMP3-as kategóriával, most már a leglassabb prototípusok is lényegesen jobb időkre képesek, mint a GT3-as mezőny teteje (a kvalifikációra egyébként ez már nem volt elmondható, de erről majd később). P2-ben egyébként Giedo van der Garde (Racing Team Nederland), míg LMP3-ban Garett Grist (Performance Tech Motorsports) volt a leggyorsabb.
Az edzést két alkalommal kellett piros zászlóval megszakítani. Elsőként a 26-os Mühlner Motorsports America autó (LMP3) állt le egy boxból kijövő körön, 11 perccel a vége előtt pedig egy meghibásodott gumiabroncs elzárta a boxbejáratot, emiatt volt szükség a megszakításra.
Részletes eredmények
Második edzés:
Az Acura a második sessionön is maradt az élen, ezúttal azonban már nem a WTR, hanem a Meyer Shank autó volt a legjobb. Tom Blomqvist 1:34.351-ig tudta leszorítani a köridőt. A brit-svéd három tizeddel verte Albuquerque-t, az öt Cadillacnek pedig ezúttal is csak a 3-7. helyek jutottak. LMP2-ben a G-Drive és a High Class Racing versengett egymással, René Rast végül majdnem négy tizeddel verte Fabio Scherert, a 3. helyen pedig az 52-es PR1/Mathiasen Oreca végzett. LMP3-ban a 33-as Sean Creech Motorsports Ligier győzött Malthe Jakobsennel a volán mögött.
Fastest of the Day: @tom_blomqvist 👏🏻
— Meyer Shank Racing (@MeyerShankRac) January 21, 2022
P1 – 1:34.351-seconds #Roar24 // #DRVPNK // #IMSA pic.twitter.com/aa6ZnB4rRT
GTD Pro-ban ezúttal is a 63-as TR3 Racing Lamborghini volt a legjobb: Mirko Bortolottinak most sikerült legyőznie a teljes GT3-as mezőnyt, ideje viszont gyengébb volt, mint Heylen délutáni köre. Az olasz mögött a 75-ös Sun Energy 1 Mercedes végzett másodikként Raffaele Marciellóval, míg a 3. helyen a Pfaff Motorsports Porsche zárt.
A szürkületben befejeződő edzésen ismételten két piros zászló volt, ezúttal mindkét Mühlner Motorsports Duqueine megadta magát.
Részletes eredmények
Harmadik edzés:
Szombat délután is folytatódott az Acura fölénye, a harmadik gyakorlás azonban egy kisebb eső és az összesen négy piros zászlós megszakítás miatt kevésbé hozott releváns eredményeket, mint az első három session. A legjobb időt az edzés első felében futotta Filipe Albuquerque, a portugál pilóta 1:34.947-es köre után nem sokkal kezdett el szemerkélni az eső.
Az első megszakítás mindjárt az edzés első perceiben történt, amikor a 66-os Gradient Racing Acura műszaki hiba miatt leállt a boxutcában. Az autót később természetesen újra kiküldték a pályára, félidő után nem sokkal azonban ismét ők kerültek a kamerák középpontjába, a barbadosi Kyffin Simpson ugyanis balesetezett. A Honda Performance Development akadémistája eléggé összetörte az autót, a hátralévő edzéseken nem is tudtak részt venni, és az is kérdéses, hogy egyáltalán a kvalifikációs futamon rajthoz tudnak-e állni. A másik két piros zászlóra a 7-es Forty7 Motorsports Duqueine-Nissan és a 38-as Performance Tech Motorsports Ligier miatt volt szükség, mindkét esetben műszaki hiba okozta a megállást.
