A tavalyi győztes Konica Minolta Acura rajtolhat az élről a január 30-án kezdődő daytonai 24 órás versenyen, miután a vasárnap esti kvalifikációs futamon Ricky Taylor győzelmet aratott Tristan Vautier ellen.
A legendás viadal előtti hivatalos tesztprogram, a Roar utolsó fejezeteként vasárnap este, magyar idő szerint 20 órától rendezték a kvalifikációs futamot, amely a 24 órás rajtrácsát volt hivatott meghatározni. A százperces sprintet az 5-ös JDC-Miller Motorsports Cadillac kezdhette az első helyről, miután az időmérő edzésen Tristan Vautier meglepetésre megverte az Acurákat. A GT3-as mezőnyt két Porsche vezette fel, csak utánuk következtek a Mercedesek és a Lamborghinik.
Vautier a pole-ból remekül jött el, mögé pedig a szintén remekül rajtoló Tristan Nunez zárkózott fel, hamarosan azonban már Renger van der Zande haladt az 5-ös Caddy mögött, míg Albuquerque csak 5. volt. Nunez a 7. körben lekörözés közben lesodródott a pályáról, így Blomqvist és Albuquerque feljöttek a 3-4. helyekre, sőt az amerikait nem sokkal később Lynn is megelőzte. A 15. körben át is adta autóját Pipo Deraninak, ugyanebben a körben pedig váltott a Meyer Shank is, Blomqvist helyére Jarvis ült be. Ezzel egyidejűleg az élen remek csata kezdett kibontakozni: van der Zande elkezdte nyomás alá helyezni Vautier-t, de mögötte már tolakodott Albuquerque, aki pedig Lynn-t láthatta a visszapillantójában.
The leaders are now in heavy traffic already. @TristanVautier has a 1.516-second lead over @Rengervdz. @tristannunez is put onto the grass by one of the Aston Martins and drops from third to fifth behind the two Acuras.#IMSA #Rolex24 pic.twitter.com/u0iexAXlGp
— Vincent Bruins 🧡 (@VincentJBruins) January 23, 2022
A két Ganassi autó a 18. körben cserélt – van der Zandét Bourdais, Lynn-t pedig Bamber váltotta –, azonban elkapkodták a dolgot és néhány perccel később jöhettek vissza áthajtásos büntetésre, mert túl gyorsan hajtottak a boxban. Mire mindenki letudta a személyzetcseréket, a korai kiállással operáló Jarvis-Derani duó vezetett, Ricky Taylor pedig ugyan bejött Richard Westbrook elé, de hat másodperccel állt a vezető Acura mögött. Mögöttük az Ally Cadillac következett Kamui Kobayashival, de a japán lemaradása már több mint húsz másodperc volt.
A 26. körben Westbrook megelőzte Taylort és elkezdett felzárkózni a vezető kettősre. Hamarosan megkezdődtek a második boxkiállások, melyek során a Konica Minolta Acura került az élre, Taylor mögött pedig Westbrook-Jarvis-Derani-Kobayashi-Bourdais-Bamber volt a sorrend. A Taylor-Westbrook kettősnek sikerült elszakadnia az üldözőbolytól, csatájuk pedig az utolsó előtti körben csúcsosodott ki. Westbrook ekkor egy öngyilkos manőverrel próbált bevetődni ellenfele mellé az 1-es kanyarban, a manőver azonban nem sikerült. A Cadillac megpördült, Taylor azonban tovább tudott menni és győzött. Westbrook még időben összeszedte magát és bejött a 2. helyen.
White Flag!@RWestbrook1 goes for it into Turn 1 and he touches the No. 10 Konica Minolta Acura! Around goes the No. 5 Mustang Sampling Cadillac and @RickyTaylorRace goes on and stays in the lead!#IMSA #Rolex24 pic.twitter.com/PLdPAfEWUJ
— Vincent Bruins 🧡 (@VincentJBruins) January 23, 2022
15 perccel a vége előtt a Meyer Shank autónak egyre komolyabb üzemanyag problémái kezdtek adódni, emiatt Jarvist rövid időn belül megelőzte Derani és Kobayashi is. A brazil azonban Jarvisszal ellentétben nem figyelt a benzinre, ezért négy körrel a vége előtt be kellett iktatnia egy extra kiállást, ennek köszönhetően pedig Kobayashi lépett fel a 3. helyre, Jarvis 4. lett, mögöttük következett Bourdais-Bamber sorrendben a két Ganassi autó, és csak a 7. helyen Derani.
LMP2-ben nem történt nagy meglepetés, ugyanis kettős PR1/Mathiasen győzelem született, Mikkel Jensen és Jonathan Bomarito mögött harmadikként a 68-as G-Drive/Algarve Oreca ért célba. LMP3-ban az Andretti Autosport győzött Jarett Andrettivel és Josh Burdonnal, őket a 6-os Mühlner Motorsports America (Moritz Kranz – Ayrton Ori) és a 13-as AWA (Orey Fidani – Kuno Wittmer) egység követte.
Ugyancsak szoros csatának lehettünk szemtanúi a GT3-as mezőnyben is, a 63-as TR3 Racing Lamborghini ugyanis csak kevesebb mint negyed órával a leintés előtt tudta bebiztosítani a győzelmét, Mirko Bortolotti ekkor előzte meg Alessio Picariellót. A 79-es WeatherTech Porschéban ülő belga bejött másodiknak, a harmadik pedig az eleinte vezető, de Felipe Nasr etapjai alatt visszaeső Pfaff Motorsports lett. A GTD-kategória értékelését az 57-es Winward Racing Mercedes (Russell Ward – Lucas Auer) nyerte, megelőzve az 59-es Crucial Motorsports McLarent (Jon Miller – Paul Holton).
Lucas Auer holds off @paulholton65, so the No. 57 Winward Mercedes-AMG wins in GT Daytona.@M_Bortolotti beats the WeatherTech and Pfaff Porsches, taking victory in GTD Pro together with @andreacalda.#IMSA #Rolex24 pic.twitter.com/RWv28bxrUQ
— Vincent Bruins 🧡 (@VincentJBruins) January 23, 2022