Unfortunately @kyffin_simpson's stint in the #66 @HondaRacing_HPD @Acura NSX GT3 Evo22 was brought to a premature halt as he hit the barrier outside Turn 5 due to the deteriorating conditions. The car has right rear corner damage which is being assessed as we speak. More shortly. pic.twitter.com/OatA0umHo8
— Gradient Racing (@GradientRacing) January 22, 2022
Visszatérve az eredményekre, noha ezúttal is egy Acura nyert, az 1-2 ezúttal már nem jött össze, a Meyer Shank autót ugyanis Mike Conway megverte. Hélio Castroneves hozta a 3. helyet a rózsaszín Acurának, majd következett Bourdais, Rockenfeller és Ericsson. LMP2-ben a friss WEC-kategóriabajnok Ferdinand Habsburg volt a leggyorsabb a Tower Motorsports Orecával, sőt az osztráknak még az 5-ös JDC-Miller Cadillacet is sikerült megvernie, így tehát először fordult elő az edzések során, hogy nem a hét DPi-autó végzett az első hét helyen. A P3-asok között ezúttal is a 33-as volt a leggyorsabb.
A GT3-as mezőnyben először villantott az Aston Martin, David Pittard ugyanis a 98-as Northwest AMR autóval (amely tulajdonképpen egy gyári támogatású gép) megfutotta a kategória legjobb idejét, megverve a GTD Pro-nevezőket is. A brit mögött a 15-ös Proton Competition Mercedes végzett a korábbi Le Mans-i kategóriagyőztes és négyszeres WTCC-futamgyőztes Dirk Müllerrel, a 3. helyre pedig Giacomo Altoé hozta be a 19-es TR3 Lambót.
Részletes eredmények
Időmérő edzés a kvalifikációs futamra:
Ezt követően került sor egy időmérő edzésre, amely a vasárnap esti kvalifikációs futam rajtrácsát hivatott meghatározni. Az első három gyakorlás alapján egyértelmű Acura-fölényre lehetett számítani, azonban a tavalyi sebringi győztes Tristan Vautier húzott egy váratlant és 1:34.034-gyel a pole-pozícióba röpítette az 5-ös Cadillacet. A francia 122 ezreddel győzte le Albuquerque-t, így tehát a Konica Minolta Acura várhatja majd a 2. helyről a százperces kvalifikációs futam rajtját, a 3-4-5. helyen pedig következett három további Cadillac, sorrendben Lynn, Nunez és Jimmie Johnson. A Meyer Shank Acura csak 6. lett, de náluk is rosszabbul járt Renger van der Zande, a holland ugyanis öt perccel a vége előtt balesetezett, ami miatt piros zászlóval véget vetettek a kvalifikációnak, ráadásul a szabályok értelmében a legjobb idejüket is törölték. A 01-es Ganassi Cadillac így csak a 10. helyről várhatja a rajtot. Enélkül harmadikok lettek volna.
Just put it on pole 😁😁😁
— Tristan Vautier (@TristanVautier) January 22, 2022
Thx team 🙏🏻 @jdcmotorsports #mustangsamplingracing @misaharajewelry @galp @cadillacracing @imsa_racing @disupdates @loicduval @RWestbrook1 @keatingcarguy @fittitweet onto quali race now ➡️➡️ #letsgo pic.twitter.com/RaLvAHtM9y
LMP2-ben PR1/Mathiasen 1-2 született, Ben Keating több mint hat tizeddel verte csapattársát, Steven Thomast, a 3. helyet pedig a High Class Racing szerezte meg. Az LMP3-as kategória értékelését a 26-ös Mühlner Duqueine nyerte, Cameron Shields mögött Nico Pino végzett a második-, Jarett Andretti pedig a 3. helyen. Ugyanakkor először vegyült el komolyabban a GT3-as és az LMP3-as mezőny, a legjobb négy GTD-autó ugyanis meg tudott verni több P3-as gépet is.
A GT-sek között egyébként két Pro-kategóriás Porsche végzett az első két helyen, a pole-pozíciót Alexandre Imperatori szállította a KCMG-nek, a 2. helyre pedig Mathieu Jaminet hozta be a Pfaff Motorsports autót. Őket két GTD Mercedes, Kenny Habul (Sun Energy 1) és Russell Ward (Winward Racing) követték. A Pro-autók győzelmét az is okozhatta, hogy a szabályok értelmében a “sima” GTD-kategóriában csak bronz vagy ezüst minősítésű versenyzők kvalifikálhattak, míg Pro-ban nem volt ilyen megkötés.
Részletes eredmények
Negyedik edzés:
Az utolsó, éjszakai edzésen visszatért az élre az Acura, 1:34.592-vel Ricky Taylor szállította az újabb elsőséget a Wayne Taylor Racingnek. Nem volt azonban sima sessionje az egységnek, Taylor ugyanis ütközött az egyik GTD-kategóriás Porschéval, aminek következtében megsérült az Acura jobb-hátsó felfüggesztése, a szerelőknek azonban sikerült elhárítaniuk a problémát és az amerikai ezt követően autózta meg az edzés legjobb idejét. Nem volt problémamentes a másik Acura edzése sem, Simon Pagenaud alatt ugyanis tönkrement a sebességváltó, a Meyer Shank Racing emiatt mindössze 11 kört tudott megtenni.
Másodpercekkel Taylor legjobb ideje után a 63-as TR3 Racing Lamborghini ütközött a 70-es Inception Racing McLarennel, ami miatt piros zászlót mutattak be (a 63-as egyébként az incidens miatt kapott egy áthajtásos büntetést, melyet a kvalifikációs futamon kell letölteniük). Ez volt a harmadik megszakítása az edzésnek, az elsőre az egyik P3-as autó leállása, a másodikra pedig néhány, a pályára került törmelék miatt volt szükség. Taylor amúgy mindössze 19 ezreddel verte a 2. helyen végző Scott Dixont, és a harmadik Conway is csak 125 ezredet kapott. LMP2-ben a háromszoros DTM-bajnok René Rast volt a leggyorsabb, míg P3-ban Trenton Estep győzött.
GTD-ben a baleset ellenére Mirko Bortolotti szállította a legjobb időt a TR3 Racingnek, a KCMG számára ezúttal Laurens Vanthoor hozott egy 2. helyet, míg a harmadik Paul Holton lett, némi reménnyel szolgálva a McLaren-rajongóknak.
Részletes eredmények
Máris változott a BoP, kedvezőbb helyzetbe került a BMW és a Corvette!
Akik figyelmesen olvasták a beszámolókat, azoknak feltűnhetett, hogy nagyon kevés, szinte semmi szó nem esett a BMW-ről és a Corvette-ről. Ennek nagyrészt az volt az oka, hogy mindkét márkát kedvezőtlenül érintették a teljesítmény-kiegyenlítő rendszer szabályai, az IMSA pedig lépett is, egy órával a szombati időmérő edzés előtt ugyanis „a versenyképes egyenértékűség fenntartása érdekében” változtatásokat eszközölt.
A Corvette másfél miliméterrel nagyobb légkorlátozó lemezeket kapott (ez tulajdonképpen egy olyan eszköz, melyet a motor szívónyílásához szerelnek fel annak teljesítményének korlátozása érdekében), valamint 3 literrel megnövelték az üzemanyag-kapacitásukat, míg a BMW-sek 5 literrel több benzint tölthetnek az autóikba, továbbá valamennyi fordulatszámon megnövelték a motor teljesítményét is.
Getting ready to ROAR! Qualifying race to set the #Rolex24 grid goes green at 2:05p ET. We'll be live on @peacockTV at 2p and @IMSARadio at 1:30p for pre-race #Corvette #C8R #Roar24 pic.twitter.com/a71k8DDAn2
— Corvette Racing (@CorvetteRacing) January 23, 2022
Történtek más változások is. A három Ferrari 488 GT3 Evo minimum súlyát megemelték 30 kilóval, a hátsó szárnyak minimális hajlásszögét pedig 3 fokkal növelték, ugyanakkor enyhén megemelték a turbónyomást, valamint 4 extra liter benzint is kaptak.